| 19

224 7 0
                                    

GABRIEL meraup kasar wajahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

GABRIEL meraup kasar wajahnya. Nafasnya kasar dan dada berombak ganas. Lelaki itu nampak sangat serabut memikirkan keadaan isteri dan anaknya.

Doktor perempuan itu mendekati Gabriel yang duduk di atas kerusi itu. Gabriel terus bangkit dari duduknya.

"Il marito della signora Ara?" ( Suami Puan Ara? ) Soal doktor perempuan itu.

"Sono suo marito. E mia moglie?" ( Saya suami dia. Macam mana dengan isteri saya? )

"La ferita sulla gamba della signora Ara non è troppo profonda. È solo che non siamo riusciti a salvare la gravidanza del signor moglie. mi dispiace." ( Luka di kaki Puan Ara tidak terlalu dalam. Cuma kami gagal menyelamatkan kandungan isteri encik. Saya minta maaf ) Kata doktor perempuan itu sebelum melangkah pergi.

Kata-kata yang meluncur dari mulut doktor itu menyebabkan jantung Gabriel bagaikan berhenti berdetak sesaat. Dia kepal penumbuknya. Rahang di ketap kuat. Dada berombak ganas. Muka menjadi tegang.

Gabriel terus melangkah masuk ke dalam bilik yang menempatkan isterinya. Dia mendekati Ara yang belum sedarkan diri itu. Dia memejam rapat matanya sambil mengepal kedua belah tangan menjadi sebuah penumbuk.

Gabriel melabuhkan punggung di atas kerusi. Wajah isterinya yang kelihatan pucat itu dipandang.

"Abang minta maaf sayang..." Dia memegang erat tangan kecil gadis itu. Kucupan dilabuhkan bertalu-talu di tangan kecil milik Ara.

˚⊱🪷⊰˚

ARA mencelik perlahan kelopak matanya. Perkara pertama yang dilihat adalah suaminya yang sedang nyenyak tidur di tepinya. Dia bangun dari pembaringannya dengan segera lalu menyandarkan belakang tubuhnya pada kepala katil menyebabkan bawah perutnya terasa sakit.

"Aww." Ara mengaduh sakit sambil memejamkan kelopak matanya. Kelopak matanya kembali terbuka apabila merasakan tangan kekar yang menyentuh bahunya. Bebola mata Ara memandang mata suaminya yang merah itu. Ara terus memegang wajah suaminya. Lelaki itu merenung lembut anak mata cantik isterinya.

"Abang kenapa ni?" Ara menyoal. Air mata suaminya jatuh mengenai tangannya. Tidak pernah lelaki ini menangis di hadapannya.

"Abang minta maaf sayang." Gabriel mengucup perlahan tangan kecil Ara.

"Bukan salah abang. Ni semua ketentuan Allah." Ara mengucup lembut pipi suaminya.

⊱🪷⊰˚

ARA gugur? Ya allah, macam mana boleh gugur ni bang?" Datin Sofia menyoal. Wajahnya kelihatan sangat risau. Punggung dilabuhkan di atas kerusi bersebelahan dengan suaminya.

THE KING: GABRIEL ALEJANDRO  | OGWhere stories live. Discover now