BAB 54

2.1K 120 24
                                    

'A positive mind finds opportunity in everything but a negative mind finds fault in everything. So wake up every morning with the thought that something wonderful is about to happen.'













Suasana dingin di pagi hari ditambah pula dengan hujan renyai-renyai pasti membuatkan para insan dibumi menarik selimut mereka bagi menghasilkan rasa hangat dalam tidur. Tetapi tidak bagi salah seorang hamba yang masih berteleku di atas kain sejadah.

Setelah selesai dia mengambil satu tuala kecil bersih lalu dibasahkan sedikit kemudian menapak ke arah sang isteri. Dengan lihai tangannya mula mengelap tubuh bidadari syurganya ini.

"Cantik bidadari abang ini" Ucap Chairil tanpa jemu. Perlahan bibirnya mengoyak senyuman manis.

"Dulu kita selalu solat sama-sama tapi sekarang semuanya abang buat sendiri. Sayang tak tahu betapa gembiranya abang bila selepas sahaja kita selesai solat kemudian abang menoleh belakang melihat ada sayang bersama abang" Dia senyum dan menggosok lembut wajah mulus itu.

"Sayang kelihatan cantik dan manis waktu itu walaupun cuma berpakaian telekung" Chairil mengucup dahi Amira kemudian turun pada kedua belah mata dan di akhiri pada kedua belah pipinya.

Dia melabuhkan dirinya di atas kerusi yang tersedia di tepi katil dan kembali bermain manja dengan jari-jemari sang isteri sambil berselawat kecil.

Dalam dia larut dengan suasana tiba-tiba ia merasakan gerakan kecil pada jari-jemari Amira.

"Sayang?" Chairil melihat gerak tubuh Amira.

"Sayang... Mama. Sayang dengar abang tak?" Chairil terserentak apabila jari-jemarinya mendapat balasan genggaman dari Amira.

"Sayang!" Tersenyum lemah Amira dibuatnya apabila melihat Chairil yang sedang menatapnya dengan linangan air mata.

"Alhamdulillah, sayang dah sedar" Mendayu sahaja suara itu berkata. Dengan cepat dia bangun dan menekan butang kecemasan untuk memanggil doktor datang.

Amira menyeka air mata Amirul yang mengalir dan mengusap lembut wajah yang ditumbuhi jambang dan misai halus itu. Akhirnya setelah sekian lama hatinya terasa tenang dari gundah gulana yang selama ini mengelubungi dirinya. Bibirnya benar-benar mengoyak senyuman lebar menatap wajah sang bidadari. "I miss you" Ucap Amirul dengan suara serak. Tangan besarnya menekup tangan kecil Amira yang berada di pipinya.

Setelah selesai diperiksa oleh doktor, Amirul kembali mendekat ke arah Amira yang kini menyentuh perutnya.

"It's true?" Amirul menganggukkan kepalanya. "Dalam ini ada little angle kita, mama"

"Assalamualaikum mama, babah" Ujar Amirul dengan suara halusnya. Mereka memandang satu sama lain lalu sama-sama tersenyum bahagia.

"Tak lama lagi kita akan jadi parents" Manik mata Amirul kembali terarah pada perut Amira.

"Ya Allah, jadikan anak kami ini beruntung di dunia dan di akhirat. Lembutkan hatinya, muliakan akhlaknya. Jauhkan dia dari kemaksiatan, sentiasa istiqomah di jalan yang engkau redhai. Jadikan dia penyejuk hati dan kebanggaan kami. Aamiin" Dia mengusap lembut perut sang isteri kemudian menjatuhkan beberapa kucupan di atasnya. Malah senyumannya juga tidak luntur sejak Amira bangun. Buat seketika Amira terpaku dengan tingkah laku Amirul. Terasa satu perasaan hangat timbul dalam dirinya.

"Terima kasih abang" Bicara Amira tulus. Dia mengusap perlahan rambut lebat sang suami.

"Untuk?" Suara Amirul terlepas lembut.

"For everything. Kasih sayang, cinta, kesetiaan, kemewahan, perlindungan. And all of the small things that you do make me fell for you harder and harder." Lingkaran gelap pada bawah mata Amirul membuatkan dirinya percaya bahawa suaminya ini banyak menghabiskan waktu menjaga dirinya di hospital.

His Happiness ll COMPLETED ✅️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang