[𝟑 | 𝐒𝟏] 𝐩𝐞𝐧𝐜𝐮𝐫𝐢 𝐤𝐨𝐤𝐨!

705 68 1
                                    

•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•

"Serahkan semua biji koko atau hadapi kehancuran-" ucapan si Alien kepala kotak yang tertampang di TV terpotong, karena boboiboy yang tiba-tiba menukar saluran televisi tersebut.

"Wei! Apesal kau tukar?" Protes Gopal yang masih ingin melihat kelanjutan berita tersebut.

"Hm, tak 𝘣𝘦𝘴𝘵 lah cerita ni" ujar boboiboy malas dan menukar-nukar saluran televisi.

"Ih, best lah!" Protes Gopal

"Mereka ingatkan pengumuman tadi adalah rancangan TV!" Ujar komputer adudu.

"Ish! Tak guna!" Seru adudu menghantamkan tangannya dengan keras.

Lalu probe pun datang untuk memberi informasi yang sangat 'menakutkan'...

"Incik bos, aku telah mengumpulkan maklumat tentang penduduk bumi! Sungguh.. Sungguh menakutkan!" Ujar probe dengan penuh kecamasan.

"Eh? Ape yang menakutkan?" Tanya adudu penasaran.

"Te.. Te.. Tengok ni, incik bos!!" Ujar probe lalu menekan suatu tombol di komputer(?). "Lihat apa yang manusia lakukan terhadap makhluk-makhluk hijau!" Ujar probe.

Adudu pun melihat dengan serius layar yang menunjukkan seseorang yang tengah memotong brokoli.

"Mereka potong makhluk-makhluk hijau menjadi kecik..." Adudu menatap ketakutan.

"Pastu mereka masukkan ke dalam air mendidih!" Adudu yang melihatnya menjerit ketakutan.

"Dan akhirnya, mereka hidangkan kepada anak-anak mereka.. Dan paksa mereka makan sampai habis!" Setelah mendengar penjelasan probe adudu pun terjatuh kebelakang.

"Kenape mereka sangat kejam dengan makhluk hijau seperti aku?!"

"Hufh, nasib baik aku warna 𝘱𝘶𝘳𝘱𝘭𝘦" lega probe.

"Patutlah mereka tak pedulikan pengumuman tadi!" Ujar komputer.

"Nampaknya kite takda pilihan lain... Kite kene gunakan bola kuasa!" Ujar adudu.

"Oke boboiboy, [name], atok nak keluar. Kalian jaga kedai ni kejap" perintah tok Aba.

𝐜𝐡𝐞𝐫𝐢𝐬𝐡𝐞𝐝 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭𝐬 | boboiboy x reader | 𝐟𝐥𝐨𝐨𝐫𝐚𝐛𝐞𝐥𝐥𝐚Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang