20

162 9 35
                                    

Kereta Lamborghini milik Saint melepasi pagar rumah lalu bergerak ke perkarangan rumah agam tersebut. Kazi memerhati kawasan rumah itu dengan perasaan yang teruja dan kagum. Walaupun hari sudah malam namun rumah itu kelihatan terang benderang dari cahaya lampu yang terletak di sekeliling.

Saint memberhentikan kereta di laman hadapan bersebelahan dengan kolam air pancut. Seperti tadi, Saint melepaskan tali pinggang keledarnya dan Kazi sebelum kelaur untuk membuka pintu buat isterinya.

"Besarnya." Kazi terpana saat melangkah keluar dari kereta itu. Matanya tak lepas memandang rumah agam yang dibina gaya Eropah tersebut. Dengan segala perhiasan dan pepohon, keserian dan kemegahan rumah itu tiada tandingannya dengan semua rumah banglo yang pernah dia lihat sebelum ini. "Abang tinggal sensorang kat sini?"

Tangan Kazi ditarik lembut untuk menaiki tangga lebar yang menuju ke pintu gerbang rumahnya. Senyuman manis terserlah di muka Saint, lesung pipit turut terpampang di pipinya. "Not anymore. You're with me now, sweetness."

Tanpa dapat ditahan Kazi melepaskan tawa kecil. Rasa sangat riang dan teruja melihat keindahan rumah itu. Tapi untuk tinggal di dalamnya bersama dengan Saint? Kazi tersengih nakal. Bermacam imaginasi mula bermain di dalam mindanya saat memikirkan dirinya bersama dengan Saint di rumah agam itu.

Privacy? Check.

Rumah besar? Check.

Laki kaya? Pergh! Check.

Laki hot? Hehehe. Check!

Dalam dia asyik berkhayal, Saint pula mengambil kesempatan untuk menggendong isterinya menaiki tangga. Kazi terjerit kecil. Dia menyembunyikan wajahnya ke dada Saint, bimbang nanti suaminya nampak pula sengih di mukanya. Lengannya merangkul leher Saint dengan erat. Terasa jantung berdegup laju dek terlalu gembira. Disangka Saint terus membawanya masuk ke rumah itu namun Saint berhenti di depan pintu. Dia meletakkan semula Kazi ke bawah, sebelah tangan memegang tombol pintu.

"Sayang, abang lupa nak bagi tahu."

Kazi mengangkat kening. "Ya?"

"Abang sebenarnya ada anak. Anak abang ni judgemental sikit. Kalau dia tak suka, sayang jangan terasa sangat eh? Memang perangai dia macam tu." Kata Saint dengan senyuman bersalah.

Terjegil anak mata Kazi mendengarnya. "Hah?! Abang pernah jadi duda ke?" Soalnya terkejut.

Saint mengerutkan dahi lantas membuka pintu rumah. "Duda? Sayang cakap apa ni?"

Naik pening pula Kazi mendengar balasan Saint. Dia melihat suaminya masuk ke rumah dengan memberi salam. Tiada siapa yang menyahut. Kecuali...

"Hai, baby! Rindu daddy ke? Lama daddy tak balik tengok baby boy daddy ni. Meh sini, jumpa mummy nak?" Suara Saint bergema di ruang lobi rumah agam itu. Kazi meloloskan diri masuk ke dalam lalu menutup pintu dibelakangnya. Dia cuba untuk melihat siapa yang dipeluk suaminya itu. Tetapi Kazi menghentikan langkah kaki tatkala melihat si bulus berwarna jingga itu yang berada di dalam dakapan Saint.

Hisssssss!

"Erk!" Kazi menapak ke belakang.

"Sorry, sayang. Like I said, anak abang ni judgemental." Saint tersenyum melihat Kazi yang masih merenung si bulus di tangannya. "Boyyen, be good! She's your mummy now."

Boyyen yang gendut lagi sihat itu teras mengembang bulunya menentang mata dengan Kazi.

"Anak abang... Nama dia apa?" Soal Kazi teragak-agak.

SAINT : Vous Me PossédezWhere stories live. Discover now