1.3

132 13 0
                                    

De avondlucht was gevuld met het geluid van gelach en muziek toen Matthy en Robbie door de bruisende straten van Eindhoven liepen. Het was een van die zwoele zomeravonden waarop de stad leek te pulseren van energie. Ze hadden besloten om een avondje uit te gaan om te vieren dat Matthy binnenkort in Eindhoven zou gaan wonen en werken. Na een gezellige start in een rustig café, waren ze nu op weg naar een van de populaire clubs in het centrum.

"Dit is precies wat we nodig hadden," zei Robbie met een brede glimlach, terwijl hij Matthy een lichte duw gaf. "Een avondje feesten zonder zorgen."

"Absoluut," antwoordde Matthy lachend. Hij voelde zich licht in zijn hoofd van de drankjes die ze al hadden gehad, maar het voelde goed. "Laten we er een geweldige avond van maken."

Ze vonden hun weg naar de club en stapten naar binnen, onmiddellijk omgeven door de ritmische beats van de muziek en de opwinding van de menigte. De lichten flitsten in alle kleuren van de regenboog en de dansvloer was gevuld met mensen die zich overgaven aan de muziek.

Robbie leidde Matthy naar de bar, waar ze nog een paar drankjes bestelden. Ze proostten op hun toekomst en namen grote slokken van hun cocktails. De alcohol begon zijn werk te doen, en Matthy voelde hoe zijn remmingen langzaam wegvielen. Hij voelde zich vrij en gelukkig, vooral met Robbie aan zijn zijde.

"Kom, laten we dansen!" riep Robbie boven de muziek uit, terwijl hij Matthy's hand pakte en hem naar de dansvloer trok.

Ze dansten dicht tegen elkaar aan, verloren in de muziek en elkaars aanwezigheid. Matthy voelde de warmte van Robbie's lichaam en rook de vertrouwde geur van zijn cologne. Met elke beweging voelde hij zich dichter bij Robbie. De alcohol maakte hem extra aanhankelijk, en hij sloeg zijn armen stevig om Robbie heen, zijn hoofd tegen Robbie's schouder leunend.

"Ik hou van je," fluisterde Matthy in Robbie's oor, zijn stem dronken van liefde en drank.

Robbie glimlachte en kuste Matthy zachtjes op zijn voorhoofd. "Ik hou ook van jou, Matthy."

Ze dansten nog een tijdje, genietend van de muziek en elkaars nabijheid. De wereld om hen heen leek te vervagen, en het was alsof ze de enigen waren die er toe deden. Na een tijdje leidde Robbie Matthy terug naar de bar voor nog een drankje, en ze proostten opnieuw, lachend en pratend over hun toekomstplannen.

"Ik kan niet wachten om samen te wonen," zei Matthy, terwijl hij een slok van zijn drankje nam. "Het gaat geweldig worden."

"Ja, dat gaat het zeker," antwoordde Robbie, terwijl hij een arm om Matthy heen sloeg. "We gaan samen zoveel mooie herinneringen maken."

Toen de avond vorderde, werden Matthy's bewegingen steeds slomer en zijn woorden meer onsamenhangend. Hij voelde zich licht in zijn hoofd en merkte dat hij steeds meer tegen Robbie aanleunde. Robbie, die iets minder had gedronken, hield hem stevig vast en zorgde ervoor dat hij niet omviel.

"Misschien moeten we zo maar eens naar huis gaan," zei Robbie zachtjes, terwijl hij Matthy's haar streelde.

"Ja, dat is een goed idee," mompelde Matthy, zijn ogen half gesloten.

Met enige moeite loodste Robbie Matthy door de menigte en naar buiten. De frisse nachtelijke lucht voelde verkwikkend aan en hielp Matthy een beetje op te frissen. Ze liepen langzaam richting Robbie's huis, Matthy stevig leunend op Robbie.

"Je bent de beste, weet je dat?" zei Matthy, terwijl hij zijn armen stevig om Robbie heen sloeg.

Robbie lachte zachtjes. "En jij bent de liefste. Maar nu moeten we je eerst veilig thuis krijgen."

Toen ze eindelijk bij Robbie's huis aankwamen, hielp Robbie Matthy naar binnen en naar boven, waar hij hem voorzichtig op bed legde. Matthy trok Robbie naar zich toe en klemde zich aan hem vast, zijn hoofd tegen Robbie's borst.

"Blijf bij me," mompelde Matthy slaperig.

"Ik ben hier, en ik ga nergens heen," antwoordde Robbie geruststellend, terwijl hij een deken over Matthy heen trok.

Met een tevreden zucht viel Matthy in slaap, zijn hand nog steeds stevig om die van Robbie. Robbie keek naar hem en voelde een golf van liefde en tederheid. Ondanks de dronkenheid en de chaos van de avond, was dit moment perfect. Hij wist dat ze samen alles aankonden en keek uit naar de toekomst die voor hen lag.

Met een laatste kus op Matthy's voorhoofd kroop Robbie naast hem in bed en sloot zijn ogen, klaar voor een nieuwe dag en een nieuw hoofdstuk in hun leven samen.

Het manuscript | MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu