Matthy zat in de les. Aardrijkskunde om precies te zijn. Hij vind het maar een bagger vak. Hij leert er nooit echt wat van. Tenminste niks wat je toepast aan je dagelijkse leven.
Naast hem zat Robbie. Zo te zien let hij niet op. Hij had zijn capuchon op en zat naar achteren. Misschien sliep die wel geen idee.
"Mag ik jullie straks weer even spreken?" Meneer Schutters stond voor hun tafel. Matthy keek omhoog van zijn schriften daarna naar Robbie. "Van mij wel" Zegt Rob, "Oké" zegt Matthy. Hij was eigenlijk een beetje bang wat Meneer Schutters te vertellen had. Maar hij had Rob met hem dus het zal wel goed komen.
"Matt, we gaan niks vertellen over gisteren, afgesproken?" Rob fluistert in zijn oor. Matthy knikt. Hij was het zelf totaal niet van plan. Dat wist Rob zelf ook al. Maar de extra confirmatie is fijn.
De les duurde lang, gelukkig was deze klas niet erg. Hij had zijn andere klassen nog niet ontmoet. Hij had wel hetzelfde vakkenpakket als Rob. Dus dat was een grote opluchting. Wat geen opluchting was is dat hij nog steeds met zijn 'pester' bij economie zit. Hij heeft veel mensen die hem belachelijk maakten. Maar Lars deed het het best. Zijn oude beste vriend op de basisschool, die veranderde in een monster op de middelbare.
De bel ging af, iedereen stond weer op. Behalve Matthy en Rob. Precies hetzelfde als gisteren ging meneer Schutters op de tafel voor hun zitten. "Dus, ik hoop dat jullie elkaar een beetje hebben leren kennen gister?" Begon Schutters. Dat is waar. Ze kennen elkaar meer dan genoeg. Matthy vermijden het oogcontact maar knikte ja. "Ik zag dat jullie gister LO hebben gespijbeld" De toon in zijn stem verandert. Shit. Matthy sprong voor de zoveelste keer weer in paniek modus. Rob had dit door. Hij zucht. "Klopt" Zegt Rob. Zonder dat Schutters het door heeft legt Rob zijn hand op Matthy zijn dijbeen om hem hopelijk een beetje gerust te stellen."Ik heb jullie absentie afgehandeld. Maar dit kan ik niet elke keer doen. Is er een reden waarom jullie niet bij LO waren geweest gisteren?" Hij drinkt een slokje van zijn zwarte koffie. Matthy bleef zo stil als een verlegen kind. Dan trekt Rob zijn eigen mond maar open. Maar voordat hij kon praten ging Matthy toch. "Ik voel me niet op me gemak bij gym, Rob bleef daarom bij mij" Matthy zijn ogen staarden gaten in de grond. "Oké, ik kan hier een oplossing op verzinnen. Jullie zouden anders als jullie gym hebben in dit lokaal een uurtje kunnen werken?"
Matthy kon wel huilen van vreugde. Verlost worden van gym. Dat heeft hij al jaren geprobeerd. Misschien is Schutters toch niet zo erg. "Ja, graag" Zei Matthy. "Jij ook Robbie?" Schutters keek naar Rob. "Ik vind dat ook goed" Zegt hij. "Oké, dat was het weer. Ik zie dat jullie elkaar goed ondersteunen dus verder heb ik nu geen noodzakelijke vragen, fijne pauze" Schutters liet hun weer gaan.
"We kunnen beter gelijk door gaan naar Engels" Matthy keek naar zijn magister. De pauze duurde nog maar 5 minuten. "Wat jij zegt" Robbie wist de weg nog amper dus hij volgt Matthy.
Engels was goed, ze zaten met Raoul bij Engels dus Rob leerde hem ook beter kennen. Gelukkig mag Raoul hem en Robbie andersom ook. Hij was bang wat zijn vrienden van Rob zouden vinden. Maar Milo mag hem ook. Natuurlijk moet Koen blijkbaar nog wat overtuiging. Daar heeft hij wel vrede mee.
"Doe je express zo stil?" Ze zaten nu in 201 het Economie lokaal. Niet express. Hij was gewoon dood nerveus. Lars kon elk moment binnenkomen. Zijn hart bokt bijna uit zijn ribbenkast. "Matt?" Nu was Robbie wel echt bezorgd. Hij pakt de hand van Matthy. Legt hem op zijn pols, zodat hij zijn hartslag kon voelen. Dat deed Matthy die nacht ook. Rob probeert het maar gewoon. Het hielp niet. Matthy keek naar de deur die open ging. Lars liep binnen. Hij trok zijn hand snel weg. Rob keek verward naar Matthy en toen naar de deur.
"Kijk eens wie ik daar zie" Hij hoorde de stem, niet die walgelijke stem. "Matthyas goede vriend van me" Hij legt een hand op zijn schouder. Matthy duwt de hand weg. "Niet doen" Matthy zijn stem was zacht. "Awh, gemeen weer hoor" Lars grijnst. Rob kijkt hem woedend aan. Wat flikt deze gast nou. "Ga zitten, Lars" Mevrouw Fransen trok een stoel naar achter dichtbij haar bureau. "Wil je niet meer mijn vriendschap? We hadden het altijd zo leuk? Trek jezelf dan maar af op dit gezicht" fluistert Lars zodat Mevrouw het niet kon horen. Rob trekt een vies gezicht. Lars kijkt eventjes naar Rob. Grote lach op zijn lelijke gezicht terwijl hij weg loopt.
"Matt wie is dat?" Fluistert Rob. Matthy kon niet praten. Hij pakt een pen. 'Me oude beste vriend ' schreef hij. Rob knikt. Wat een idioot. Hoe ben je obsessed met iemand van de basisschool. Hij gaat hem wel even een lesje leren. Rob weet dat hij zou tegen Matthy dat hij niet zou vechten. Maar dit kan hij toch niet laten gaan. Liegen doet hij eenmaal makkelijk.
De les kruipt voorbij. Lars schiet steeds ogen. Matthy kan niet focussen op de les. Hij focust op het niet in paniekaanval te komen. Lars zelf had amper vrienden, dus hij gaat maar mensen hun leven verzieken voor een paar lachjes. Vaak lacht niemand om hem. Maar toch gaat hij door. School doet er ook amper wat aan. Hij wordt er gek van.
De bel ging af. Iedereen verlaat het lokaal. Matthy en Rob pakken hun spullen. "Loop jij maar alvast vooruit" Zegt Robbie tegen Matthy. "Hoezo?" Zegt hij vlug hij kon net weer ademen gaat Rob raar doen. "Ga maar" Matthy gaat het hoekje om. Maar blijft daar achter staan. Hij heeft een vermoeden dat Rob wat gaat doen.
"Yo, Lars toch" Rob roept de jongen na. "Wat?" Lars draait geïrriteerd om. Hij had blond haar. 1.80. Puisten. Aan de dunne kant. Rob loopt op hem af. Duwt hem tegen de muur. Lars stond versteld. "Wat de fuck gaat er mis in jouw hoofd?" Rob pakt de kraag van zijn shirt. "Tering homo, wie ben jij?" Lars probeert zich weg te duwen. "Rob, aangenaam kennis te maken" Rob hoekt de jongen. Lars viel op de grond.
Hij staat gauw op en geeft Rob een been veeg. Rob doet dit terug. Waardoor ze nu allebei op de grond lagen. Matthy keek het hoekje om. Fuck. Rob jij had wat belooft.
-/-/-/
1096 woorden
JE LEEST
Verslaafd | Mabbie
Fanfiction'Bankzitters - Mabbie ( Matthy x Robbie ) fanfic' Wat als je niet zonder kan? Hoe ga je dan verder?