•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•
⌗
"Haih.. Kenapa aku tak boleh tukar macam diaorang?" Tanya B. Tanah dengan nada sedih.
Yah, mereka — [Name], Trio Ori (tapi dengan B. Petir dan B. Angin elemental tahap kedua mereka), Gopal, dan Ochobot kini sedang berkumpul didekat kedai tok Aba. Mereka berniat untuk mencari kuasa tahap kedua B. Tanah.
"Hm.. Kau kurang 𝘩𝘢𝘯𝘥𝘴𝘰𝘮𝘦 kot!" Ujar B. Taufan dengan watadosnya.
"Aik? Muka korang semua sama lah!" Tanggap [Name] sambil melihat Trio Ori satu persatu.
"Haha! Aku tau!" Ujar Gopal yang tiba-tiba disamping B. Tanah.
"Awal-awal dulu, Boboiboy petir jadi Halilintar sebab dia marah sangat. Boboiboy angin jadi Taufan pulak sebab rasa gembira sangat." Jelas Gopal panjang × lebar.
"Hm, betul juga kamu Gopal!" Timpal [Name] sambil 𝘣𝘦𝘳-𝘱𝘰𝘴𝘦 berpikir.
"Mungkin.. Boboiboy Tanah kena rasa.. Err.. Rasa sakit kot!" Ujar Gopal.
"Tapi rasa sakit tu bukan perasaan" ujar B. Tanah.
"Kalo sakit hati-"
𝙋𝙡𝙖𝙠!!
"ADEH!!" Pekik B. Tanah yang udah tepar ditanah.
[Name] ternganga melihat Gopal yang telah menggaplok kepala B. Tanah dengan wajan penggorengan yang entah ia dapat darimana. [Name] jadi rasa 𝘥𝘦𝘫𝘢𝘷𝘶, dan teringat dimana Gopal juga udah menggaplok kepala B. Halilintar.
"Amacam? Ada rasa apa apa ke?" Tanya Gopal dengan rasa tanpa dosa.
"Haduhh, apesal kau ni!? Rasa sakit adelah!" Ujar B. Tanah yang bangkit lalu mengusap-ngusap belakang kepalanya yang udah benjol.
"Eh, jangan marah. Aku nak tolong je" ujar Gopal lalu membuang wajan penggorengan kesembarang arah.
"Hm.. Mungkin kau kena rasa.. Cemburu kot?" Usul Gopal.
"Uuu, hebatnya Boboiboy Halilintar!" Ujar Gopal.
"Uuh! Bergayanya Boboiboy Taufan! Yang ada 𝘩𝘰𝘷𝘦𝘳𝘣𝘰𝘢𝘳𝘥 lagi!" Puji Gopal.
"Hah, kau ada ape?" Lanjut Gopal.
"Haih.. Takde ape.." Sahut B. Tanah dengan raut wajah sedih.
"Eh, kenapa kau sedih ni. Kena cemburu lah!" Ujar Gopal.
"Mana ku tau, dah sedih. Nak buat macam mana?" Sahut B. Tanah.
"Alah, jangan sedih-sedih lah Boy. Aku percaya kalo kamu bole dapat.. Umm kuasa versi kerenmu!" Ujar [Name] dengan senyuman tulusnya yang bisa buat siapa saja terpana melihatnya :v.
B. Tanah membalas senyuman [Name]. "Em.. Makasih.." Ujarnya sambil menggaruk pipinya yang tak gatal.
"Aik, Gopal? Dah oke dah? Mana drama ingusan kau" Tanya tok Aba yang menghampiri mereka.
"Dah habislah tok Aba" sahut Gopal.
"Takde siaran ulangan ke? Hehehehe" ujar tok Aba dengan nada sedikit mengejek. Gopal yang mendengar perkataan tok Aba pun hanya menatapnya dengan tatapan yang sulit diartikan.
"Eh, apesal korang berpecah ni?" Tanya tok Aba yang menyadari kehadiran cucunya.
"Nak cari kuasa baru ni tok, diaorang dia tu dah ada kuasa baru" sahut B. Tanah.
"Haih, esok-esok kau cari lah. Baik kau pegi kemas 𝘣𝘢𝘨 kau dulu" titah tok Aba.
"Eh, kemas 𝘣𝘢𝘨? Kau nak pergi mana?" Tanya Gopal sambil mengguncang pelan tubuh B. Tanah.
"Erm.."
"Aih, Oboy dah nak pergi balik kerumah!?" Pekik [Name] tapi tidak terlalu kuat kok.
"Ha'ah, cuti kan dah nak habis ni" sahut tok Aba.
"Hah!? Balik rumah!!?" Jerit Gopal.
⌗
Kini Boboiboy dan kawan-kawan sedang berkumpul di taman. Tak ada satupun dari mereka yang membuka suara.
"Lah, ingat kau datang duduk sini terus" ujar Gopal memecahkan keheningan.
"Haih, mana ade" sahut Boboiboy.
"Alah.. Janganlah balik Boboiboy" ujar Yaya dengan raut wajah sedih.
"Mana boleh, sekolah dah nak mula dah" bantah Boboiboy.
"Alah, kau sekolah ja kat sini!" Usul Gopal.
"Yalo! Sekolah ja sini! Kan senang" timpal Ying.
"Huh, senang ja korang cakap" Ujar Boboiboy dengan lesu.
"Hah aku tau! Kau pecah tiga, satu pergi sekolah, satu duduk rumah, satu duduk sini!" Usul Gopal.
"Tak masuk akal!" Tanggap Ochobot
"Yang ada nanti lupa diri pula" timpal [Name], lalu ia menghela nafas.
"Yalo! Lu mau dia hilang ingatan jadi gila kah!?" Ujar Ying.
"Hum.. Habistu macam mana? Sedihnya Boboiboy dah nak balik" Ujar Yaya.
"Haih korang ni! Sentimental betul lah!" Tanggap Ochobot.
"Alah takpe, Ochobot kan ada kat sini lagi" ujar Boboiboy, Ochobot yang mendengar perkataan Boboiboy pun langsung mendekatinya.
"Haih!? Kau tak bawa aku balik ke!?" Tanya Ochobot.
"Tak, kau kan kena tolong tok Aba" sahut Boboiboy.
"Huuu Boboiboy!! Aku nak ikut kau lah! Jangan tinggalkan aku!!" Ujar Ochobot dan ia langsung saja memeluk tubuh Boboiboy.
"Haiya, dia pula yang sentimental" tangggap Ying.
"Tak payalah sedi-" ucapan Boboiboy terhenti akibat tembakan yang entah darimana asalnya.
𝘼𝙍𝙂𝙃!!
⌗
•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•
𝐓𝐨 𝐁𝐞 𝐂𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐞𝐝 ~
KAMU SEDANG MEMBACA
𝐜𝐡𝐞𝐫𝐢𝐬𝐡𝐞𝐝 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭𝐬 | boboiboy x reader | 𝐟𝐥𝐨𝐨𝐫𝐚𝐛𝐞𝐥𝐥𝐚
Фанфик⪻ 𝟏𝐬𝐭 ⪼ kisah petualangan seorang [name] bersama para superhero bumi.. 𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭: 22 / februari / 2024 𝐄𝐧𝐝: -- / --- / ---- 𝐖𝐚𝐫𝐧𝐢𝐧𝐠!: - boboiboy hanya milik monsta!! - typo bertebaran!! - bahasa cam...