BÖLÜM -32-

178 15 12
                                    

Has bahçenin uzak köşelerinde, güneş ışıkları ağaç yapraklarının arasından geçip çimlere ulaşıyordu.

Rüya durup yanındaki hizmetliye gitmesini söyledi, artık Nigar'la yalnızdı. Dönüp Nigar'ın yüzüne hoşnutsuzlukla baktı. Nigar ne olduğunu merak ediyordu, endişesi her halinden belliydi.

Rüya : Nigar.. Nigar.. Haddinden fazla hataya düşüyorsun.

Nigar : Bir şey mi yaptım? Size karşı kusurum mu oldu?

Rüya konuşmadan önce boğazını temizledi, Nigar'a yaklaştı, bakışları bir ok olsaydı Nigar çoktan ölmüş olurdu.

Rüya : Sırrımı biliyorsun..

Nigar : Ben-

Rüya : Ben hafızamı yitirdiğimde bana söylediklerini unutmadım. Amacın neydi?

Nigar gerginlikle yutkundu.

Nigar : Rüya hatun amacım size ihanet etmek değil aksine yardım etmekti..

Rüya'nın kaşları yukarı kalktı, şaşırmıştı.

Rüya : Yardım? Bana?

Başını yana atıp histerik şekilde kahkaha attı sonra anında ciddileşti.

Rüya : Ne yardımı?!

Nigar : Kızmadan önce beni dinleyin Rüya hatun..

Rüya : Umarım.. Umarım iyi bir açıklaman vardır Nigar kalfa?

Nigar : Bali beyden Hatice sultana gelen mektubu okudum..

Rüya'nın gözleri kısıldı, dikkatle ne söyleyeceğini dinliyordu.

Nigar : Siz hafızanızı kaybedince sizi doğru yola yönlendirmek istedim.. iyiliğiniz içi-

Rüya keskin bir hareketle Nigar'ın boğazını tuttup sıktı.

Rüya : Sen kimsin ki?! Bana doğruyu yanlışı öğretesin?!

Nigar anın şokuyla irkildi, titremeye başladı. Rüya'nın boynundaki elini tutup gevşetmeye çalışıyordu.

Nigar : B-ben.. Rüya h-hatun.. nefes.. a-alamıyorum..

Rüya tiksintiyle kadının suratına baktı ardından onu iterek yere savurdu.

Rüya : Ucuz yırttın Nigar! Tek bir hata daha ve artık sen ölüsün.

Rüya, Nigar'ı öylece bıraktı, hiçbir şey olmamış gibi üzerini düzeltti sonra yanından geçip gitti.

Nigar boynunu ovuştururken onun gidişini izledi.

*

Sultan Süleyman divan toplantısından çıkıp validesini ziyaret etmişti. Valide oğluyla özel konuşmak istediği için hizmetlileri dışarı yolladı.

Valide : Haticemin nişanlanması çok iyi oldu, şimdiden daha mutlu.

Süleyman : Öyle validem.

Valide bakışlarını oğluna çevirdi.

Valide : Sana gönderdiğim hediyeyi beğenmişsin.

Süleyman validesine bakmadan konuşmayı tercih etmişti.

Süleyman : Bu seferlik sizi kırmak istemedim lakin böyle kararları bana bırakın zira bunlar sizi ilgilendirmez.

Süleyman sinirle ayağa kalkıp kapıya yöneldi.

Valide oğlunun bu tavrını beğenmemişti.

Valide : Casusuna aşık mı oldun?

Süleyman olduğu yerde durdu, derin nefes alıp verdi. Donuk bakışlarını validesine çevirerek geri döndü.

Rüya KapanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin