A telefonom rezegni kezdett, így a lista írását elnapoltam, és csak levágtam a szomszédos napozóágy szélére.
-Szia anya.- Szóltam bele a telefonba fáradtan.
-Szia drágám, remélem jól telik a lánybúcsúd...?- Háttérben apukám hangját hallottam, ahogy a kutyusokkal viaskodik, miszerint nem a kanapén van a helyük.
-Minden rendben van, csak nagyon sok programot csinálunk így nincs nagyon időm írni nektek. De nagyon jól érzem magam, a lányok csodálatos programot hoztak össze.
-Ott vannak most? Miért nem kapcsolunk egy kamerát?-Aha, miért is nem? Mert egyedül vagyok, miközben a lányok nélkülem szórakoznak.
-Most nem anyu, és nincs is sok időm, mert mindjárt indulunk tovább. Veletek is minden rendben?
-Persze kicsim, mi jól vagyunk. Nicola beszélt ma az anyjával, ők Ibizára mentek a fiúkkal, szóval még véletlenül sem vagytok közel egymáshoz. Gondolom nagyon nehezen bírod nélküle, igaz?- Nagyon nehezen, szinte belehalok a hiányába, miközben egy másik férfi karjai közt aludtam el az este.
-Aha, hát... Azért én megvagyok nélküle anyu, nem a világvége ez a két hét.-Válaszoltam a szememet forgatva.
-Nem baj édesem, nemsokára a karjai között lehetsz.-Hurrá, már épp nem tudtam, hogy mi hiányzik a napomból.-Ő is biztos sokat gondol rád.
-Jaj bocsi anyu, mit mondasz? Nem hallak, anya?-A füzetemért nyúltam, amit az előbb mellém raktam, majd a lapot gyűrni kezdtem a telefon mellett, hogy minél nagyobb zajt csapjak, utána pedig gyors kinyomtam a hívást.
-Jesssssszusom!!!!! Persze, alig várom, hogy a karjaiba legyek, naná....Chhhhh... Szánalmas, hogy mennyire nem ismer.
-Ki nem ismer?-Hallottam meg a hátam mögül az ismerős hangot, mégis akkorát ugrottam, mintha valaki épp megölni készülne.
-Te normális vagy? Hogy a picsába jutottál be? És miért nem tudok róla, hogy itt vagy?-Felháborodtam és kicsit magasabb hangnembe kértem számon, mint kellett volna.
-Hé, valami baj van Ma Cheri?- Közelebb lépkedett hozzám, majd egyik kezét arcomra nyomta és úgy várta a válaszom.
Talán a közelsége kellett ahhoz, hogy végleg eltörjön a mécses és az a fal amit már szépen lassan építgettem az elmúlt órában, egy pillanat alatt összetörjön. A szememből a könnyek hullani kezdtek és már nem tudtam visszafogni a sírásom, de nem is akartam. Ennek ki kellett jönnie.
Karjai közé vont, majd úgy szorított magához, mintha neki is legalább annyit jelentene ez a pillanat, mint nekem. Leültetett maga mellé a napozóágyra és türelmesen várt addig, amíg magamtól nem kezdeményeztem a beszélgetést.
-Köszönöm.- Szóltam hozzá erőtlenül.
-Nem kell megköszönnöd. Mi történt, kivel beszéltél?-Ujjaival letörölte a nedvességet az arcomról, majd egy alig látható mosolyt villantott felém.
-Anyukámmal. Egy picit amúgy is lelkis állapotban voltam és ugye az sem segített, hogy vodka-narancsot ittam, ami nyilván meglökött egy kicsit. Aztán felhívott és borult mindent.-Sóhajtottam egy nagyot.- Ja nem, az akkor borult, amikor megérkeztél és bőgni kezdtem, mint egy kisgyerek.
-Gabi, bármit elmondhatsz nekem. Tudod, ahogy én is neked, tabuk nélkül. Ugye tudod?-Bólintottam, hiszen megerősítésre várt.-Nem tudom, hogy mit mondott anyukád, vagy miről beszéltetek, de gyanítom, hogy az esküvőről volt szó, vagy legalábbis a fasziról.
Újra csak bólintottam, de egy hang se hagyta el a számat.
-Oké, emlékszel még mit beszéltünk? Nincs duma a párkapcsolatainkról, tehát most jobbá tesszük a kedvedet.
YOU ARE READING
Istenem, adj egy jelet (Charles Leclerc)
Romance-Csak egy jelet kérek.-Ujjammal véletlenszerű végtelen jelet rajzoltam a vízbe, de egy percig sem vettem le a szemem a holdról.-Istenem, adj egy jelet, hogy miért ne tegyem meg... -Mit ne tegyél meg?- Hallottam meg a mély hangot mellőlem, majd ijedt...