| 28

162 11 0
                                    

ARA fokus memandang skrin television itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ARA fokus memandang skrin television itu. Bantal segi empat sama itu diletakkan di atas ribanya. Cawan yang berisi susu itu diabaikan. Ara tersengih apabila melihat Lee Jong Suk yang berada di skrin television itu.

Gabriel yang berada di sofa bersamanya itu mengecilkan matanya.

"Amboi, handsome lagi ke Lee Jong Suk tu?" Gabriel menyoal isterinya.

"Abang handsome lagi." Jawab Ara tanpa memandang wajah suaminya. Ralit memandang skrin television itu.

Gabriel bangkit mendekati isterinya. Punggung di labuhkan bersebelahan dengan Ara. Dia memandang wajah wanita kesayangannya itu. Rambut Ara yang terjuntai itu diselitkan di tepi telinga. Kucupan diberikan ke pipi Ara.

CUP!

Ara menoleh memandang suaminya.

"Nak apa?" Ara menyoal. Kening sebelah dijungkitkan. Cium aku ada makna lah tu.

"You." Jawab Gabriel sepatah.

"No, sayang nak tengok drama. Dah, pergi sana buat kerja." Kata Ara. Dia kembali memandang skrin television itu.

"Tak nak." Kata Gabriel. Dia memeluk erat pinggang isterinya.

Ara tersenyum nipis.

"Abang." Panggil Ara lembut. Dia mengelus rambut suaminya.

"Yes, love." Sahut Gabriel lembut.

"Jom pergi Kedah." Ajak Ara. Dia mengusap lembut perutnya.

Gabriel memandang wajah isterinya.

"Buat apa?"

"Rindu mak dengan makngah. Lepastu teringin nak makan buah pelam." Jawab Ara.

"Buah pelam dekat sini pun ada jual, sayang." Kata Gabriel. Dia mengucup lembut pipi isterinya.

"Tak nak buah pelam dari kedai, sayang nak yang dekat pokok tu, dekat Kedah." Kata Ara.

"Dekat kedai tu dari pokok jugak." Kata Gabriel. Kerut dahinya.

"Tak nak, sayang nak buah pelam dekat rumah mak, tak nak dari kedai." Kata Ara.

THE KING: GABRIEL ALEJANDRO  | OGWhere stories live. Discover now