Araz önünde zarfa bir bakış atarak sırıttı. 4 yıllık hasret sonunda sona eriyordu. Onun için bir asır gibi geçen yıllar sonunda tarih oluyordu.
Çünkü artık onu bulmuştu. Araz salak bir adam değildi. Geçmişte yaptığı hatalar ona oldukça ders vermişti. Toyluk olarak adlandırdı araz. Ve oldukça mallık.
Artık yaşını almıştı. 27 yaşında adam olmuştu.
Yaptığı hatalar şu dünyada ki en değerli varlığını ondan almıştı. Ya da onun öyle düşünmesini istemişlerdi.
Yalçın'ın cenazesini gördüğü ilk andan itibaren içinden bir ses onun yalçın olmadığını söylüyordu. Ancak yıllardır bu işteydi.
O hissin gayet normal olduğunu biliyordu. Kardeşi için sessiz kaldı. Eğer yanlış bir şey deyip onu umutlandırırsa ve bu umut ölürse oda ölürdü.
Cenazeyi defin etmeden önce detaylı analiz ve otopsi istemişti. Ancak kendisi sıkı sıkı uyarmıştı herkesi. Çıkan bütün sonuçlar ilk önce ona gelecekti.
Otopsi raporu 3 gün sonunda eline ulaşmıştı. Sayısız testin sonuçları elinde bomboş bir şekilde duruyordu.
DNA yapılacak bir halde olmayan bedenden sadace iç organlarının analizi yapılmıştı. Ancak aralarında tek bir rapor dikkatini çekti arazın.
Kemik yaşı 18 olarak işlenmişti. Yalçın 19 yaşındaydı.
İşte araz hiç kimseye söylemen sadece bu delile tutunarak 4 yıldır köpek gibi çalışmıştı. Tek başına o kadar zorluklarla baş etmişti ki hatta bir an pes etmişti.
Kabullenmeye çok yakındı yalçının ölümünü. Ancak yediremedi kendine. Bu kadar ilerlemişken vazgeçemezdi.
Yıllar süren bu savaş sonunda sona ermişti. Onu bulmuştu. İlk önce ailesi araştırmış ve tek sağ kalan amcasını bulmuştu.
Amcası hafife alıncak bir adam değildi. İlk işi Yalçın'ın adını baran yapmıştı. Zar zor bunun öğrendikten sonra takibe almıştı.
4 yıllık Amerika macerasından sonra 3 ay önce Rize'ye gelmişlerdi.
Araz ise haberi alır almaz tayinini Rize'ye istemişti. Bahane olarak kuzeninin hastalığını ileri sürmüştü.
Geriye yaslandı genç adam. Tayin isteği kabul olmuştu. Elinde ki zarfa büyük bir zafer ile bakarken ağzını araladı.
"Çok az kaldı."
Cebinden çıkardığı tesbihi eline aldı. Ve burnuna götürüp kokladı. İçinde Yalçına ait olan saçlı, ve üstünde daha sabah sıkılmış olan Yalçın'ın parfümü ile derin bir nefes aldı ve ardından tesbihi beyaz zarfla birlikte masaya bıraktı.
Ardından yavaşca kafasını salladı.
"Geliyorum Baran Karaman."
--------
"Ula senin ben beynine sokam. Nasıl tutamazsın lan adamı?" Bayram bey sinirden kuduruyorken kendinden yaşça küçük ama boy olarak arşa çıkan adamına bağrıyordu."Bayram abi vallaha tutmaya çalıştık ama herşeyi tek başına yer altından yaptı." Bayram bey sinirle arkasını döndü.
Nasıl olurda bu kadar hafif bir adamı alt edememişti. Bunca sene boşuna mı saklamıştı yiğenini.
İki üç iş bilmez yüzünden yıllardır saklanan sır açığa çıkmıştı.
Arkasında ki adama dönmeden el işareti ile onu gönderdi. Adam Bayram bey görmese de saygı ile eğilip odadan çıktı.
Bayram bey koltuğuna oturdu ve sağ eli ile alnını ovmaya başladı. Her ne kadar istemese de bunu baran ile paylaşmak zorundaydı. 23 yaşında kocaman adam olmuştu.
Onun hayatı boyunca korkarak ve saklayarak büyütmek istemiyordu. Derin bir of çekerek yanda duran telefonuna uzandı.
