13. Verwarring

1K 34 7
                                    

'Eef, wat is er nou, kom gewoon nog even op bed liggen' zeurde Wolfs. Hij lag al ruim een uur op bed en had nog niets gedaan. Ik wil dat hij weg gaat, maar ik wil ook dat hij nooit meer weggaat. 'Nee Wolfs, ik moet zo werken. Mechels had me gebeld om te vragen of ik iets eerder kon beginnen samen met Marion. Ze heeft iets voor ons en ze wil dat wij dat zouden doen. Ik heb absoluut geen idee waar ze het over had, maar ik zal vandaag dus ook iets eerder beginnen. Iets is in dit geval een uur eerder. Normaal zou ik van negen tot zes werken. Wat klinkt als een normaal kantoorbaantje, alleen waren dit een andere negen en zes. Nu zou ik beginnen om acht uur, en dan ook iets eerder weg mogen, dus zal het waarschijnlijk half vijf worden. ik ben geen ochtendmens, maar een nachtmens absoluut wel. Niet dat ik hou van uitgaan, maar ik vin het fijn om tot laat op te blijven en nog wat te lezen of ergens aan te werken. Gezellig wat drinken valt daar wel onder, maar dan zonder alcohol. Het enige product wat ik absoluut heb afgeschaft in mijn leven. 'Eef, waarom doe je nou zo raar?' vraag Wolfs. Ik werp hem een vernietigende blik toe. Ik ben er nog niet klaar voor om nu al over alles te praten wat ik in bed bedacht had. Ik sta nogsteeds achter mijn standpunten, maar ik wil het echt zeker weten voordat ik het vertel aan Wolfs. Ik kan hem niet dwingen om tussen zijn vriendin te kiezen waar hij al een lange tijd mee samen is, of een vrouw waar hij net één keer seks mee heeft gehad. Ik zou zelf dan gaan voor de eerste optie. Ik ga gewoon op dat bed liggen en niet zo stom doen. Dat lijkt me een perfect idee. 'ik doe niet raar, ik moet alleen zo weg' antwoord ik. Wolfs kijkt me bedachtzaam aan. Ik geef hem geen ongelijk, ik deed ook raar. Snel ga ik naast hem op bed liggen. Wolfs ontspant gelijk en slaat een arm om mijn middel heen en trek me tegen zich aan. 'Dat is veel beter' zegt hij en hij knuffelt me stevig.


Wolfs en ik hadden samen gegeten. Ik had Bami bestelt bij de Chinees niet ver van mijn appartementje en ik was al te blij geweest dat het er ruim op tijd voor mijn nachtdienst was. Wolfs was vrij dus die had alle tijd. Toen er aangebeld werd en ik blij met een witte plastic zak aan kwam lopen waar de geur van Bami uit opsteeg, had Wolfs me vies aangekeken. 'Afhaal Chinees?' had hij met een vies gezicht gezegd. Ik had vrolijk geknikt. 'De volgende keer maak ik Bami voor je.' had hij gezegd. 'Deal, maar het moet dan wel net zo lekker zijn als de chinees' was mijn antwoord. 'Lekkerder' had Wolfs gezworen. 'En zo niet?' vroeg ik. 'Dan neem ik je mee naar China en weten we daar Bami' had Wolfs gegrinnikt. 'Daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen' zei ik. Wolfs leek overtuigd van het feit dat zijn bami beter zou zijn, maar ik wist het nog niet zo zeker.


Om kwart voor acht parkeer ik mijn auto voor het bureau. Het zal wel rustig zijn, aangezien er maar vrij weinig mensen nachtdienst hebben. He miezert buiten dus ik loop zo snel mogelijk naar binnen om een beetje droog te blijven. Marion is er nog niet, en het enigste bekende gezicht wat ik zie is die van Esmée, en die kent mij niet. Tenminste, daar ga ik van uit aangezien ik haar nog nooit gesproken heb. Ik loop richting de kleedkamer om mijn tas in mijn kluisje te leggen, als Esmée naast mij opduikt. 'Hey, jij bent Eva toch?' vraagt ze. 'Eh.. ja, hey' zeg ik tegen haar. Ze lacht en steekt haar hand uit. Ik schud haar hand en sta ongemakkelijk tegenover haar. 'Romeo had het vorige keer over je, je hebt toch wat met Wolfs?' van schrik laat ik bijna mijn tas uit mijn handen vallen. 'h-hoe kom je daar n-nou bij?' zeg ik. 'Dat zei Romeo tegen me.' zegt ze. 'Dan weet Romeo meer dan dat ik weet' grap ik, zodat ze misschien denkt dat het niet zo is. 'Oh, sorry dan, maar dat dacht ik. Jullie passen wel bij elkaar hoor' zegt ze met een knipoog. 'Eh, dank je?' zeg ik. 'Ik moet verder, ik mag zo naar huis' zegt ze en ze gooit haar handen blij in de lucht. Ik lach. 'Leuk je te ontmoeten' zeg ik, en ze zwaait en loopt weg.


Sorry, sorry sorry voor het bijna niet updaten deze week. Ik zit een beetje in een 'ikhebgeenideewatikmoetschrijven' dip. Ik zit zelfs te twijfelen om het verhaal te verwijderen. Iemand misschien nog ideeën om me te helpen? ik zou jullie enorm dankbaar zijn!

Op mijn insta, flevamaaastricht, is nu een flikken quiz bezig, je kan nog meedoen!

Vote, comment of delen is natuuuuuurlijk nooit vervelend.

Een goed begin ( Goed Begin #1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu