Bab 7

211 16 0
                                    

      "Abang Zayy..." seru Naila sayu.

      "Bila Abang Zayy nak bangun ni? It's almost 1 week now, don't you know? And today is the last day for exactly 1 week. Kami semua rindukan abang Zayy termasuk Aila, tahu tak?" Tanya Naila sebak. Dirinya masih setia duduk dikerusi bersebelahan Aayaz sedari tadi lagi.

     "Aila minta maaf sebab tak mampu nak jaga abang Zayy macam orang lain. Aila dah buta sekarang ni. Aila dah tak sempurna macam dulu dah. Mesti abang Zayy akan jijik tengok Aila kan bila dah bangun nanti. Aila takut sangat nak hadap abang Zayy dengan keadaan macamni tapi Aila rindu...Aila rindu sangat nak dengar suara abang Zayy, cukup sekali. Dan Aila redha kalau abang Zayy benci Aila nanti. Aila terima semuanya sebab Aila memang layak dibenci oleh semua orang termasuk abang Zayy." Ngadu Naila dengan nada yang semakin sebak.

     Air matanya yang ditahan sedari tadi akhirnya mengalir laju keluar daripada takungan kelopak matanya. Teresak-esak dia membayangkan apa yang terlintas daripada fikirannya ketika itu dengan perasaan takut. Dibayangannya, Aayaz sangat membenci dan memandangnya dengan penuh jijik sebaik sahaja jejaka itu mengetahui keadaan dirinya ini.

     "Aila..." Naila terkaku saat mendengar namanya dipanggil oleh satu suara yang amat dia rindui selama ini dengan nada yang sangat lemah.

     "Ya Allah, suara itu...Adakah suara yang aku dengar tadi itu benar? Dia dah sedar? Ya Allah bantu aku dan kuatkan hati aku untuk menghadapnya..." pinta Naila kepada Allah SWT. Perasaan kini sedang berbelah bahagi. Tidak tahu sama ada dia perlu berasa gembira ataupun takut sekarang.

     "Aila..." panggil suara itu lagi selepas panggilan pertamanya tidak disahut oleh Naila.

     "Ab...abang Zayy?" Tanya Naila takut-takut.

     "Yes, dear. It's me." Balas Aayaz sekaligus menyakinkan dengan suara yang masih lemah akibat baru sedar daripada komanya. Akhirnya Aayaz Zayyan sedar daripada komanya tepat pada hari terakhir sebelum cukup satu minggu.

      "Abang...Abang Zayy betul-betul dah sedar?" Tanya Naila dengan nada yang bergetar dan hampir menangis.

     "Yes, si cantik manis Aayaz Zayyan bin Adhaa Fathi. Abang Zayy awak ni dah sedar sekarang, dear." Balas Aayaz sambil menatap wajah gadis yang sangat manis dan cantik dihadapannya itu tanpa berkedip dan penuh dengan adoration.

     "Err...Abang Zayy perlukan apa-apa ke?" Tanya Naila dengan penuh gegabah sebaik sahaja mendengar balasan jawapan daripada Aayaz Zayyan. Blushing!

     "AAAA!! Abang Zayy panggil aku si cantik manis Aayaz Zayyan bin Adhaa Fathi la!!" Monolog Naila didalam hati. Pipinya semakin membahang dan terasa seperti rama-rama berterbangan didalam perutnya selepas mendengar bicara manis yang keluar daripada mulut Aayaz tadi.

      "Aila? Are you ok, dear?" Pertanyaan daripada Aayaz itu membuatkan lamunan Naila terhenti dan kembali ke alam realiti.

      "I'm ok. Jadi abang Zayy ada nak suruh Aila tolong apa-apa tak?" Balas Naila dengan nada sedikit malu. Hampir terkantoi yang dia tengah mengelamun gedik dekat situ.

      "It's ok dear, I don't need it. By the way, where else? Hmm?" Pujuk Aayaz lembut.

      "Diorang balik rumah sekejap untuk bersihkan badan. Abang Zayy nak Aila telefon diorang, suruh datang sini cepat ke?" Tanya Naila. Terus dirinya separa bangun daripada duduk untuk mendapatkan telefon yang berada didalam begnya dimeja sebelah.

      "No. Don't call them. And just sit there, dear. Biarlah masa terluang ni diisi hanya dengan kita berdua. Abang nak borak-borak dengan Aila. Yelah kita kan dah lama tak berkomunikasi, last pun masa awak bagi undangan tu je. Boleh?" Halang Aayaz lembut.

Supt's: Mio Caro (Complete)Where stories live. Discover now