"Ayrılık da sevdaya dahil mi? Her giden döner mi? Giden için gitmek mi daha zor yoksa kalan için beklemek mi? Ya da insan bekler mi yoksa yeni sayfalara yelken açar mı?"
Olayların üstünden tam tamına 2 yıl geçmişti. 2 yıldır giden Aliden en ufak bir haber alamamışlardı ölmüşse ölüsünü, kaybolmuşsa dirisini bulmak için ne yaptılarsa bulamamışlardı. Tüm herkes ümidini kesmişti hayat devam ettikçe onların da bir şekilde hayata devam etmeleri gerekiyordu ama yine de bir umut kırıntısı içlerinde vardı... (son uzun zaman atlamasıydı yani toplam 4 yıl geçti zaman atlaması ile)
*
Demir geçen yıl yurda dönüş yapmıştı babasının hastalığını öğrendikten sonra ona odaklanmış iyileştirmek için de berhayata getirmişti. Tedavi sürecinde Açelya ile karşı karşıya gelseler de bu konuda hiç konuşmadılar. Demir yapamayacağına o kadar çok inandırmıştı ki kendini o gücü bulamıyordu şimdi ise babasının hastalığı onu çok kötü yapmıştı. Yıllar sonra babası ile baba-oğul ilişkilerinin tam iyi olacağı sırada hastalığın nüksetmesi onu çıkılmaz bir yere sürüklemişti sanki öyle hissediyordu. Hocalarının bir şey bulacağından emindi ama maalesef babasını kaybetmişti.
Şimdiler de ise istese doktorluğa geri dönebilirdi ancak o şirket işlerini seçmişti herkes şaşkın; Açelya üzgün, kırgın ve öfkeli; en mutlu olan Kıvılcımdı. Beliz olmasa Açelyayı çoktan kovmuştu ama zaten artık gerekte görmüyordu çünkü Demir tam istediği gibi bir çocuk olmuştu.
*
GülGün ve DorEz evlenmiş kendi hayatlarını kurmuş mutlulardı. Adil ve Selvi'ye evde Açelya ve Nazlı eşlik ediyordu. Açelyayı da kızları gibi gören Adil ve Selvi beraber yaşamak konusunda ısrarcı olunca kabul etmişti zaten Nazlı Ali gittikten ya da kaybolduktan sonra ailesinin yanına dönmüştü. Ali'nin kaybolmasından sonra Ferda da kardeşi için üzgün olsa da Tanju durulmuştu tek düşündüğü oydu çünkü defalarca Kıvılcım ile tartışmıştı ikilinin planlarının işlememesi Kıvılcım'ı sinir ederken Tanju bu kadar üstelenmeye gelememiş ve vazgeçtiğini söylemişti tek isteği Ali'nin bulunmasıydı ama yoktu 2 yıldır hiçbir haber yoktu. Ve tüm ekip yıllar geçtikçe birbirine bağlı iyi bir kadro olmuşlardı.
Bu ekibe Ali'den sonra Alp ve Nil de katılmıştı. Berhayat'ın asistan arayışı sonrası kendilerini aldırmışlardı ikili çalışkan zeki insanlardı alınmamaları için bir sebep yoktu. İki asistan dışında bir de genç bir cerrah alınmıştı. Berk Cankat. Kalp ve Damar Cerrahisi olan Berk genç ve yakışıklıydı. Ve Nazlıya karşı özel bir duygu hissediyordu...
*
Pazar gününü değerlendirmek isteyen ekip pikniğe gelmişti. Ezo şişmiş karnını tutarak masaya ilerlerken 5 aylık hamileydi. Vuslat da geçip yanına otururken Beliz, Nil, Nazlı, Gülin ve Açelya masa örtülerini çıkarıp sermeye başladılar. Alp ve Berk yiyecekleri taşırken Ferda ve Selvi de yiyecekleri bir tarafa toplarken masaya sığmayacak olanlar için Güneş yere örtüyü serip getirdiği yastıkları koyuyordu.
Tanju Doruk ve Adil mangalı kurmaya hazırlandılar. Her biri bir işin ucundan tutmuştu. Bugünün ayrı bir önemi de vardı. Doruk ve Nazlı'nın uzmanlıkları gelmişti. 2 gün sonra Nazlının birkaç ay sonra da Doruk'un kurulu olacaktı biraz da onlara moral olması için toplanmışlardı.
Mangalı öğleden sonra yakacaklardı her şeyi hazırlayan Tanju ve Adil diğerlerine yaklaştı
Selvi: Hadi gelinnnn kahvaltı hazır
Ferda: Gençler sığmayız hepimiz buraya yere de sofra kurduk
Alp: Tamam hocam biz geçeriz oraya
Doruk: Aşkım canının istediği bir şey var mı söyle hemen çekinme -diyerek hazırladığı tabağı önüne bıraktı Ezo gözlerini büyütürken