"Missy, kom, ik heb wat voor je" riep Will naar binnen. Missy kwam zuchtend overeind en liep sloffend naar hem toe. "Wat?" Vroeg ze. Will wees naar een stapel touw en een plank. Missy keek hem geïrriteerd aan. "Een stapel schroot?" Will zuchtte. "Nee, het is een nieuw idee" Missy keek naar de stapel wachtend tot Will door zou gaan met zijn idee, toen hij dat niet deed drong ze wat verder aan. "Ja? Wat is het idee?" "Dat is een verassing, als het goed gaat, dan kom je erachter, maar ik begin pas als Arnaut er is." Missy keek Will boos aan. "Papa! Doe niet zo stom!" Will lachte. "Wacht nou maar heel even Arnaut, Cassandra en Maddie zijn er zo" een half uur later hoorde het gedempte gestamp van de hoeven op een zandpad. Missy rende enthousiast naar buiten, richting Arnaut, Cassandra en Maddie. "Ome Arnaut! Kom kom! Je moet Will helpen met zijn 'idee' kom nou!" Ik trok aan Arnaut's been om hem van Schopper af te krijgen. Arnaut keek lachend naar haar. "Rustig, ik kom eraan, maar ik heb echt honger" hij kwam van Schoppers rug af en liep naar binnen. "Ik ben niet rustig! En nou honger boeit mij niet ik wil het 'idee' weten!" Arnaut liep lachend met haar mee. "Oké, oké, rustig." Will was intussen ook al naar buiten gekomen. "Arnaut! Evanlyn, Maddie! Wat fijn om jullie weer te zien!" Hij gaf Arnaut en Cassandra een knuffel liep daarna door naar Maddie. "Hoe gaat het? Nog wat geschoten?" Maddie lachte en gaf hem een knuffel. "Nee, mama vond het niet goed" ze legde haar hoofd op Will's schouder en fluisterde toen. "Ik heb een hert meegenomen voor Jenny en Gilan" Will lachte en liet haar los. "Jammer, maar volgens mij wil Missy heel graag dat we mijn 'idee' uit gaan werken." Missy knikte. "Jaaa! Eindelijk!" "Oké, Arnaut, laten we beginnen." Het uur daarna bleven ze schuren, zagen en knopen. Missy bleef vanaf een afstandje mee kijken maar had geen idee wat ze aan het doen waren. "Missy, we zijn klaar" Missy liep naar het ding toe. "Wat is het?" Vroeg ze verward. Will haalde zijn schouders op. "Ik heb nog geen naam, ga erop zitten" drong hij aan, Missy liep naar de hangende plank toe, in iedere hoek van de plank hadden ze een gat gemaakt, daar hadden ze een touw doorheen gehaald en onder de plank vast geknoopt, in de breedtes van de plank kwamen de touwen een stukje later weer bij elkaar waardoor de plank wiebelig aan de touwen hing, de touwen zatten aan een hoge tak vastgebonden. Missy pakte de touwen vast om zichzelf op de plank te tillen maar de plank bewoog naar achter zodra ze hem aanraakte. Will pakte een van de touwen vast zodat het ding minder snel naar achter zou zwaaien, Arnaut pakte de andere kant vast waardoor het Missy lukte om erop te klimmen. "En nu?" Vroeg ze. Will ging achter haar staan. "Vast houden." Missy deed wat hij zei en pakte de touwen vast. Will pakte de touwen boven Missy's handen vast en trok haar naar achter, hij trok haar zo hoog mogelijk en liet haar toen los waardoor ze naar voren zwaaide. Toen ze weer achter was duwde Will haar weer naar voren. Na een tijdje stopte Will met duwen waar door Missy steeds minder snel op en neer bewoog. Toen ze bijna stil stond sprong ze er op het hoogste punt van af. "Wow!" Zei ze met een grote lach op haar gezicht. "Hoe gaan we hem noemen?" Will en Arnaut hun schouders op. "Misschien" zei Arnaut na een tijdje, een schop en speer, want je word soort van geschopt maar dan met je handen en dan vlieg je als een soort speer, weet je wel" Will keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Arnaut, het spijt me, maar nee" ze dachten nog even na en toen zei Missy: "ik vind Schommel wel leuk klinken, en het past wel bij de betekenis, vind ik" Will lachte. "Zijn we het daar mee eens?" Vroeg hij aan Arnaut die knikte. "Als Missy het een goede naam vind, zal het wel goed zijn" Missy gooide haar haar over haar lange bruine haar over haar schouder waardoor het schitterde in de zon en zei "ja, want ik ben geweldig" "Ricky begon zwaar en beverig te ademen. "Gaat het?" Vroeg Will bezorgd. Ricky keek op naar hem. "Ik kan niet ademen, er is geen ruimte in Missy's ego" zei ze Missy een vuile blik toe schenkend. Missy keek haar boos aan. "Ricky, zo was iedereen als kind, ze groeit er wel overheen." Ricky zuchtte. "Als jij het zegt, ik heb de hoop bij haar al lang opgegeven." Will grinnikte. "Koffie!" Zei hij terwijl hij naar het huisje liep, op de voet gevolgd door Arnaut, Cassandra en Maddie. Missy liep terug naar de schommel en hees zich er op. Ze bewoog zichzelf een beetje op en neer in de hoop dat de schommel mee zou bewegen, toen dat niet werkte bleef ze teleurgesteld zitten langzaam met haar benen op en neer zwierend waardoor ze langzaam begon te bewegen. Toen ze merkte dat het werkte begon ze haar beide benen ter gelijker tijd op en neer te bewegen en met haar buik mee te bewegen waardoor ze langzaam maar zeker steeds sneller op en neer bewoog.
*
De volgende ochtend zitten ze met z'n alle te ontbijten. "Ik heb zo'n zin in vanmiddag" zei Maddie vrolijk. Missy keek haar verward aan. "Hoezo?" Maddie glimlachte. "Omdat de bruiloft van Jenny en Gilan vanmiddag is, wist je dat niet?" De rest van de ochtend bleef het redelijk stil, tot Alyss probeerde Missy's haren te kammen. "Kom nou Missy, zo kun je je toch niet vertonen op een bruiloft!" Missy keek haar boos aan. "Dat kan ik wel!" Alyss keek haar nog bozer aan. "Dat mag alsnog niet, kam je haren" Missy ging met tegenzin op een kruk zitten. Alyss begon de borstel door Missy's lange haren te bewegen. Na vijf minuten had ze alle klitten eruit gekamd en begon ze de rechterkant van het haar in te vlechten, toen ze daar mee klaar was maakte ze het vast met een touwtje en ging ze door naar de linkerkant, toen ze die ook had ingevolgde maakte ze het touwtje aan het einde van de rechterkant los en bond ze het vast in een staart. Zodra Alyss los liet Rende Missy naar de schommel. "Ricky, jou beurt" Ricky ging met haar boek nog in haar handen op het krukje zitten. Ricky's haren kamde ze niet omdat het dan door haar krullen helemaal zou ontploffen, ze legde eerst een handdoek over Ricky's schouders en goot toen langzaam wat water over haar haren. "Mama! Mijn boek!" Riep Ricky die geschrokken op stond. "Sorry, maar, ik moet je haren doen" Ricky ging zuchtend zitten, nu haar haren nat waren konden die ook gekamd woorden en daarna ingevlochten in twee normale invlechten. Een half uur later kwam Will terug met twee mouwloze groene jurken in zijn handen. Ricky's ogen werden groot toen ze die zag. "Dat ga ik echt niet aan doen!" Riep ze verrukt. "Ricky, je moet je toch goed kleden bij een bruiloft?" zei Alyss. "Hoezo? Ik ga toch niet trouwen?" Daarna rende ze naar buiten ze had er echter geen rekening mee gehouden dat er nu een schommel was en dat Missy daar op aan het schommelen was. Ze rende tegen de schommel aan en viel achter over. Missy spring geschrokken van de schommel af. "Ricky? Sorry! Sorry! Mama! Papa!" Riep ze bezorgd. Er rolde stille tranen over Ricky's wangen. Ze bewoog met haar hand naar de plek waar de schommel haar hoofd had geraakt, toen ze naar haar hand keek zag ze dat die onder het bloed zat. Will en Alyss kwamen bezorgd naar buiten. Toen Will het bloed zag liep hij gelijk naar binnen om zijn verband doos te halen. "Ricky? Gaat het?" Ze knielde bezorgd naar Ricky neer. Will kwam aan rennen met de verband trommel. "Oké, Ricky, het komt goed, ga liggen." Ricky deed wat hij zei en ging op haar rug in het zand liggen. Will pakte zijn tube warmkruid en smeerde een klein beetje op de wond, daarna maakte hij een wit linnen doek vast om haar haar hoofd om het bloeden te stelpen. Hij pakte een andere doek, doopte die in wat water en maakte haar gezicht schoon. "Gaat het?" Ricky knikte snikkend. "Sorry!" Zei Missy nog is. "Het is niet jouw schuld, het is niemand schuld." Zei Alyss. "En we hebben wat voor jullie." Ricky en Missy werden naar binnen gebracht waar Arnaut de buiten deur bewaakte om een volgende ontsnap poging te vermijden. "Kijk!" Alyss pakte de jurken tevoorschijn schijn e liet ze aan ze zien. "Ewww" zei Missy. Alyss keek haar streng aan. "En" ze zocht in de zak waar Will ze in had gedaan e haalde er toen twee witte bloesjes met lange mouwen uit. "Deze kunnen er onder zodat je het niet koud krijgt, en niet protesteren want jullie gaan ze aan doen" Missy e Ricky pakte hun stapeltje met bloesje en Jurk aan en liepen naar hun kamer. Ricky was als eerste klaar en liep de kamer weer binnen. De rok van de jurk was donker groen- ongeveer de kleur van Will's mantel- en kwam tot ongeveer haar knieën. Vanaf haar middel zat er een soort mouwloos iets lichter groen jasje overheen met een bruine riem en zilveren sluiting van een dubbel eikenblad. Ricky draaide een rondje met een blik die zei "is dit nou mooi?" "Wow, die is echt prachtig" zei Maddie. Ricky keek haar aan. "Vind je?" Maddie knikte. Missy kwam ook binnen zij had het witte bloesje er niet onder aan gedaan maar had verder een identieke jurk aan. "Dit is toch niet mooi?!" Vroeg ze verrukt. Will glimlachte. "Ik vind het heel mooi." "Ik wil dit niet aan" zeurde Missy nog is. Alyss glimlachte naar haar. "Je ziet er echt prachtig uit" "ik zei er altijd prachtig uit!" Maddie en Will deden hun feestelijk heden jagers uniform aan. Cassandra en Alyss hadden prachtige jurken aan, en Arnaut een stel nette kleren en had zijn haar voor de verandering gekamd. De bruiloft was niet heel bijzonder, veel officieel gepraat, Alyss en Will hadden gedanst, verder was er maar een interessante mededeling die van Jenny kwam: "ik ben zwanger! We verwachten een kindje!"
JE LEEST
Grijze jager slavinnen van Toscana
FanfictionGrijze jager fan fiction Dit verhaal kan spoilers bevatten als je nog niet alle boeken hebt gelezen. Will en Alyss zijn gelukkig getrouwd en hebben twee kinderen, Missy en Ricky, als kinderen van de beste jager van het land heb je natuurlijk geen s...