“ABANG.” Panggil Ara. Matanya memerhati tubuh suaminya yang tidak memakai baju itu.
"Yes, sweetheart." Gabriel mengambil kopi yang berada di atas meja itu. Matanya mengerling sekilas wajah isterinya lalu kembali memandang laptop miliknya. Ara berjalan mendekati Gabriel lalu punggung dilabuhkan di sebelah suaminya.
"Sayang bosan."
Gabriel menutup laptopnya lalu memusing menghadap ke arah si isteri. Wajah Ara dipandang oleh Gabriel. Iris berwarna coklat itu direnung penuh minat.
"Sayang nak pergi rumah mama boleh?" Soal Ara.
"Boleh sayang." Jawab Gabriel lembut. Rambut depan isterinya diselit ke belakang telinga. Sisi dahi isterinya dikucup lembut.
Ara memandang suaminya. Sentuhan suaminya sangat lembut dan tidak menyakitinya.
"Kita pergi petang ni boleh?"
"Boleh sayang." Jawab Gabriel dengan lembut. Rambut isterinya diusap perlahan oleh Gabriel. Ara tersenyum gembira.
"Abang nak makan apa harini?"
"Abang nak makan sayang."
Ara yang mendengar jawapan Gabriel itu terus memukul dada suaminya. Ara mengulingkan biji matanya. Gabriel tergelak suka melihat isterinya. Alahai comelnya.
"Dahla malas layan abang ni." Ara terus bangkit dari sofa itu lalu berjalan laju ke dapur.
Pinggan dan mangkuk yang berada di dalam singki itu dibasuh oleh Ara. Tiba-tiba Ara merasakan ada tangan yang berlingkar di pinggang rampingnya.
"I want you." Bisik Gabriel di belakang telinga isterinya. Ara memejam rapat matanya apabila terasa hembusan hangat nafas suaminya di belakang tengkuk. Perut kempisnya dielus lembut oleh tangan kasar Gabriel. Tubuh kecil isterinya di angkat lalu dibawa naik ke atas.
˚⊱🪷⊰˚
ARA mencelik perlahan kelopak matanya. Anak matanya bergerak memerhati lengan kekar suamiya yang memeluk tubuh kecilnya itu.
Ara dengan perlahan hendak mengalihkan lengan kekar Gabriel daripada melingkari pinggangnya namun tindakan lelaki itu menyebabkan Ara kaku. Gabriel makin mengemaskan pelukan pada pinggang Ara. Wajah Gabriel disembamkan ke dada Ara.
"Tidur sayang." Suara serak basah suaminya menyapa sistem pendengarannya.
"Abang, bangunlah." Bebola matanya bergerak melihat jam yang digantung di dinding. Pukul 3:15 petang. Dah lewat.
"Abang, pergi la mandi. Dah lewat ni." Ara menampar lembut lengan Gabriel.
Gabriel membuka kelopak matanya. Dia bangkit dari pembaringan. Tuala di ambil lalu melangkah masuk ke bilik air untuk mandi.
YOU ARE READING
THE KING: GABRIEL ALEJANDRO | OG
RomanceThe leader of soft spoken Gabriel Alejandro - Seorang jejaka barat yang mempunyai Iris berwarna kelabu itu membuatkan sesiapa pun yang melihatnya tidak mampu mengedipkan mata. Seorang yang sangat cekap menggunakan senjata. Seorang lelaki yang sanga...