In het huisje aan de rand van het bos op een donkere vrijdag avond midden in de winter zat Will in een fijne stoel bij de haard met een kop koffie in zijn hand. Missy zat voor de haard een tekening te maken. Missy had lange donker blonde haren. En ze had blauwe ogen die ze van Alyss geërfd maar had het gezicht van Will en was klein van stuk. Naast Will in een stoel zat Alyss ook zij had een kop koffie in haar hand. Op een stoel naast Alyss zat Ricky over een boek gebogen haar kastanje bruine ogen bewogen snel van rechts naar links terwijl ze aan het lezen was. Ricky leek juist meer op Alyss de blonde haren, haar gezicht leek op dat van Alyss en ze was groot. Missy begon irritante geluiden te maken. 'Missy, kun je daar alstublieft mee ophouden?' Vroeg Will. Missy stopte maar begon toen met haar handen op de grond te tikken. 'Missy kun je daar alsjeblieft op houden.' Hij wachtte even en zei toen 'anders mag je buiten slapen' Missy stopt gelijk met tikken. 'Ik heb het heet' zei Missy op een zeurende toon. 'Dan moet je verder van het vuur af gaan zitten' zei Will. Missy ging een beetje naar achter zitten en zei toen 'nu heb ik het koud' op een nog zeurendere toon. Will stond op tilde haar over zijn schouder liep naar de deur deed hem open en zette haar buiten. Ze ging
Op de stoel zitten en gewoon om Will te plagen riep ze 'nu word ik nat!'
Ze trok haar knieën op en bleef zo op de stoel zitten.
'Eindelijk rust' zei Will toen hij weer op zijn stoel ging zitten. Na ongeveer een uur begon het nog harder te regenen. 'Ricky het is tijd om naar bed te gaan' zei Alyss.
'Maar Missy ligt nog niet eens in bed!' Riep Ricky boos terug.
'Jawel hoor al een uur' zei Will zonder op te kijken van de rapporten die hij aan het lezen was. Alyss keek boos naar Will. 'Will! Ze is zes! En het regent pijpenstelen! Je kunt haar niet echt buiten laten slapen! Dan word ze ziek!' Zei ze boos.
'Ik heb haar gewaarschuwd, Halt heeft mij ook vaak genoeg buiten laten slapen.' Zei Will terug. 'Jij was vijftien! Zij is zes!'
'Als ze later een grijze jager is moet ze ook buiten slapen.'
'Wat nou als ze dat niet wil? Ik ga een handdoek pakken en ik verwacht dat ze weer binnen is als ik terug ben' zei Alyss en liep weg om een handdoek uit hun kamer te pakken. Will liep naar de deur en deed die open. 'Missy? Je mag weer binnen komen.' Missy stond op en rende naar binnen, ze was doorweekt en het water droop van haar af. Ze probeerde Will te slaan maar door het jaren lange trainen ontweek hij de slag met gemak. Alyss kwam aan lopen met een handdoek en sloeg die om haar schouders heen. Will had Missy een knuffel gegeven waardoor hij nu ook nat was . Missy liep naar de stoel van Will en ging er in zitten. Will liep naar haar toe 'op staan. Dat is mijn plek' zei hij. Missy stond op en Will ging zitten, Missy klom op zijn schoot en na vijf minuten lag ze te slapen. Will tilde haar op en ging naar de kleine kamer aan de andere kant van het huisje waar nu in plaats van het bed dat er stond toen hij nog een leerling was een stapel bed stond. Hij legde Missy boven in het stapel bed gaf haar nog een knuffel en liep toen de kamer uit. 'Missy ligt in bed. Dus nu ben jij aan de beurt, Ricky' zei Will.
Ricky liep met haar boek nog in haar hand naar haar kamer, Ricky die niet keek waar ze naar toe liep botste tegen de muur aan waardoor haar boek op de grond viel. Will keek om om te kijken waar die bonk vandaan kwam, toen hij zag dat Ricky wéér is tegen een muur aan was gelopen ging hij weer verder met het lezen van de rapporten. 'Daar staat een muur' zei Will, dat deed hij altijd als ze tegen een muur aan liep en Ricky had ook altijd het zelfde antwoord 'twee seconden geleden nog niet' Ricky pakte haar boek weer op en liep de kamer in, ze trok haar pyjama aan en deed het gordijn een klein beetje open zodat ze kon lezen in het maanlicht. Zodra Will dat zag pakte hij haar boek af en hield het boven zijn hoofd. 'Papa! Het was net zo spannend.' Zei Ricky terwijl ze probeerde Wills arm naar beneden te krijgen.
JE LEEST
Grijze jager slavinnen van Toscana
FanfictionGrijze jager fan fiction Dit verhaal kan spoilers bevatten als je nog niet alle boeken hebt gelezen. Will en Alyss zijn gelukkig getrouwd en hebben twee kinderen, Missy en Ricky, als kinderen van de beste jager van het land heb je natuurlijk geen s...