Telefon bir kere çaldıktan sonra açıldı.
"Buyrun bayram bey?" Korumanın sesini duymasıyla biraz bekledi.
"Baranı yanıma gönderin."
"Anlaşıldı bayram bey."
Telefonu kapattı. Yanda duran su bardağında ki suyu tek yudumda içti. Barana amcası olduğuna ikna etmek için bile bu kadar ter dökmemişti.
Bir kaç dakika sonra kapı çalındı ve ardından hafifçe aralandı.
"Amca beni istemişsin?" Baranın merak kokan sesi ile kafasını kaldırdı. Gülümseye çalışarak yeğenine döndü.
"Gel oğlum otur bakalım karşıma seninle konuşmam gerek bir husus var." Baran amcasını ikiletmeden kapıdan içeri geçti ve ardından kapıyı kapattı.
Sakin adımlarla amcasının karşısında duran koltuğa oturdu.
Bayram bey boğazını temizleyerek direkt konuya daldı.
"Bak oğlum konuyu çevirmeden konuşucam. Araz bulmuş izini."
Baranın içi ürperirken amcasına çaktırmanaya çalıştı.
"Sana sadece bir soru sorucam. Belli ki bu adam başımızı çok ağrıtıcak. İstersen gidebiliriz istersen kalabiliriz senin kararın ve ben her kararında yanındayım." Bayram bey gülümseyerek konuşmasını bitirdikten sonra tamamen yiğenine odaklandı.
Baran önünde birleştirdiği ellerine bakarken kara kara düşünmeye başladı.
Kaçıp hiç uğraşmadan ondan kurtulabilirdi nereye kadar onu arayacaktı ki? Ama bir sözü vardı kendisine. İntikam istiyordu.
Hoş onları yerde de sürüklese yine içi soğumazdı ya. Nankör demeyin barana. Asla unutmadı onun için yaptıklarını. Ama tek bir gecede hepsini silip atmışlardı.
En çok da o gecenin hırsı için burda kalıp hepsinin canını en derinden yakmak istiyordu.
Amcasına doğru döndü.
"Amca biliyorum zarar görmemi istemiyorsun ancak onlardan her zaman kaçamam. Almam gereken bir intikam var. Hesap sormam gereken bir gece var."
Bayram bey baranın burda kalmak istediğini söylemeden de anlamıştı zaten. Oturduğu koltuktan kalkarak yeğeninin yanına adımladı. Baran anında ayağa kalkarken bayram bey barana sıkıca sarıldı.
Hiçbir şey demedi sadece sıkı sıkı sarıldı ve omzunun sıvazladı.
"Teşekkür ederim amca."
Bayram bey kafasını sallamak ile yetindi.
Yorucu bir maraton onları bekliyordu.
Bu savaştan sadece bir namağlup çıkıcaktı.
Ya ikisi de kaydecekti ya da baran kazanıcaktı başka hiç bir yolu yoktu.
-------
Araz kırmızı ışıkta durunca dikiz aynasında arkasında yattan Asafa baktı. İyice çökmüştü. Günde 3 kere kullanılan 4 adet hap, her hafta 3 saat süren seanslar, gece bitmek bilmeyen kabuslar.
Kendini suçlaması yüzünden geçirdiği atakları saymıyordu bile araz. Hepsi onun yüzündendi. Hem kardeşini hem sevdiğini kaybetmişti.
Asafın eski neşesinden eser yoktu ortada.
Ağzını bıçak açmıyordu.Derin bir nefes alarak arakada ki kamyona baktı. Sadece bir kaç saat içinde Rize'ye uçmuş olacaklardı.
İnşaallah dedi araz içinden. İnşaallah sevdiğine bir an önce kavuşacaktı. Hem kendisi 4 yıllın sonunda derin bir nefes alacaktı hem kardeşi hayata yeniden dönecekti.
Ama biliyordu. Kolay olmayacaktı hiçbir şey. Yalçın'ın kinini tahmin bile edemiyordu.
Derin bir nefes aldı.
"Allah'ım sana sığındım."
--------
Sığın sen Allah'ına sığın.Senin ben hayatını karartcam.
Oy ve yorum bebişler bir sonra ki bölüm karşılaşma olabilir...