BAB 58

1.7K 99 12
                                    

'Still want you all the time in a corner of my heart. Filled with longing waiting for you'









Diperhatikan tubuhnya atas bawah yang dibaluti fabrik sutera berwarna putih. Ditolehkan pula disekeliling arah, kenapa? Aku dimana ni? Itulah yang bermain di dalam fikirannya. Tetapi semuanya sirna tatkala manik matanya menangkap susuk tubuh seorang wanita bersama dengan kanak-kanak kecil. Mereka nampak bahagia bermain sambil menari membentuk satu bulatan bersama. Pakaian mereka juga sama sepertinya, putih suci bersih tiada sebarang kotoran.

Dalam dia ralit dengan dunianya wanita yang berpakaian jubah putih bersama tudung labuh yang senada dengannya memanggil dirinya yang berdiri kaku. "Abang!"

"Huh? Sayang?" Tanpa menunggu masa dia terus berlari kecil mendapatkan isterinya. Mendakap erat tubuh mungil itu tanpa lepas.

Tubir senyuman di bibir Amira terus saja merekah melihat telatah manja Amirul. Dapat dia rasa pipi yang tiada kumis itu mendarat pada bahunya.

"I love you," rintihnya manja. Tubuh mereka sesekali bergerak berpusing.

"I love you too. Manjanya dia, kalah anak-anak," sakat Amira lalu membalas pelukan Amirul tidak kalah eratnya.

"Anak-anak?" Direnggangkan sedikit pelukannya namun tidak pula dia lepaskan. Dipandang aneh sang isteri yang sedang manis tersenyum ke arahnya. Dengan ketinggian yang hanya paras dadanya membuatkan dia geram ingin menyerang pipi gebu itu habis-habisan.

"Mana?" Matanya bergerak ke arah yang ditujukan oleh Amira. Terus saja sorot matanya berbinar melihat ketiga-tiga anak lelaki itu bermain riang dihadapannya.

"Boys come here!" Panggil sang isteri kepada kanak-kanak tersebut.

Amirul menunduk lalu berlutut sebelah kaki. Tangan mendepa luas menunggu ketibaan hero ciliknya masuk ke dalam dakapannya.

Amira terkekeh geli melihat sang suami yang hampir rebah ke belakang dek serangan anak-anak mereka. Terbit rasa bahagia dalam diri tatkala hero-heronya bergelak ketawa keriangan

Amirul menatap lekat anak-anaknya sebelum mengucup satu persatu anaknya dengan sayang. Tulus perasaan yang dirasai ini sehinggakan dia tidak mahu masa terus berputar menggantikan saat bahagia ini.

"Anak-anak kita dah besar," gumamnya perlahan. Kemudian dibiarkan anak-anaknya bermain bertiga dihadapan mereka.

"Ya. Dan sayang harap keluarga kita akan terus bahagia seperti sekarang."

"Abang akan pastikan kita bahagia selama-lamanya sayang. Walaupun pasti akan dilanda ribut dan badai abang akan pastikan kita kekal bersama buat selamanya. Abang tak akan sesekali pernah kecewakan sayang buat kali kedua," kata Amirul dengan netra yang menatap lekat pada Amira.

"Forever?" Tanya Amira sambil menggembungkan pipinya. Matanya berkedip polos.

"Yes. Forever little pumpkin" Merasa gemas Amirul terus merentap lembut lengan Amira lalu memeluknya erat sebelum menjatuhkan kucupan berulang kali pada wajah bidadarinya itu. Terkekeh kecil Amira dibuatnya.

Kemudian telapak tangannya yang besar naik menekup wajah kecil itu membuatkan mereka saling beradu untuk beberapa detik. Amirul meneguk salivanya sedikit kasar. Amira yang tahu dimana arah mata Amirul terus dibuat gugup.

His Happiness ll COMPLETED ✅️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang