[𝟐𝟎 | 𝐒𝟏] 𝐣𝐮𝐦𝐩𝐚 𝐥𝐚𝐠𝐢

328 43 10
                                    

•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•

"Eh! Boboiboy dah sedar!" Seru Gopal sambil melihat kearah Duo Y.

"Boboiboy!" Seru Duo Y bersamaan sembari menghampiri Boboiboy yang masih terbaring lesu di kasurnya.

"Kau tak pape ke Boboiboy!? Kau oke ke? Kau oke ke? Hah Boboiboy, Boboiboy!?" Tanya Gopal bejibun sambil mengguncang tubuh Boboiboy.

"Oi! Bengkok cucu aku tu nanti!" Omel tok Aba.

"Eh? Hehe, 𝘴𝘰𝘳𝘳𝘺 Boboiboy" ujar Gopal sambil cengegesan.

"Aduh.." Lirih Boboiboy sambil memegangi kepalanya.

"Terima kasih ya Boboiboy sebab selamat kitaorang" ujar Yaya.

"Yalo! Kalau tak kita sudah habis wo!" Seru Ying yang tiba-tiba muncul didepan Yaya.

"Ape.. Ape jadi pada Adudu?" Tanya Boboiboy.

"Kapal angkasa dia selamatkan dia! Lepastu-" ucapan Ochobot dipotong tok Aba (bener gasi? Author kurang dengar apa yang Ochobot bilang).

"Dah, tak payah lah kau kisahkan Adudu tu. Kau tu tengah lemah" ujar tok Aba.

"Ha'ah, apa kata kalau kau makan biskuit aku. Cepat sikit sembuh" ujar Yaya lalu menunjukkan basket yang berisi biskuit kematiannya. Lalu tiba-tiba Gopal muncul dihadapan Yaya yang bermaksud untuk melindungi Boboiboy dari biskuit kematiannya.

"Ish kau ni! Ini bukan kasih sembuh, lagi sakit adelah!" Ujar Gopal.

"Alah.."

Gopal lalu celingak celinguk mencari benda yang ia dapat tukar jadi makanan, lalu ia melihat kearah jepitan yang ada di topi 𝘣𝘦𝘢𝘯𝘪𝘦 milik Ying. Gopal mengambilnya lalu menukarkannya menjadi biskuit.

"Nah biskuit, Boboiboy!" Ujar Gopal sambil menyodorkan biskuit.

"𝘎𝘶𝘢𝘳𝘢𝘯𝘵𝘦𝘦 sedap punya!" Timpal Gopal. Boboiboy mengambilnya dan menyantapnya.

"Ei, lu wa! Suka-suka tukar 𝘣𝘢𝘥𝘨𝘦 orang jadi biskuit! Lu cari maut kah!?" Omel Ying kesal dengan aksi teman gempalnya ini.

"Hehehe, terbaik"

𝙏𝙤𝙠 𝙩𝙤𝙠 𝙩𝙤𝙠!

Sebelum Ying dapat mencakar Gopal, terdengar sebuah ketukan yang mmembuatnya menghentikan aksinya. Gopal menghela nafas lega. Yaya lalu membuka pintu kamar Boboiboy, terlihat disana gadis bersurai [H/c] yang memegang sebuah mangkok.

𝐜𝐡𝐞𝐫𝐢𝐬𝐡𝐞𝐝 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭𝐬 | boboiboy x reader | 𝐟𝐥𝐨𝐨𝐫𝐚𝐛𝐞𝐥𝐥𝐚Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang