-Hayır.
- Ne?
- Olmaz, evlenemem seninle.
- Bak geçen gün gördüğün o kız yüzündense..
- Hayır. O kızla aranda ne olduğu beni alakadar etmez. Sadece doğru yolu bulmuşken yeniden ayağının kaymasından korktum. Üzüntüm bu yüzdendi, yanlış anlama.
Yiğit Efe böyle birini daha tanımadığı kanaatine varmıştı. Neden kabul etmiyordu ki duygularını? Neden ona da kendisine de acı çektiriyordu? Buna bir son vermeliydi.
- Deva, ben her şeyin farkındayım. Sırf ben acı çekmeyeyim diye böyle söylüyorsun. Ama ben..
- Affedersin ama sen kimsin?
Yiğit Efe afallamıştı.
- Kimsin de ben seni önemseyeceğim? Seninle irtibat kurmamın tek sebebi senin hidayetine sebep olmaktı diyorum. Neden anlamıyorsun?
Güldü genç adam, sinirleri iyice bozulmuştu. Biliyordu, bunu kasıtlı yapıyordu. Ama bir türlü ikna edemiyordu onu bu duruma.
- Çok acımasızca bu yaptığın.. Peki istediğin gibi olsun. Komşuluk dışında hiçbir ilişkimiz olmasın. Sen dibimde ölümle cebelleş ama benim haberim olmasın. Bir süre sonra ne de olsa unuturum, geçer. Böyle mi düşünüyorsun? Gerçekten çok acımasızsın.
-Anlamıyorsun..
-Evet anlamıyorum! Kendini de beni de bu acıya bile bile sürüklemeni anlamlandıramıyorum!
- Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz. Ben açıklamak için kendimi daha fazla zorlamayacağım. deyip ayağa kalktı Deva.
- Deva..
- Bu zamana kadar azıcık da olsa hatırım varsa beni anlamaya çalışırsın. Lütfen daha da zorlaştırma. deyip kalktı banktan. Söylediği sözler koca bir yumruk gibi oturmuştu sadrına Yiğit Efe'nin. Ne yapacaktı şimdi? Aynı binanın içindeyken onu nasıl görmezlikten gelebilirdi ki?
....
Bazı konularda mantıkla hareket etmek zorunda kalırsınız. Ucunda sevdikleriniz üzülecek olsa bile. Onların iyiliğini istersiniz. Çünkü geride koca bir enkaz bırakmak istemezsiniz. Bunun yerine size kızsalar da hatta nefret bile etseler en azından sizin yüzünüzden siz onların hayatından çıktıktan sonra hayatı kendilerine zehir etmeyeceklerdir. İşte böyle teselli ediyordu kendini Deva.
- Ablacığım, iyi misin?
- Bilmem, kendimi kocaman bir boşluğa düşmüş gibi hissediyorum.
- Ben.. böyle olmasının ikinize de zarar vereceğini düşünüyorum.
-Böylesi ikimiz için de iyi.
- Şuan ne söylesem kararından vazgeçmeyeceksin. Neyse sana başka bir haberim var.
- Neymiş?
- Mert..bana âşık olduğunu söyledi.
- Ne! dedi heyecanla.
Rabia hızlıca Deva'nın ağzını kapattı.
- Ne bağırıyorsun be annem duyacak. Deva ağzından Rabia'nın elini çektikten sonra konuşmaya devam etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
U.K.S.K.
General FictionBen bulutlara bile anlam yükleyen insanım, bana öyle anlamsızca bakma.. En etkileyici sıralamada; #1 traji #3 traji