Tussen hoofdstuk 2

9 2 0
                                    

Ik heb weer geen tijd om het volgende hoofdstuk te schrijven, ik weet al waar het over gaat dus zodra ik thuis ben zal ik het gaan schrijven maar ik heb geen tijd om het nu echt uit te gaan werken, dus doe ik weer een hoofdstuk met kleine verhaaltjes, ook weer gebaseerd op dingen die echt gebeurd zijn. dit keer gaat het over vakantie, aangezien het zomer vakantie is, veel plezier

Verhaaltje 1
(Dit verhaal speelt zich af als Missy 8 is en Ricky 12 is, nadat ze het hebben gehad over op vakantie gaan)
"Ja! Ik wil op vakantie!" Riep Missy blij. "Ik ook! Naar Nihon-ja" zei Ricky. Alyss schudde lachend haar hoofd, "Ricky dat is veel te ver weg, zolang kunnen we geen vrij krijgen" Ricky keek haar moeder boos aan. "Dan ga ik wel alleen" "Ricky, nihon-ja is zowat aan de andere kant van de wereld" Ricky sloeg haar handje over elkaar. "Dus" "nee Ricky" zei Alyss weer. "Dan ga ik zelf naar Araluen om te bewijzen dat ik het kan" hield Ricky vol. "Nee, Ricky, je gaat niet alleen, dan ga ik met je mee" zei Alyss weer. "Maaaar maaahaam ik ben al twaalufff" zei ze. Iedereen moest lachen. Alyss zuchtte. "Prima, maar alleen naar Araluen" "yes!" Riep Ricky blij.

Ik weet het het is best kort, maar ja, het is wel iets, er komen er nog meer

Verhaaltje 2
(In dit verhaaltje is Missy (10 jaar) met Will naar Zeeklif gegaan)
"Wat is dat?" Vroeg Missy op een schelp wijzend. "Dat is een oester" antwoorden Will. "Heeft die schelp een naam?" Vroeg ze. "Nauw, er zit een beestje in de schelp, en dat heet een oester, dat beestje kun je eten" legde Will uit. "Dat wil ik proeven" zei Missy. "Prima, daar weet ik wel een goed restaurant voor" ze reden met zijn tweeën naar een restaurant dat "de zwaluw" heet ze gingen aan een tafeltje zitten en bestelde vier oesters. Missy keek met een vies gezicht naar de oesters. "Ewww, moet ik dat gaan eten?" Vroeg ze. Will lachte. "Kom op, hij doet je niks" "hoe moet ik dit eten?" "Zo" Will pakte een oester en gooide hem in een keer achterover. Missy keek hem met grote ogen aan. "Moet ik dat doen?!" Will lachte weer. "Kom op, je kunt het wel" ze gooide de oester achterover. "Ik krijg hem neit doorgeslikt" zei ze met volle mond, omdat haar mond zo vol was kwijlde ze een beetje. "Je kunt ook gewoon kauwen" Missy begon te kauwen. "Mijn oester is nu ongeveer dood, als je het in je mond doet leeft het nog" Missy's ogen werden groot "dit ding leeft?!" Vroeg ze met volle mond. Will moest lachen. "Is het lekker?" Vroeg hij. Missy haalde haar schouders op. "Niet vies, niet lekker, eigenlijk gewoon zeewater maar dan niet vloeibaar" Wil grinnikte en gooide nog een oester achter over. "Begrijpelijk"

Ik weet het hij is weer best kort, maar er komt er nu een over Agness en Missy!

Verhaaltje 3
( dit verhaaltje gaat over Missy en Agness als ze gaan logeren als ze negen bijna tien zijn, ze gaan logeren bij Agness thuis)
"Ik had verwacht dat Clara wat meer op je zou lijken" zei Missy toen ze 's avonds in bed lagen. Agness trok een wenkbrauw op. "Want jij en Ricky lijken zoveel op elkaar bedoel je?" "Niet helemaal, maar, ik had niet verwacht dat ze bruin haar zou hebben en, na ja, zoveel groter zou zijn dan jij" "jij bent nog een centimeter kleiner dan ik" protesteerde Agness. "Ik noem mezelf ook niet groot, maar, ja" "Agness, doe je het ligt uit?" Vroeg de vader van Agness. Agness deed het ligt uit, Missy's ogen werden groot. "Kan het gordijn niet open zodat we wel nog ligt hebben?" Vroeg ze. Agness haalde haar schouders op. "Waarvoor hebben we ligt nodig?" "Om, nauw ja, uhhh, zodat, ja weet je is gewoon handig" Agness haalde haar schouders op en deed het gordijn een stukje open. Ze bleven nog tot twaalf uur 's nachts door praten, toen vielen ze uiteindelijk toch in slaap. De volgende ochtend gingen ze gelijk naar. Buiten ze hadden hun pyjama's nog aan omdat ze te lui waren om zich al om te kleden. Missy had haar dolk gepakt waarmee ze de dorenstruiken die in de weg stonden weg sneden, Missy klom soepel op het lage dak van het schuurtje. Agness wilde haar achterna klimmen maar haar voet gleed weg. "Kom op Agness, het is niet zo moeilijk" spoorde Missy haar aan. Agness keek haar boos aan. "Het is ook niet zo belangrijk dat we elkaar kunnen zien 's nachts. Missy keek Agness boos aan. "Klim er gewoon op!" Spoorde ze Agness aan. "Dat probeer ik, maar het lukt niet!" Reageerde Agness. "Oh kom op" ze sprong van het schuurtje af. "Het is niet zo moeilijk." "Maar is het wel veilig?"
"Vast wel, en anders is het niet heel veel meer dan twee meter hoog, wat kan er mis gaan"
"Genoeg?!"
"Neee joh"
"Waneer ga ik jou ouders ontmoeten?" Vroeg Agness om van onderwerp te veranderen.
"Je kunt nu wel mee komen" antwoorden Missy. Samen liepen ze naar het huisje in het bos. "Wil je koffie?" Vroeg Missy zodra ze aankwamen. "Mag dat?" Vroeg Agness voorzichtig. Missy Vaals hear schouders op. "Weet ik niet, maar wil je?" "Nou, als je neit zeker weet of het mag" zei Agness aarzelend. Will kwam binnen lopen. "Hoi Missy, was het leuk bij Agness? Oh, hoi Agness was het leuk?" Vroeg hij. Agness knikte. "J...jij, bent echt dé Will verdrag" stamelde ze. Will glimlachte. "De enige echte, oh en Missy, het hout is op, kun jij buiten wat blokken hakken" Missy zuchtte. "Pahaap, waarom?" "Als je ooit grijze jager wil woorden, moet je dat doen" Missy keek hem boos aan. "Dat doen grijze jagers helemaal niet" Halt die het hele gesprek had gehoord kwam binnen lopen. "Grijze jagers doen dat wel, oh en Missy, zorg dat niet alle blokken zo groot zijn, anders hebben we geen goede aanmaak houtjes"

Ik ben weer thuis en kan weer gewoon door gaan schrijven, dus ja,

Grijze jager slavinnen van ToscanaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu