Hoofdstuk 13

12 2 0
                                    

Will gaf Cassandra een knuffel voordat hij op Treks rug klom. 'Doei!' Riep Missy naar Arnaut toe ze weg reden. 'Volgende keer komen wij naar jullie!' Riep Arnaut naar Will en Alyss. 'Tot de volgende keer!' Riep Alyss naar Arnaut, Cassandra en Maddie. 'Tot de volgende keer' riep Cassandra terug. De rest van de dag hebben ze alleen nog gereden, aan het einde van de dag waren ze bij de ruïnes van Gorlan. 'We slapen hier vannacht' zei Will tegen de rest terwijl hij afstapte. Halt keek de plaats rond. 'Als we een stukje naar binnen gaan is daar een omgevallen muur, als we daar onder slapen hoeven we geen tenten op te zetten' zei Halt die op Abelards rug nog wat verder reed. 'Jij kent het hier goed' zei Missy die achter hem aan reed op Whiskey's rug. 'Ja, als ik ergens bijna dood ga dan kijk ik goed om me heen of er een uitweg is, en die vond ik' zei hij. 'Die uit weg was er door mij' zei Will beledigd. Halt trok een wenkbrauw op 'nee, volgens mij heb ik die helemaal zelf gevonden' 'wat? Dat is niet waar! Ik schoot een Brande pijl op die kalkara waardoor jij kon ontsnappen' 'daar heb ik geen active herinneringen aan.' Zei Halt. 'Geen active herinneringen?' vroeg Will geïrriteerd. 'Ja, en ik weet zeker dat ik gelijk heb' voegde Halt er aan toe. Will liep een rondje langs de ruïnes tot hij de restanten van een grote resource boog vond. 'Hoe heb je die uitweg dan gevonden?' Vroeg Will aan Halt. 'Ik schoot een pijl op hem' zei Halt. 'Hoe heb e dat gedaan zonder boog?' Vroeg Will die de restanten aan Halt gaf. 'Dat is niet mijn boog' zei Halt. 'Anders had ik geen pijl op die kalkara kunnen schieten. Will trok een wenkbrauw op. 'Dat hoefde je ook niet, dat deed ik voor je' 'het maakt ook niet uit, waar het om gaat is dat we hier nu zijn er hier gaan over nachten' zei Halt. 'Het maakt niet uit!' Zei Will verontwaardigd. 'Hoe bedoel je het maakt niet uit! Net zei je nog!' Will was in veel opzichten veel volwassener geworden dan toen hij nog een leerling was, maar als hij bij Halt was deed hij nog precies het zelfde. 'Will, maak jij maar een vuurtje voor wat koffie' zei Halt. Will zuchtte en ging een vuurtje maken, twee uur later lag iedereen te slapen.

De volgende ochtend bij het ontbijt was Missy de eerste die wat zei 'waarom zijn we eigenlijk via Gorlan gereden? Het is toch sneller om om Gorlan heen te rijden?' 'klopt, als je rechtstreeks gaat wel.' Begon Halt die werd onderbroken door Missy. 'Waarom gaan we dan niet rechtstreeks?' Halt zuchtte 'ik merk dat het in de familie zit om veel nuttelozen vragen te stellen, we gaan niet rechtstreeks omdat ik het idee heb dat jullie nog niet zo veen van Araluen hebben gezien, jullie zijn in Araluen en Redmont geweest, verder nog iets?' Vroeg hij. 'Kunnen we dan niet gewoon een keer een weekje met z'n drieën door het land rijden? Of meer dan het land! Een half jaar door de wereld! En dan koffie proeven in Arridia! Zijlen in Skandia! Welke landen bestaan er nog meer? Zijn jullie ooit in Toscana geweest? In welke landen ben jij ooit geweest?' Vroeg Missy, die zo snel praatte dat het niet te verstaan was. 'Zie je het zit echt in de familie' zei Halt die en slok koffie nam. 'Nu je het zegt, koffie drinken in Arida klinkt niet zo slecht, maar zijlen in Skandia, nee dank je. Wacht? Hoe klein denk je dat Araluen is? Je kunt niet in een week overal geweest zijn, we kunnen misschien wel een keer, over een paar jaar met een grote omweg naar Araluen gaan. Er zijn nog heel veel meer landen, en ik ga alleen met mensen naar landen, waarvan ze weten dat het bestaat. Ja ik ben ooit in Toscana geweest maar, daar moesten we snel weg omdat Arnaut vermist was. In welke landen ik ben geweest? Nou, ik ben geboren in Ibernia, ik woon in Araluen, ik ben in Celtica, Picta, Nihon-ja, Arida, Skandia, Galica, Toscana, wacht nee ik ga niet meer door dan leer je nog meer landen waar we heen kunnen' Missy lachte 'hij trapte er in!' Riep ze blij. 'Nee dat deed ik niet! Ik noemde nu alleen de landen op waar ik nog is heen wil' zei hij. 'Niet! Je trapte er in!' Zei Missy weer. Alyss lachte 'geef maar toe Halt, ze had je' 'nee, ze had me niet' hield Halt vol. Missy rolde met haar ogen. 'Moeten we niet gaan?' 'Ja laten we gaan' zei halt die zijn koffie drop in de resten van het vuur gooide en opstond.

Grijze jager slavinnen van ToscanaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu