"MANA minah ni? Tadi dah cakap on the way, sekarang dah nak dekat sejam tak muncul - muncul lagi." Kata Ara sendirian. Sudah hampir satu jam dia menunggu rakannya yang belum tiba.
"Wehh!" Teriak Fiera dari jauh. Dia berlari ke arah Ara. Ara melihatnya seraya menggelengkan kepala.
"Ha sampai pun. Dah peluh tau ketiak aku tunggu kau." Kata Ara.
"Sorry lambat, aku singgah rumah atok aku tadi hehe." Kata Fiera sambil tersengih.
"Dah jom." Mereka terus masuk ke dalam Mall itu.
"Ara, jom pergi makan lapar lah." Ajak Fiera sambil memegang perut. Tanpa buang masa mereka terus berjalan mencari kedai makan di situ.
"Jom makan sizzling nak tak?" Soal Fiera.
"Hm boleh jugak, lama tak makan sizzling ni." Jawab Ara. Mereka masuk ke kedai makan.
"Kau pergi duduk dulu, aku nak order kejap. Kau nak air apa?" Fiera menyoal.
"Milo ais." Jawab Ara sebelum melangkah menuju ke arah meja.
"Okey!"
Ara melabuhkan punggung di atas kerusi kayu itu. Telefon di dalam beg tangannya dikeluarkan. Aplikasi TikTok dibuka. Dia mengscroll video-video TikTok sementara menunggu rakannya. Beberapa minit kemudian, Fiera menapak ke arah meja yang diduduki oleh Ara.
"Weh Ara, kau tahu tak pasal lelaki yang mati kena bunuh tu?" Soal Fiera. Dia melabuhkan punggung di atas kerusi kayu berhadapan dengan Ara.
"Siapa pulak?" Ara menyoal pula.
"Kau tak tengok berita ke? Lelaki tu dijumpai mati dalam keadaan hangus terbakar." Beritahu Fiera.
"Malas aku ambil tahu." Kata Ara.
"Lepastu paling ngeri perut dia terburai keluar usus nyah! Eee." Beritahu Fiera lagi.
Ara hanya mendengar Fiera yang sedang kushuk bercerita. Tanpa disedari seseorang tengah memerhatikan mereka berdua.
"Sudah, naik loya tekak aku tahu tak?" Ara memandang sekilas wajah Fiera.
"Ya ya aku tak cerita dah. Sorry, Ara." Fiera tersengih lebar.
"Kau kerja macam mana? Okay ke?" Ara menyoal sahabat baiknya.
"Okay je, kau tak nak kerja sekali dengan aku ke?" Fiera menyoal kembali.
"Tak naklah, tak minat perniagaan." Jawab Ara.
"Kau minat apa sebenarnya? Belajar sampai degree tapi kerja biasa-biasa je. Asal tak kerja je dengan papa kau?" Soal Fiera. Dia menjeling Ara yang berada di hadapannya itu.
YOU ARE READING
THE KING: GABRIEL ALEJANDRO | OG
RomanceThe leader of soft spoken Gabriel Alejandro - Seorang jejaka barat yang mempunyai Iris berwarna kelabu itu membuatkan sesiapa pun yang melihatnya tidak mampu mengedipkan mata. Seorang yang sangat cekap menggunakan senjata. Seorang lelaki yang sanga...