-
"Yani, Tica'nın yıl dönümünüz için hiçbir şey hazırlamadığını mı düşünüyorsun?" Yn öğle yemeği molasında Simge ile konuşuyordu. "Hayır, hiçbir şeyden bahsetmedi bile. İpucu da vermedi. Sanırım hatırlayamayacak meşgul." "Saçmalama Yn, Tica bu asla unutmaz. İlk öpücüğünüzü, ilk buluşmayı her şeyi hatırlıyor." Simge, telefonun öbür ucundan konuştu.
"Bilmiyorum, ona çiçek falan almak için dolaşacağım. Çok istediği bir oyun vardı onu aldım ama yeterli olduğunu düşünmüyorum." "Sakin ol Yn, unutmamıştır." Simge ona güven verdi. "Yine de sana haber vereceğim." Vedalaştılar ve Yn telefonu kapattı. Etrafına bakınırken iç çekti.
Etrafta kimse yoktu, hiç kimse. "Dükkanı kapatabilirim." Kendi kendine mırıldandı. Hızlıca oradan çıkmak istiyordu.
Eve gidip ön kapıyı açtı ve üst kata çıkan balonlarla karşılaştı. Balonların iplerine bağlanmış her bir resmi inceledi. Mutfaktan en sevdiği yemeğin kokusu geliyordu bile.
"Tica." Yn seslendi. "Bebeğim, sen misin?" "Evet de ne yapıyorsun?" Ona doğru ilerledi. "Gelme! Sakın içeri gelme!" Yn köşeyi dönüp içeri girdi ve Tijana'yı yanmış bir tepsi yemekle yakaladı. "Tijana! Bu ne!?" Yn çiçekleri elinden bırakıp Tijana'nın elindeki tepsiyi aldı, lavaboya koydu. "Neden lavabo?" "Çöp poşetini eritecek, Tijana. Soğuması lazım." Suyu açtı.
"O ne?" Yn'in elindeki poşetlere bakarak sordu. "Ah! Yıl dönümümüz kutlu olsun." Gülümsedi ve çantayı uzattı. Tijana hemen gülümsedi, hediyesini almak için elindeki fırın eldivenlerini çıkarttı. "Harikasın! Uzun zamandır istiyordum bunu. Çok teşekkür ederim." "Ha bir de, çiçekler. Sevebileceğini düşündüm." Tijana, sevgili kız arkadaşına sarılabilmek için elindeki hediyeleri tezgaha bıraktı ve onu kendine çekti.
Ayrıldıklarında Yn balonları hatırladı ve onları tekrardan incelemek için yanlarına gitti. Her bir balonda bir fotoğraf ve arkalarında onlarla eşleşen şarkı sözleri vardı.
Birbirlerini ilk tanıdıkları zamandan bir fotoğraf.
Yn o zamanlar sadece kardeşini ziyarete gelen bir hayrandı. "Konserden fotoğraflarımız da var bak."
"Off rezil rezil dans etmiştik.""Takıldığın şeye bak." Yn gülümsedi, kollarını kız arkadaşının boynuna sardı. "Ne yapayım?" Dudakları arasındaki boşluğu en aza indirdi.
"Yıl dönümümüz kutlu olsun sevgilim."