Geçmiş zaman
"İlkin sakin ol. Sadece biraz burada kalacaksın." Dedi annem
"Ama anne ben seni özlerim." Dedim.
"Kızım seni bırakmıyorum geri geleceğim." Dedi annem gülümsemeye çalışarak. Ancak gözleri doluydu.
İnsanlar gözleri dolunca ağlıyor annem neden ağlamak istiyor?
"Anne sen de gel o zaman." Dedim bu kez.
"İlkin uzatma." Dedi annem. Annemi birazcık özlesem bir şey olmaz herhalde.
"Tamam anne ama söz ver beni geri alacaksın." Dedim.
"Alacağım yavrum seni buraya bırakmayacağım." Dedi annem.
"O zaman sarılalım mı?" Dedim 'ı'yı uzatarak.
Annem bir şey demeden bana sarıldı ve sessiz sessiz iç çekmeye başladı. Ben seni dayanamıyor ağlıyordum.
"Peki kendine ne zaman geleceksin?" Dedim.
"En yakın zamanda." Dedi ve benden ayrılarak.
Arkasına dönüp gitti.
Beni yetimhanenin hizmetlilerinden genç bir kız tuttu ve çocukların arasında götürdü.
"Bakın çocuklar yeni arkadaşınız İlkin." Dedi beni tanıtarak ancak ben onlarla konuşmak istemiyorum, ben annemi istiyordum.
"Merhaba İlkin." Dedi aralarından biri.
Bense elimi kolumu bağlamış konuşmamakta inat ediyorum.
Aralarında sarı saçlı bir kız dikkatimi çekti. İlk defa sarı saçlı bir kız görüyordum. Bakmaya devam edince benden büyük bir çocuk "Niye bakıyorsun Ebru'ya?" Diye sordu tehditkar bir şekilde.
Benden yaşca büyük olması beni bir tık çekingen yapsa da yanında cevap verdim. "Şey onun saçları sarı. İlk defa sarı saçlı bir görüyorum."
"Ebru'dan uzak dur." Dedi bu kez.
"Meliih!" Dedi Ebru denilen kız.
"Ne Ebru ne?" Dedi Melih denen çocuk.
"Ben onun arkadaş olmak istiyorum."
"Olmaz senin tek arkadaşın benim." Dedi itiraz ederek.
"Ya bana ne, sen benimle Barbie oynamıyorsun!" Dedi kızarak Ebru.
"Sen de benim araba oynamıyorsun." Dedi.
Ebru bir anda bana sarılınca biraz korktum. İlk defa yaşıtım biriyle sarılıyordum.
"Merhaba ben Ebru benimle arkadaş ol!" Dedi Ebru.
"Ben kimseyle arkadaş olmak istemiyorum! Ben annemi istiyorum!" Dedim.
"Annen artık yok!" Dedi bu çocuk.
"Hayır, var!" Dedim. "Beni hemen alacak."
"Hayır almayacak!" Dedi başka bir çocuk. "Sen de artık buraya aitsin."
"Hayır, hayır, hayır!" Dedim ve onlardan uzak bir yere koştum.
Kuytu bir duvara yaslanırken kafamı kollarımın arasına gömüp ağlamaya başladım. Benim annem beni alacak. Onlar yalan söylüyor!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MEŞALE- (ASKIYA ALINDI)
Akcja"Seni polise vermemem için sadece tek bir sebep söyle." Dedi sakince. . . . Sokakda yaşayan 3 kız Galatasaray'ın şampiyonluk kutlamasında kimseye fark ettirmeden araklama yapacaktır. Kimisinin çocukluk aşkları kimisinin ise geçmişi onu tekrar bulaca...