5-

158 22 88
                                    

Kaçtığın şey içinde saklıysa eğer, gittiğin her yere onu da götürürsün.

"Neler yapmışsın gene Figen teyzem ellerine sağlık"

"Afiyet olsun çocuklar haydi soğutmayın başlayın"

Salona kurduğumuz masada hep birlikte oturmuş Figen teyzenin bin bir çeşit ile donatmış olduğu masada yemeklerimizi yemeye başlamıştık, şüphesiz ki en mutlu olan Savaştı.

"Valla uzun zaman olmuştu şöyle bir sıcak çorba içmeyeli"

"Şifa olsun oğlum"

"Ya ben bu ezmenin tarifini alsam Figen teyze olur mu, baya güzel olmuş?"

Nihle ezmeyi beğenirken hafifçe tebessüm ettim, Figen teyzeye dönen bakışlarım kısa bir an Alphan üsteğmenin tabağına takıldığın da sadece ezmeyi bitirdiğini görmüştüm, diğerleri de ezmenin tadına bakıp onaylarken Cihangir kendinden emin bir tavırla konuştu.

"Göksu'nun ezmesi bu nerde yesem tanırım"

"Oo savcım sizde de sürprizler bitmiyor, verir misiniz tarifini?"

Dilara bana takılırken gülerek başımı salladım.

"Tabi ki veririm, afiyet olsun"

"Gökhan'ın tarifiydi bu..."

Harun amcanın sesiyle masaya sessizlik çökerken yüzümde ki tebessüm yavaşça solmuştu, bunu masada ilk fark edenin Alphan üsteğmen olduğundan bir haberdim.
Yıllar geçiyordu yetmiyordu belki de asırlar bile geçse yetmeyecekti, hiçbir zaman isimlerini duyduğum da yaşadığım karmakarışık duygular peşimi bırakmayacaktı.

Harun amcanın yüzünde ufak bir tebessüm belirdi konuşmaya devam etmeden önce.

"Kimseye vermedi tarifini sır gibi sakladı hep, kızım bilecek sadece diyordu. Görev dönüşleri ona yaptırırdık mezeleri."

"Asude biliyordu ama"

Harun amcanın şaşkın bakışları Figen teyzeye dönerken Figen teyze başını iki yana sallayıp konuştu.

"Tarifi vermişti Asudeye ama Asude Gökhan'ın yaptığı başka oluyor deyip hiç karışmadı. Allah rahmet eylesin"

Masada sessizce yükselen amin nidaları ile elimdeki çatalı çok fazla sıktığımı yeni fark ediyordum, derin bir nefes alarak elimdeki çatalı masaya bıraktığım da avucumda ki tırnak izleri kendini açığa sermişti.

"Vatan sağ olsun"
Diyerek konuyu kapattığım da kimse bir şey dememişti.

"Ee Mert sen ne yaptın ev işini? Bizim arkadaş halletmiştir umarım"

Cihangir'in sorduğu soru ile konunun dağılması rahatlayarak derin bir nefes almama neden olmuştu.

"Buralara yakın bir yere yerleştim bir hafta önce, epey yardımcı oldu arkadaşın eyvallah"

"Bir sorun mu var? Bana niye gelmedin evlat?"

Harun amca sert dursa da aslında herkese karşı merhamet doluydu.

"Sağ olun yarbayım küçük bir sorundu hallettik biz"

"Bana bakın sıkıntı duyduğunuz da beni bulmazsanız bozuşuruz"

Harun amcanın babacan tehdidini Sancak onaylarken hafifçe gülmüştü.
Dilara yanındaki küçük çantasından 2 tane davetiye çıkararak birini Harun amca ve Figen teyzeye diğerini de Cihangir ve bana uzatmıştı.

"Sizleri de bekliyorum nişana, gelirseniz çok sevinirim"

"Mutlaka geleceğim"

Diyerek Dilarayı onayladığım da içten bir tebessüm etmişti.

KIŞ BAHARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin