Valide gelmişti, Pargalı onları karşıladı. Valide sultan dairesine geçerken haremin kapısına çıktım. Nasıl bir kadın olduğunu görmek istiyordum. Odasına girmeden önce dönüp hareme baktı, arkasından yürüyen kişi ise kızı Hatice Sultan olmalı. Bir an göz göze geldik ardından daireye girdiler.
Bende geri hareme döndüm. Gülçiçek'in yanına gittim.
Rüya : Valide sultan geldi, nasıl biri olduğunu biliyor musun?
Gülçiçek : Validemizi bende ilk kez görüyorum lakin iyi ve merhametli olduğunu söylerler.
Rüya : Ya kızı.. Hatice sultan?
Gülçiçek : Kibar ve zarif bir kadın, arada bir hünkarımızı ziyarete gelir.
Gülçiçekle sohbet ederken diğer kızların yaptığı dedikoduya kulak misafiri olmuştum.
?: Hatice Sultan geri gelmiş.
??: Has odabaşı İbrahim karşılamış onları.
?: Desene eski aşıklar tekrar karşılaştı.
Eski aşıklar mı? Aralarında bir şey mi geçmiş? Kalkıp dedikodu yapan kızların yanına gittim. Beni görünce bir anda sustular.
Rüya : Hatice sultanla has odabaşı birbirlerini mi seviyor?
Önce cevap vermediler tereddüt ediyor gibiydiler sonra biri bu sessizliği bozdu.
Esma : Aralarında büyük bir aşk vardı ama hünkarımız Valideyi eski Saraya yolladı, Hatice Sultan ise evlendirildi lakin eşi çok geçmeden öldü. İki yıldır yoklardı, aralarında o aşk devam ediyor mu bilmiyoruz.
Rüya : Anladım..
Bu sarayda Pargalı'ya meftun olmayan yok herhalde önce Gülçiçek sonra Hatice Sultan. Kızların yanından ayrılıp has bahçeye çıktım.
*
Valide sultan divanında oturmuş has bahçeyi izliyordu, orada dolaşan kızı görüp hizmetkarı olan Daye hatuna döndü.
Valide : Has bahçede dolanan bu kız kim Daye?
Daye hatun : Kendisi hünkarımızın gözdesi Rüya hatun validem.
Valide : Ne zamandır gözdeler has bahçeye tek çıkar oldu?
Daye hatun : Hünkarımız Rüya hatuna oldukça değer veriyor validem zira bir çok şeye izni var.
Valide hışımla ayağa kalktı, kaşları çakılmış Daye hatuna bakıyordu.
Valide : Ne demek bu? Haremin kaideleri nolucak?
Daye hatun mahcupça başını eğdi.
Daye hatun : Hünkarımız emri validem, bizde uyguluyoruz.
Valide : Ben yokum diye düzenimi değiştirdi? Bu ne saçmalık?
Hatice validesinin kolunu tutup sakinleştirmeye çalışıyordu onu.
Hatice Sultan: Validem rica ediyorum sakin olun abimin mantıklı açıklaması vardır elbet.
Valide divanına geri oturup penceresinden Rüya hatunu izlemeye başladı.
*
Has bahçede içine düştüğüm güllerin yanına gelmiştim, kokuları o kadar hoş ki beni mest ediyordu. Biraz daha dolaşıp hareme geri döndüm.
Kızlar yemek yiyorlardı, Gülçiçek'i aradı gözlerim. Bu kez tek değildi, dedikodu yapan kız Esma'da vardı yanında. Yanlarındaki mindere çöktüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rüya Kapanı
FanficKüçükken birbirlerinden kopmak zorunda kalan iki aşık Teo ve Barca yıllar sonra karşılaşırlar ama ikiside birbirini tanımaz çünkü biri Osmanlı Padişahı Sultan Süleyman'nın has oda başı Pargalı ibrahim olmuştur diğeri Annesi tarafından satıldığı çift...