| 23

181 12 0
                                    

BANG!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BANG!

Austin mendekati meja kecil itu. Glock di letakkan di atas meja itu. Anak-anak buahnya yang sedang berlatih menembak itu di pandang sekilas.

"How are you Austin Luciano?" Sapa seorang lelaki yang menghampirinya. Austin memandang lelaki itu. Dia tidak membalas sapaan dari lelaki itu. Hanya membisu.

"Diam ja, what's wrong?"

"Nothing." Jawab Austin.

Lelaki itu menatapnya lama.

"Kau gaduh dengan abang kau lagi ke?" Soal lelaki itu.

"Shut up, Rafael." Kata Austin dengan dingin.

Kerut dahi lelaki itu.

"Aku tanya je... tu pun nak marah." Omel Rafael seraya menyilangkan tangan di dada.

"Kau cintakan dia?" Soal Rafael tiba-tiba membuatkan Austin sedikit tersentak.

"Siapa?" Austin menyoal.

"Ara Aralyn." Austin terdiam beberapa saat. Rafael tersenyum sinis.

"Kau berani mati, Austin." Kata Rafael. Austin hanya mendiamkan diri.

"Kau nak balik sana bila?" Soal Rafael.

"Esok." Jawab Austin. Botol mineral yang berada di atas meja itu di ambil.

"Seriously?"

"Hm."

"Jangan balik lagi. Kerja dekat office tu takkan aku sorang je nak handle?" Rafael memandang wajah Austin yang tegang itu.

"Tolong handle kejap je. Minggu depan aku balik."

"Banyak cantik muka kau." Kata Rafael. Muka aku jugak yang dia nampak! Bebola matanya melihat ke arah anak-anak buah Austin yang sedang berlatih menembak.

"Nanti aku kasi la lebih gaji kau." Mendengar sahaja kata-kata Austin. Rafael terus toleh memandang wajah Austin.

"Okey, aku handle."

"That's what friend are for." Austin menepuk perlahan bahu Rafael.

Kalau duit laju je kau eh.

"Kau dah siasat apa yang aku suruh tu?" Soal Austin.

"Dah, betul lah tu. Evans upah someone untuk bunuh isteri King. Lelaki yang di upah tu ada tatto naga dekat lengan. Tak silap aku, Evans pun ada tattoo naga dekat perut dia." Austin memandang wajah Rafael sambil dahi dikerutkan. Tattoo naga?

THE KING: GABRIEL ALEJANDRO  | OGWhere stories live. Discover now