| 26

188 11 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


GABRIEL menatap isterinya yang sedang makan cup cake itu. Ara memandang suaminya yang sedang menatapnya itu.

"Tengah angau ke? Taulah cantik."

Gabriel tergelak kecil apabila mendengar kenyataan dari isterinya.

"Sayang nak makan apa lagi?" Soal Gabriel. Dari tadi asyik mengunyah je.

"Sayang nak kek coklat dengan cheese tart." Jawab Ara.

Gabriel bangun dari kerusi itu.

"Tunggu sini dan jangan pergi mana. Okey?" Ara mengangguk laju. Ara hanya melihat suaminya yang pergi mengambil makanan di meja panjang tersebut.

Tiba-tiba seorang lelaki duduk di hadapannya. Ara memandang wajah lelaki itu. Lelaki itu tersenyum ke arahnya.

"Ara Aralyn?"

Ara mengangguk perlahan kepalanya.

"Nice to meet you, Ara." Kata lelaki itu. Lelaki itu tersenyum ke arahnya.

"Who are you?" Ara menyoal. Cup cake yang berada di tangannya diletak ke dalam pinggang.

"What are you doing here?" Suara garau seseorang menghentam sistem pendengaran Anton. Anton menoleh memandang wajah berang Gabriel.

"Alla fine ci incontriamo, re." ( Akhirnya, kita bertemu, King ) Anton tersenyum sinis ke arah Gabriel.

Gabriel merenung tajam wajah Anton.Anton bangkit dari kerusi itu lalu mendekati Gabriel.

"By the way, your wife so beautiful–"

BUK

"Abang!" Ara segera bangun dari duduknya sebelum mendapatkan suaminya. Orang ramai memerhati mereka. Suasana riuh rendah tadi bertukar hening.

Anak buah Anton mengacukan pistol ke arah Gabriel. Gabriel tersenyum sinis. Dia memandang tajam wajah lelaki itu.

"Don't dare you, Anton." Dadanya berombak ganas. Glock di belakang pinggangnya dikeluarkan lalu di acukan ke arah anak buah Anton.

BANG! BANG! BANG!

Tiga orang anak buah Anton jatuh menghempap lantai apabila peluru glock milik Gabriel menembusi kepala mereka.

THE KING: GABRIEL ALEJANDRO  | OGWhere stories live. Discover now