| 25

188 12 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


GABRIEL mengangkat bagasi besar itu ke dalam kereta. Dia menghidupkan enjin kereta itu terlebih dahulu. Gabriel memandang mereka dari jauh. Entah apa yang dorang tengah borak.

"Kitorang balik dulu ya mak." Kata Ara. Belakang telapak tangan Puan Zakiah dicium oleh Ara. Kemudian, Ara memeluk tubuh Puan Zakiah.

"Nanti mai lagi tau." Kata Puan Zakiah. Belakang tubuh Ara dielus perlahan. Dia menolak bahu Ara bagi meleraikan pelukan.

"Inshaallah. Kalau Riel cuti, kitorang datang lagi." Kata Ara sambil tersenyum manis.

"Nanti depa mai la lain. Hang takyah duk buat sedih sangat lah." Celah Puan Syidah.

"Kalut la hang ni." Kata Puan Zakiah sambil menjeling Puan Syidah.

Gabriel mendekati mereka. Pinggang Ara dirangkul erat.

"Kitorang balik dulu mak, makngah." Kata Gabriel.

"Ha balik elok-elok. Kalau mengantuk tu beqenti la mana-mana dulu. Kiqim salam kat mommy naih." Pesan Puan Zakiah.

"Baik, mak."

Ara dan Gabriel melangkah menuju ke arah kereta yang terparkir di bawah pokok itu. Gabriel membuka pintu kereta untuk isterinya. Ara melangkah masuk ke dalam perut kereta. Gabriel berjalan pergi ke arah pintu belah memandu pula. Dia memasuki ke dalam kereta. Kereta Audi R8 itu meluncur keluar dari kawasan situ.

˚⊱🪷⊰˚

AUSTIN melabuhkan punggung di atas sofa. Dia memejam rapat mata sambil meraup kasar wajahnya. Rambut diraup ke belakang. Nafasnya kasar. Lelaki itu nampak sangat serabut.

"Austin.."

"Ni semua tak betul, right?" Austin menyoal. Wajah Datin Amira dipandang.

Datin Amira menggeleng kepalanya.

"Austin, dengar apa yang mommy nak cakap." Kata Datin Amira. Dia berjalan mendekati Austin. Punggung di labuhkan bersebelahan dengan anak lelakinya.

"Apa yang tertera dalam file tu semua bukti yang Austin memang anak kandung mommy. Mommy pun tak tahu. Bekas pengawal peribadi mommy datang, dia ceritakan semua dekat mommy. Mommy pun tak sangka yang Austin ni anak kandung mommy, adik kepada Gabriel." Jelas Datin Amira.

THE KING: GABRIEL ALEJANDRO  | OGWhere stories live. Discover now