| 10

352 15 1
                                    

ARA merendam kakinya di dalam kolam itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ARA merendam kakinya di dalam kolam itu. Air sangat sejuk. Ara tersengih lebar. Austin yang berada di pintu itu memerhatinya. Kakinya menapak menuju ke kolam.

"Tersengih-sengih macam kerang busuk dah kenapa?" Suara garau seseorang menyapa sistem pendengaran Ara. Ara mendonggak memandang Austin.

"Awak buat apa kat sini?" Soal Ara.

"Rumah aku, suka hati aku lah." Austin merenung tajam iris coklat gadis itu. Ara yang mendengar jawapan lelaki itu terus menundukkan wajahnya. Austin turut melabuhkan punggungnya bersebelah dengan Ara. Wajahnya di dekatkan ke telinga Ara.

"By the way, your eyes so beautiful." Ara hanya mendiamkan diri apabila mendengar apa yang dikatakan oleh Austin tadi. Austin tersenyum sinis.

"Rindu suami ke?" Soal Austin. Ara hanya menganggukkan kepalanya.

"Nanti dia balik lah tu."

"Sayang." Ara menoleh ke belakang apabila mendengar suara suaminya. Dia terus bangkit dari situ dan mendekati Gabriel.

"Abang." Gabriel memandang Austin tajam. Austin hanya mengulingkan biji matanya. Menyampah. Austin terus bangkit dari situ meninggalkan mereka berdua.

"Sayang buat apa kat sini?" Soal Gabriel.

"Saja rendam kaki dalam kolam." Jawab Ara sambil tersengih lebar.

"With him?" Ara menganggukkan kepalanya.

"Lepasni abang tak nak tengok sayang dekat dengan dia." Kata Gabriel dengan tegas.

"Kenapa?" Soal Ara.

"Abang tak suka." Jawab Gabriel.

"Abang jealous eh?" Ara memandang wajah suaminya itu. Cemburu lah tu.

"Yes, i'm jealous because i can't see you with someone else. I get hurt when you become close to others. I can't share you with others." Mata Gabriel merenung dalam mata coklat isterinya.

Ara yang mendengar kenyataan daripada suaminya itu terus tersenyum manis. Pipi Gabriel dikucup perlahan.

"I love you abang."

"I love you more sayang." Leher jinjang Ara dikucup lembut menyebabkan Ara tersengih kecil. Pinggangnya diramas dan dielus lembut oleh Gabriel. Bibir merah jambu milik Ara dicium lembut oleh Gabriel.

"Ehem!" Mereka terus menoleh ke arah Datin Amira. Datin Amira hanya tersenyum ke arah mereka berdua.

"Mommy, Riel dengan Ara nak duduk sini sementara boleh?" Soal Gabriel. Pinggang isterinya dirangkul erat.

THE KING: GABRIEL ALEJANDRO  | OGWhere stories live. Discover now