Kapittel 4 - Matty?

62 3 0
                                    

Taylor Caine= Zoella Sugg!
Med blondt hår!

Taylor's *POV*

Jeg våknet med værdens værste hodepine. Hva faen var det jeg fikk av Matt i går? Med et stønn reiste jeg meg opp av senga og så på klokka. Fire på kvelden. Når var det jeg kom hjem i går? Jeg husker virkelig ikke. Da jeg hadde klart å samle nok energi til å stå opp, gikk jeg til kjøkkenet og fant frem en pilleboks, valium. Mamma hadde fått dem av legen på grunn av stress. Hun må ha glemt dem. Skulle jeg prøve en? Definitivt. Raskt fant jeg frem en flaske med brus og hellte opp i et glass, tok en pille av boksen. Skulle jeg virkelig?

Herregud, det er en pille, null stress!

Sa stemmen i hodet mitt. Jeg lo litt av meg selv og tok pillen i munnen min og svelget den med brus. Hva skal skje nå? Jeg løftet opp boksen og leste.

Valium er et sterkt berolignsmiddel. Ikke kjør bil etter å tatt en pille.

Mer gadd jeg ikke lese. Kanskje jeg skulle ta meg en dusj? Jepp, en dusj gjør nok susen. Jeg gikk sakte bort til badet og kledde av meg og gikk inn i dusjen. Gjorde det de fleste jenter gjør i dusjen og gikk ut, fant et håndkle til kroppen og et til håret. Jeg hadde blondt hår som rakte meg nesten til rompa. Det var noen naturlige bølger, det var også veldig tykt. Kanskje jeg skal tynne det ut litt? Nei, for mye jobb.

Jeg gikk tilbake til rommet mitt og fant frem noen klær. En grå joggebukse og en hvit singelet. Håret satte jeg opp i en rotete topp midt på hodet.

Plutselig rumlet magen min. Jeg er sulten, veldig sulten. Igjen løp jeg ned for å finne meg mat, tomt, kjøleskapet var tumt. Med et sukk gikk jeg i gangen, tok med meg sko og gikk ut. Alt var veldig tomt. Energien min var virkelig på null, hodet virket helt rart. Alt jeg tenkte på virket susete. Sikkert den pilla jeg tok, valium.

Uten at jeg hadde lagt merke til det, stod jeg utenfor Taco Bell. Hvordan hadde jeg kommet hit? Jeg humret og gikk inn.

Plutselig dultet jeg borti noen som glapp brusen sin i gulvet.

"Er det virkelig sånn vi skal møtes hver gang" lo Matt og plukket opp brusen. Uten at jeg tenkte noe over det, sank jeg inn mot brystet hans. Jeg var for sliten til å stå selv. Kun etter noen sekunder la han hendene beskyttende rundt meg. Ikke vet jeg hvorfor, men jeg fikk lyst til å gråte. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg gråt. Tankene mine ble avbrutt av at noen hylte et navn, Matty.

"Hva?" Spurte Matt og løftet sitt hodet fra mitt. Ble han kallt Matty også?

"Matty?" Spurte jeg og møtte øynene hans, men armen lå hvor de lå. Han nikket flaut.

"Jeg blir kallt Matty av familien" mumlet han og la haken sin på hodet mitt.

"Hvem er hun?" Sa en jente stemme. Jeg så opp. Denne jenta var pen.

"Dette er Taylor, en venn av meg" sa han. Ikke vet jeg hvorfor, men da han sa vi bare var venner fikk jeg vondt i brystet.

"Sånn dere klemmer hverandre ser dere ut som noe mer" mumlet hun. "Uansett, jeg er Angel, søsteren til Matty" sa hun og ga meg et lite vink. Jeg nikket og smilte et lite smil til henne.

"Skal hun også ha mat?" Spurte en annen jente. Hun her hadde jeg faktisk sett før. Det må være Hailie, den datteren Eminem hadde før Matt og Angel.

"Skal du ha mat, vi spanderer" spurte Matt og så på meg. Nå kom jeg på at vi fremdeles stod og holdt rundt hverandre, jeg lirket meg ut av grepet hans.

"Dere trenger ikke betale" sa jeg og strøk meg litt oppover armene. Det begynte å bli kaldt.

"Taylor, hvis du er kjæresten til Matty, er du min bestevennine, noe som igjen betyr at du får mat av oss" sa Angel.

"Vi er ikke sammen" sa jeg og møtte blikket til Angel. Hun snøftet.

"Spar det til bryllupet" mumlet hun og gikk dit hvor man bestillte mat. Jeg sukket. Hvem liker vel ikke gratis mat?

"Hvor lenge har dere kjent hverandre?" Spurte Hailie og tok en slurk av brusen sin.

"I noen dager" svarte Matt. Hun nikket og skrudde igjen korken på brusen sin.

"Bare sørg for å ikke få papirkutt når dere pakker inn gaven" sa hun og gikk bort til Angel. Jeg så spørrende på Matt som bare trakk på skuldrene.

"Så Matty, kommer du hit ofte?" Spurte jeg og la trykk på 'Matty'. Han lo og bokset meg skvakt i skulderen.

"Fuck deg"

New Home Not AloneOnde histórias criam vida. Descubra agora