9# 'Arkadaşım'

64 8 0
                                    

Geldiğimde buranın fotoğraftakinden güzel olduğunu fark ettim. Ben etrafa kocaman gözlerle bakarken bir bayan bana 'nasıl yardımcı olabilirim?' diye sordu.

 'Yardıma ihtiyacım yok benim' diyerek saydırmaya kalkacaktım ki, otelde olduğumuzu anladım ve nazik bir şekilde 'iş ilanı için gelmiştim' dedim. Kadın bana sıcak bir gülümseme gönderdi. 

"Bu taraftan" 

Normal bir insan teşekkür edip çekinerek içeri girerdi fakat ne ben bu zahmete girecek kadar normaldim ne de bulunduğum ortamda çekinecek bir şey vardı. Kadın teşekkür beklercesine suratıma baktı fakat ona bön bön bakarak karşılık verince daha fazla dayanamadı ve resepsiyona geri döndü. İçimden "I'am Elis Yıldırım, bitch" dedim ve kapıyı tıklatarak içeri girdim. 

"Merhaba, ben iş ilanı için gelmiştim"  

"Ah, merhaba. Otel havuzu plaj garsonu olarak çalışacaksın. Bulaşık kurulama ve yerleştirme işinden de sorumlusun. Ha ayrıca fiyatın haftalık 500 lira uygun mudur?"  

Adam resmen rap yapmıştı. Her iş için eleman mi alıyorlar acaba diye düşünürken fiyatın verdiği mutluluk paha biçilemezdi. Haftada 500 lira bana fazlasıyla yeterdi. 

"Uygun, evet teşekkür ederim" derken içimden 'hayatımda ilk defa kendi isteğimle teşekkür ettim 'bunu ödeyeceksin dostum ödeyeceksin, işte bu hiç olmadı' diye geçirdim. Ayaklanmaya başlayınca adam elini kaldırdı ve 'tanıdık birileri var mi iş arayan?' dedi.

Ulan zaten buraya yeni geldim adam bana tanıdık birilerini soruyor. Tüm olumsuz bakışlarımı adama gönderirken adam anlamış olacak ki "tamam, şimdi gidebilirsin. Resepsiyon görevlimiz Aslı hanım geliş gidiş saatlerini ayarlayacaktır" dedi. Bu kibarca "git başımdan" demekti. Bende aynen öyle yaptım.

Tam yerimden kalkmış Kapıya doğru yönelirken Aklımda koca harflerle isim belirdi. ARDA! Bu işi Arda'ya bağlamalıyım diye düşünürken geri dönüp 'patronumun' yanına ilerlediğimi anca fark ettim. 

"Aslında bakarsanız, Aklımda bir isim var. Fakat ne iş yapacak?"  

"Zor bir şey değil, havuz temizliği" dedi adam pek de umursamayarak. 'Havuz temizliği' kelimesi beynimde dans ederken bunun Arda'ya ne kadar yakışacağını düşündüm. Havuzu temizleyen Ardayı Gözlerimin önüne getirince bu sinsi bir sırıtışa sebep oldu.  

"Peki o zaman, ben arkadaşımla konuşurum" dedim ve çıkışa yöneldim. 'Arkadaşımla' kelimesini söylerken ayrı bir zorluk yaşamıştım. 'Eh, elimi de işime aldığıma göre rahatım' diye geçirdim içimden. Sonra da Resepsiyondaki Aslı ablanın yanına gittim.  Giriş çıkış saatlerini öğrendim, ertesi gün işe başlamanın, Arda'nın iş yaparken ki acısını izlemenin verdiği heyecanla ve zevkle eve doğru yola çıktım.

RUHSUZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin