'Wauw' zegt Wolfs zodra ik de voordeur opendoe en naar buiten stap. Ik draag een zwart jurkje tot net boven mijn knieën en zwarte pumps, met niet hele hoge hakken. En ik zou mijzelf niet zijn zonder een stoer leren jasje. 'Wauw?' vraag ik. 'Ja, wauw. Je ziet er prachtig uit Eef' zegt hij. Ik bloos, niet gewend aan zulke complimenten. Wolfs loopt achteruit, zijn ogen nog steeds op mij gericht. Hij doet de deur van zijn auto voor mij open en ik loop zijn kant op. 'Gentleman' zeg ik, en ik geef hem een kus op zijn wang als begroeting. 'Voor jou altijd, Eef' zegt hij en we stappen de auto in.
Wolfs had een enorm duur uitziend restaurant uitgekozen. Tenminste, zo zag het er uit. Ik eindigde eigenlijk altijd bij de Chinees, dus voor mij is alles luxe. 'Welkom bij mijn favoriete restaurant. Ze hebben hier eigenlijk van alles.' zegt Wolfs en we gaan aan een tafeltje zitten die door de ober wordt aangewezen. 'Ik lust niet zo heel veel' beken ik en Wolfs kijkt moeilijk. Ik pak de kaart op en wanneer ik bijna aan het einde ben, zie ik Bami staan. Gewoon simpele Bami. Ik glimlach vrolijk, en ik weet dat dit niet zo een ramp gaat worden. 'Waarom lach je?' vraagt Wolfs. 'Ze hebben bámi' breng ik verrukt uit. Wolfs schiet in de lach, waarschijnlijk zit ik als een gek te lachen omdat ze Bami op het menu hebben staan. 'Dus Eva van Dongen vindt Bami lekker.' zegt Wolfs. Ik kijk hem raar aan. 'Eva van Dongen lust geen Bami, ze houdt van Bami' zeg ik quasi boos. Wolfs lach hard, een echte schaterlach, en mijn hart maakt een sprongetje. Hij is enorm aantrekkelijk als hij dat doet. 'Goed dat ik dat weet, ik zal het onthouden' zegt hij. 'Als je het vergeet wordt ik boos op je, hoor' zeg ik. 'Ik zal het niet ve....' Wolfs wordt onderbroken door de ober, die onze bestelling komt opnemen. 'Goedenavond, kan ik wat voor u inschenken?' vraagt de ober. 'Voor mij een Whiskey met ijsklontjes graag, en wat wil jij Eef?' vraagt Wolfs. 'Hebben jullie chocomel?' vraag ik de ober. 'Warme chocomel of koude?' vraagt de Ober. Ze hebben waarschijnlijk nog meer dan dat. Het is halverwege juli, dus ik heb niet zo veel trek in warme chocomel. 'Koude is goed.' zeg ik. De ober knikt en gaat weer weg. 'Bami en Chocomel?' vraagt Wolfs. 'Perfecte combinatie toch?' zeg ik. Wolfs trekt één wenkbrauw op. Snel wissel ik van onderwerp. 'Wat neem jij?' vraag ik hem. 'Ik denk dat ik voor de Kalfs-Zwezerik ga' zegt hij. Niet begrijpend kijk ik hem aan. 'Zwezerik?' vraag ik. 'Weet je niet wat Zwezerik is? vraagt hij verbaast. 'Wolfs, ik eindig wekelijks bij de Chinees. Ik kan niet koken en ik ben ook echt niet culinair' zeg ik. 'Wat een mazzel dan dat ik wel kan koken' zegt hij. Maar wat is dat nou?' vraag ik nieuwsgierig. ' Zwezerik is de Thymus van een kalf, dat wordt heel exclusief bereid.' zeg hij. 'Wat is in hemelsnaam een Thymus dan?' vraag ik, nog verwarrenner dan net. 'Een thymus is een orgaan van een kalf, als ze ouder worden verschrompelt het, maar het is een van de belangrijkste organen die je afweersysteem regelen als je jong bent. Jij hebt er ook een gehad' legt hij uit. 'Gadverdamme, dat eet je toch niet' zeg ik met een vies gezicht. 'Het is hartstikke lekker hoor' werpt hij tegen.
Nadat we hebben gegeten, en Wolfs zijn smerige orgaan opgegeten heeft, en ik helemaal vol zit na de overheerlijke Bami, gaan we weer naar huis. Het loopt ondertussen tegen twaalf uur, en ik ben moe. Wolfs heeft aardig veel Whiskey gedronken, en hij heeft ook door dat hij mij nu niet moet laten rijden, ook al bied ik dit wel telkens aan. 'Ik bel wel even een taxi' zegt hij, en hij haalt zijn mobiel uit zijn zak. Nog geen vijf minuten later staat er een taxi voor de deur van het restaurant. We stappen in, en binnen twee minuten val ik in slaap tegen Wolfs zijn schouder.
Na wat voelt als nog geen vijf minuten, staan we voor mijn huis. Ik wordt wakker voordat we stil staan, en ik lig tegen Wolfs zijn schouder aan. Zijn arm ligt beschermend om me heen. Zachtjes schud Wols mij heen en weer, zodat ik omhoog ga zitten en een beetje versuft naar Wolfs kijk. 'We zijn er, slaapkop' zeg hij, en hij stapt uit. Aan de andere kant stopt hij om mijn deur open te houden zodat ik uit kan stappen. Ik stap uit en ga voor Wolfs staan. 'Dankjewel voor de gezellige avond' zeg ik. Ik wil hem een kus op zijn wang geven, maar omdat de taxichauffeur toetert, draait Wolfs een klein beetje richting de taxi. De kus beland niet op zijn wang, maar op zijn lippen. 'Sorry' zeg ik beschaamd als ik snel terug trek. 'Het geeft niet' zegt Wolfs. En hij zoent mij weer, dit keer echt.
Daar staan we dan, het is ongeveer twaalf uur, en we staan voor mijn huis ongegeneerd te zoenen. De taxichauffeur toetert nog een keer, als teken dat Wolfs moet opschieten, maar hij maakt een wegwerpgebaar. Wolfs trekt zich even terug en haalt twintig euro uit zijn portemonnee die hij aan de taxichauffeur geeft. Deze draait zich om, stapt in de taxi en rijdt weg. 'Waar waren we gebleven' zegt Wolfs, en weer zoent hij mij.
FLEVAAAAAAAAA. Het heeft even geduurd, ik weet het. Maaar taaaaadaaaaaa. Vonden jullie het deeltje leuk? Enjoy! Een leuke comment is natuurlijk nooit fout, en een stem ook niet ;) *hint hint* Thanks voor het lezen en de lieve comments allemaal!
JE LEEST
Een goed begin ( Goed Begin #1)
FanfictionEva van Dongen begint eindelijk met haar stage op Bureau Amsterdam- Amstelland. Ze kan het erg goed hebben met haar stagebegeleider Marion, en dan is er ook nog die erg mysterieuze Floris Wolfs. Eva en Wolfs krijgen gevoelens voor elkaar, maar dan g...