Sarp gazinoda* ileri geri yürürken "Haber neden gelmiyor komutanım?" diye sordu.
"Kağan ile Selim, Albay'ın yanında. Bir haber gelir gelmez yola çıkarız." dediğimde Sarp stresle yüzünü sıvazladı.
"Komutanım sevdiğim kadın yok! O oruspu çocukları onu öldürdü mü, esir mi aldı? Belli değil!"
Ayağa kalktım.
"Kendine gel Sarp."
"Kağan komutanım olsaydı Burcu'nun yerinde siz de burayı yıkardınız."
"Burayı yıkmak bir boka yarıyor mu peki?" diye bağırdım.
"Hayır komutanım."
Mehmet Abi, "İkiniz de sakinleşin, Burcu sağ salim gelecek." dediğinde Sarp ona döndü.
"Abi çıkalım, arayalım. Her yere bakalım, bulalım onu."
"Burcu'nun olacağı bölge tehlikeli, sınır dışı. Elimizi kolumuzu sallayarak gidemeyiz. Helikopter hiç sokulmaz."
Mehmet Abi ile Sarp daha da streslenmişti.
Orhunlara baktım.
"Bahçeye çıkıp hava alın." dedim.
"Emredersiniz komutanım."
Orhun ve Alihan, Sarp'ı dışarı çıkartırken Tolga'ya "Gidip bakalım mı Kağanlara?" diye sordum.
Ayağa kalktı.
"Haydi."
Tolga ile gazinodan çıkıp yürürken "Sarp çok kötü görünüyor." dedi.
"Haklı."
Birlikte yürürken yanımızdan sinirle selam vermeden geçen askere Tolga, "Asker!" dedi.
Asker dönüp selam verdiğinde Tolga, "Hayırdır?" diye sordu.
"Fark etmedim komutanım, kusura bakmayın."
Asker hala burnundan soluyordu.
"Adın ne senin?" diye sordu, Tolga.
"Astsubay Kıdemli Üstçavuş Savaş Kınık."
Tolga bana baktı ve "Sen hallet." diyerek yanımızdan ayrıldı.
"Bu öfke neden Astsubay'ım?" diye sordum.
"Önemsiz komutanım."
"Önemsizse bize selam durmadan geçmenin sebebi olamaz. Şimdi anlat."
"İt oğ..."
Kendini durdurdu.
"Gitmişler Araplar için boykot yapıyorlar. Doğu Türkistan umurlarında değil."
Derin bir nefes aldım.
"Benimle gel."
Cevap vermesine izin vermeden yürüdüğümde mecbur arkamdan yürümeye başladı.
Bahçeye çıktığımızda banklardan birine oturdum ve onu da karşıma oturttum.
"Şimdi anlat derdini."
"Komutanım gitmişler bize kaç kere ihanet eden insanlara din kardeşimiz diyerek yardım ediyorlar. Eyvallah, ben de sivillere, çocuklara üzülüyorum ama biri bile mi Doğu Türkistan için yapmaz şu boykotu. O kadar mı umurlarında değiliz komutanım."
Derin bir nefes aldı.
"Kardeşlik kanla, canla olur komutanım. Senelerdir kan kardeşlerine yardım etmeyen adamlar gitmişler Filistin için boykot yapıyorlar. Bilmiyorlar ki aldığımız tahıllardan, kullandığımız telefonlara, uygulamalara kadar onların ürünü."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sessiz Tetik 2
General FictionGeçmişiyle geleceğini birleştiren Asena yeni yuva edindiği Tetik timi ve dostlarıyla yeni hayatına bir adım atmıştı ki hayal ettiği geleceğinin tehlikede olduğunun farkına varır. Nerede olduğunu bilmediği sevdiği adam, kayıplar, mücadeleler...