'In the story that is you I dream again. No matter what moment comes I will find you cause I'm falling in love with you. Even if it gets erased again, all my life is you'
Beberapa butir keringat yang mengalir pada dahi luas Amirul diseka lembut. Naik hairan dirinya apabila melihatkan tubuh sang suami yang dari tadi bergerak gelisah seakan mengalami mimpi buruk.
Amira mengerling sejenak ke arah anak-anak mereka yang hanya diam bermain di dalam baby crib yang berada di dalam biliknya.
"Abang." Tangan mulusnya bergerak naik mengusap dada bidang Amirul yang kini rancak turun naik. Bentuk mulut suaminya juga sudah kelihatan tercungap-cungap mengambil nafas.
"Bangun abang." Lagi sekali gemersik suara itu menyapa gegendang telinga Amirul. Dengan perlahan Amirul membuka netranya diiringi air mata yang bercucuran di pipi. Jantungnya yang berdegup kencang turut terasa saat ini.
"Kenapa ni?" Lembut Amira bertanyakan kepadanya. Rambut yang berantakan itu dibelai dengan penuh kasih sayang. Amirul mencebikkan bibirnya. Tanpa malu dia terus mengeluarkan tangisan sayunya. Tidak kisah akan penampilannya sekarang ini kerana apa yang pasti dia rasa bersyukur sangat. Bersyukur kerana semuanya adalah mainan mimpi semata.
Tangan direntang lalu melalui isyarat mata dia menggamit Amira untuk memeluknya. Amira yang faham akan isyarat tersebut semakin merapatkan tubuhnya lalu masuk ke dalam rangkulan sang suami.
"Nightmare?" Amirul membalasnya dengan deheman kecil. Pelukannya makin erat seakan takut kehilangan. Walaupun dadanya sempat terasa sesak kerana mimpi tadi kini hatinya terasa tenang kerana melihatkan Amira yang menyapanya sekarang ini.
Setelah mengambil masa beberapa detik untuk bertenang akhirnya sang suami mula berbicara. "Sayang pergi mana?" Soalnya dengan suara serak basah.
"Tolong kakak dan mommy kat bawah. Kan majlis kakak dah nak dekat." Jari telunjuknya membuat pola di atas dada bidang Amirul yang tidak berbalut fabrik apa-apa.
"Abang mimpi burukkah? Itulah tidur lepas asar lagi." Dengan kekehan perlahan dia melangut menjadikan dagunya berpacak di atas dada sang suami. Amirul tidak menjawab tetapi hanya membalasnya dengan senyuman berkaca. Tangan kekarnya tidak henti mengusap tubuh belakang Amira.
"Mind to share?" Soal Amira sembari mengurai pelukan mereka. Tatapan redup ditatang tanpa putus. Amirul bangun dari pembaringan lalu memberikan senyuman hangat kepada Amira. Tanpa disuruh bibirnya jatuh di atas puncak kepala Amira seakan menyalurkan apa yang dia rasa.
"Kit—kita accident dan situasi tersebut agak mengerikan da—dan," ujarnya tersekat-sekat. Nafasnya juga kian semput. Setiap bibit tutur yang Amirul ujarkan terselit nada getaran didalamnya. Bebola matanya kembali berair apabila detik mengerikan itu bermain di dalam fikirannya.
Amira menghela nafas pelan sembari mengusap surai lebat Amirul. "Hye,hye! It's okay. Jangan risau. Jangan kusutkan kepala dengan mainan mimpi. Percaya kepada Tuhan, Inn Syaa Allah semuanya akan baik-baik sahaja. Sentiasa tanamkan dalam minda yang hari ini akan menjadi yang terbaik daripada kelmarin. Wake up, smile at yourself in the mirror and tell yourself it's going to be a awesome day! Selalu berfikiran positif supaya hari kita bermula dengan permulaan yang baik dan berakhir seperti yang kita mahukan." Pujuk Amira separuh berbisik.
KAMU SEDANG MEMBACA
His Happiness ll COMPLETED ✅️
RomanceSHORT STORY Pertemuan mereka bermula ketika ia berada di majlis sahabat karibnya. Pertemuan yang boleh membuatkan hatinya berdegup kencang. Dari situ, dia mula memendam rasa kerana dia berfikir, mungkin ini hanyalah permainan syaitan. Tapi tanpa dij...