| 24

182 9 0
                                    

“PADAN muka hang, kacau bini oqang pasepa? Kan dah mengamok si Riel tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PADAN muka hang, kacau bini oqang pasepa? Kan dah mengamok si Riel tu... nasib baik aku tak dak kat qumah, kalau aku ada time tu, aku ganyang hang cukup-cukup." Bebel panjang Puan Zakiah.

"Oqang dah mintak maaf dah kat depa." Kata Syafiq sambil memandang lantai.

"Hang ingat cukup ka maaf hang tu? Kalau bukan sebab kesian, abang hang tauk hang masuk lokap dah. Tak masuk lokap, duk batu dua nu." Kata Puan Zakiah.

Syafiq hanya diam dan tidak membalas.

"Daqi dulu sampai la tak pernah bequbah. Meqela. Pantang tengok pompuan segak sikit nak try. Ceqemin dulu muka hang tu. Muka pun dah macam aqang. Ada hati."

"Sampai hati mak kata macam tu kat oqang." Gumam Syafiq.

"Hang duduk la dalam bilik ni, tak yah keluaq. Padan muka."

Puan Zakiah bangkit dari sofa itu. Kaki menapak ke bilik tidurnya.

˚⊱🪷⊰˚

UWERK.” Gabriel terjaga dari lenanya apabila sistem pendengarannya dihentam oleh suara seseorang. Dengan segera dia bangkit dari pembaringannya.

"Sayang?" Bebola mata Gabriel meliar mencari kelibat isterinya. Kaki berjalan keluar dari bilik tidur. Matanya memandang ke arah ruang tamu, kosong. Dia berjalan menuju ke dapur, kelihatan isterinya berada di Singki. Gabriel menuruni tangga satu persatu.

"Sayang buat apa ni?" Soal Gabriel. Dia berjalan mendekati isterinya.

"Abang." Suara lemah Ara menghentam sistem pendengarannya.

"Sayang okey tak ni?" Kalut Gabriel menyoal apabila mata isterinya mengeluarkan mutiara jernih.

"Sakit kepala." Tekaknya masih terasa loya.

Gabriel mengangkat tubuh kecil Ara. Dia berjalan memasuki bilik tidur mereka. Tubuh kecil isterinya diletakkan di atas katil dengan berhati-hati.

Gabriel mendekati meja. Minyak angin di ambil lalu mendekati isterinya yang berada di atas katil itu. Dia mengambil bantal lalu diletakkan di atas ribanya.

"Come here, sayang." Kata Gabriel sambil menepuk bantal itu. Ara meletakkan kepalanya di atas bantal yang berada di riba Gabriel.

THE KING: GABRIEL ALEJANDRO  | OGWhere stories live. Discover now