Hoofdstuk 2 De date

1.1K 47 4
                                    

Hee hier ben ik weer.

Ik hoop dat jullie dit leuk vinden.

---------------------

Bella p.o.v.

Ik was eigenlijk best geërgerd. Het was nu twee weken sinds ik hier kwam. Ik verveelde me dood bij mijn vrieden behalve bij Angela. Mike en Eric probeerde me steeds te daten terwijl Lauren en Jessica altijd vals vriendelijk tegen me deden. Alleen met Angela kon ik echt opschieten.

Een glimlach verscheen automatisch als ik de bel hoor gaan. Tijd voor de les. Edwards les. Biologie was eigenlijk de einige les waar ik Edward kon spreken. Het blijkt lastiger te zijn om weg te komen van de andere dan we dachten.

'Doei.' zeg ik. Ik zou ze toch niet meer zien voor de rest van het weekend.

'Doei.'  zegggen ze in koor terug en dan loop ik naar Biologie. Als ik daaraan kom is niemand er nog behalve Edward.

'hee.' zeg ik met een glimlach.

'Hee, lief.' zegt hij terug. Dan geeft hij me een zoen voordat de andere leerlingen binnenkomen. We zitten dicht bij elkaar zoals altijd.  Edward geeft me mijn favoriete glimlach voordat ik zijn hand onder tafel de mijne voel grijpen. Ik grijns en geef hem een glimlach terug.

De les is saai maar ik kan me vooral niet concentreren. Het heeft voornamelijk te maken met Edward die mijn pols strijkt. Als de les is afgelopen staan we allebei op en lopen we weg voordat iemand anders nog is opgestaan.

'Bella?' 

'Ja?'  vraag ik aan Edward.

'Wil je morgen met me op een date?'  vraagt hij bijna stotterend. Hij was echt nerveus. Ik geef hem een glimlach.

'Tuurlijk.' zeg ik. 'Dat lijkt me geweldig.' 

Edward geeft me mijn favoriete grijns en dan lopen de hallen vol dus lopen we allebei een andere kant op. Ben benieuwd waar hij me naartoe wil nemen?

Edward p.o.v.

Ze zij JA. Dat is het einige wat door me hoofd spookt. Ik kan mijn gedachten niet ervan afleiden. Jammer dan als Jasper achterdochtig word. Alice geeft me een rare blik net zoals Emmet en Jasper. Rosalie let niet op me maar ik kan zien dat ze me raar vind.

Mijn familie is in de war met me. spookt het door me hoofd.

Heeft Bella me zo veranderd? Ik loop naar mijn auto en stap in. Ze stappen met me in en we rijden weg. Als we eindelijk thuis zijn loop ik naar boven en ga jagen.

Als ik de volgende avond terug kom kleed ik me even om.

'Edward?' vraagt pap vanuit zijn kantoor. Met een lichte zucht liep ik snel naar zijn kamer.

'Wat is er, pap?' vraag ik terwijl ik naar binnen loop.

Als Carlisle me aankijkt zie ik een blik van verras me in zijn ogen.

Waarom draagt Edward nou weer andere kleren?

'Edward, wat is er met je aan de hand?'

'Niets.' zeg ik gelijk.

Edward je gedraagt je heel anders...Veel vrolijker....Kijk naar je kleding.

'Pap het is niets belangrijks en anders moeten jullie geduld hebben totdat ik het zelf kan uitleggen.'

Oké zoon.

'Doei pap.'

Carlisle wuift me uit en dan loop ik snel naar me kamer en spring uit het raam. Op naar Bella.

TwilightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu