BÖLÜM -17-

234 22 24
                                    

Havada esen hafif rüzgar sardı sarayın etrafını, has bahçede ki ağaçların yapraklarını salladı. Pargalı Rüya'ya kaçamak bakışlar atmaya devam ediyordu. Sultan Süleyman Bali beyi döndüğünde Pargalı'da önüne döndü.

Sultan Süleyman : Bali Bey!

Bali Bey : Buyrun hünkarım?

Sultan Süleyman : Yemeğiniz bittiyse sizinle şöyle dolanalım bir.

Bali Bey : Tabi hünkarım.

Bali Bey kalkıp hünkarı takip etti. Pargalı bakakalmıştı, Rüya yemeğine odaklanmıştı. Pargalı ve Rüya'nın birbirlerine attığı kaçamak bakışları Yasemin dışında kimse fark etmemişti. Yasemin Rüya bakıyordu kız kafasını kaldırım baktığında ona yan gülüş atıp göz kırptı, Rüya onun gördüğünü fark edince aldığı son lokma neredeyse boğazında kalıyordu. Öksürükleri artınca Pargalı, Rüya'nın sırtına iki kere vurdu.

Pargalı : Helal! İyi misin?

Rüya utanmıştı, hızla başını evet anlamında salladı.

Yasemin : Rüya? Bizde seninle yürüyelim mi?

Rüya : Olur tabi!

Kızlarda sofradan kalktılar. Bahçenin güneşi en iyi alan yerine doğru yürüdüler. Yasemin etrafa bakındı kimsenin olmadığına emin olunca Rüya'nın kolunu tutup kızı durdurdu.

Rüya : N'oldu?

Yasemin : Has odabaş-

Rüya'nın gözleri kocaman açıldı, Yasemin'in sözünü bitirmesine izin vermeden işaret parmağını kızın dudağına bastırdı.

Rüya : Şşş! Sesiz ol! Biri duyabilir!

Yasemin tebessüm edip Rüya'nın parmağını dudağında yavaşca çekti.

Yasemin : Ee.. neler oluyor?

Rüya : Hiç! Bişey olduğu yok!

Yasemin : Beni kandıramazsın Rüya! Kendi gözlerimle gördüm.

Yasemin iki parmağıyla gözlerini işaret ediyordu. Rüya bıkkınlıkla nefes verdi.

Rüya : Kimseye söylemeyeceğine yemin etmelisin.. en sevdiğin şeyin üzerine!

Yasemin : Tamam! Yemin ediyorum.. Aslan paşanın ölüsünü göreyim ki kimseye söylemeyeceğim!

Rüya : Teo.. Pargalı İbrahim'miş..

Yasemin : Ne?!!

Rüya : Şşş! Ne dedim? Sessiz ol!

Yasemin : Tamam tamam, o da biliyormu senin olduğunu?

Rüya : Evet biliyor..

Yasemin : Ben sana demiştim dimi?!

Rüya : Ne demiştin?

Yasemin : Bizi bir araya getiren kader sizide bir gün bir araya getirir demiştim.

Rüya : Ah evet.. haklıymışsın..

Yasemin, Rüya'yı daha mutlu göreceğimi düşünmüştü lakin kızın yüzünden düşen bin parçaydı.

Yasemin : Peki neden asık o suratın?

Rüya : Onu buldum lakin artık birlikte olamayız..

Yasemin : Neden?

Rüya affalayıp Yasemin'e bakış attı.

Rüya : Ne demek neden? Ben hünkarın kad-

Yasemin : Değilsin! Kadını falan değilsin Rüya. Gayette birlikte olabilirsiniz sadece tek yapman gereken hünkara anlatmak.

Rüya KapanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin