BÖLÜM -36-

151 11 3
                                    

Macar prensesin, Rüya olduğu sarayda tez duyulmuştu, hemen hemen herkes bunu konuşuyordu. Hepsi Rüya'nın hain olduğunu düşünüyordu. Rüya ise duyduklarını kulak ardı ediyordu.

Aceleyle saraya gelen Yasemin doğru prensesin odasına koştu. Aslan paşadan öğrenmişti prensesin Rüya olduğunu. Kalbi heyecandan yerinden çıkacak gibiydi, öldü sandığı can dostunun yaşadığını öğrenmişti, üstelik o artık bir prensesti.

Kapıyı çalmaya tenezzül etmeden daldı odasına, Rüya kapının gürültülü açılışından teleşlanıp hançerini çekti hemen. Gelen kişinin Yasemin olduğunu görünce rahatlayıp hançeri geri indirdi. Yasemin arkadaşına hızla koşup sarıldı.

Yasemin : Rüya! Burdasın, yaşıyorsun!

Rüya'da arkadaşına sıkıca sarıldı, bunca zamandır özlemişlerdi birbirlerini.

Rüya : Yasemin, evet burdayım..

Sarılma bittiğinde Yasemin arkadaşının ellerinden tuttu.

Yasemin : Duydum ki Prenses olarak dönmüşsün, neler oldu? Biz öldüğünü sanıyorduk.

Rüya tebessüm etti.

Rüya : Önce nefes al, sonra oturalım sana hepsini anlatıcam, tamam mı?

Yasemin heyecanla başını salladı, koşa koşa geldiği için nefesi düzensizdi, dinlenmek için divana oturdu. Rüya arkadaşına su doldurup uzattı.

Rüya : İç, biraz kendine gel. Bu kadar koşmana gerek var mıydı?

Yasemin bardağı alıp bir yudum içti.

Yasemin : Tabi vardı! Beş yıldır görmediğim, üstelik öldüğünü sandığım dostumun yaşadığını ve döndüğünü duymuşum, tabi koşa koşa gelecektim.

Rüya gülümseyip yasemin'in yanına oturdu.

Yasemin suyunu bitirdiğinde nefesi düzene girmişti, bardağı sehpanın üzerine bırakıp Rüya'ya döndü.

Yasemin : Nerelerdeydin?

Rüya : Macaristan'da.

Rüya başından geçenlerin hepsini Yasemin'e anlattı, Yasemin duyduğu her yeni bilgide daha da şaşkın bir hale büründü.

Yasemin : Prenses Barca ha?

Rüya : Evet..

*

Hatice sarayında telaş içindeydi, hizmetlileri neler olduğunu sorsada Sultan hiçbir şey söylemiyordu sadece bir yandan diğer yana yürüyüp duruyordu. Bu hali elbette ki Rüya'nın bıraktığı fare kapanının eseriydi. Hatice tedirgin halini gizeleyemiyordu bile. Bali Bey geldiğinde, onun bu halini gördü, adamda kadın kadar endişeli hale büründü. Hizmetlilerin çıkması için işaret verdi, onlar gidince Hatice'nin yanına yaklaştı.

Bali Bey : Neyin var?

Hatice'nin gözleri dalmıştı, cevap vermedi. Bali Bey onu omuzlarından tutup sartı ancak o an adama baktı Hatice.

Hatice : hıh..?

Bali Bey : Neyin var dedim? Ne bu halin?

Hatice : Gelen Macar prensesi.. Rüya'ymış.

Bali Bey şaşkınlıkla bakakaldı.

Bali Bey : Ne?! Bu nasıl-

Hatice : Bana not bırakmış.. fare kapanında.

Bali bey zar zor yutkundu, duyduklarını idrak etmeye çalıştı.

Hatice : Beni öldürmek niyetinde! Daha önceki notlarıda o bıraktı biliyorum!

Rüya KapanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin