Lari

9.3K 513 88
                                    

Karya ini adalah karya fiksyen. Nama, watak-watak, tempat dan peristiwa adalah rekaan semata. Apa-apa persamaan dengan orang sebenar, hidup atau mati adalah kebetulan semata-mata.

Hak cipta © 2015 oleh Aqilah Yusof
Hak cipta terpelihara. Tiada bahagian daripada karya ini boleh diterbitkan semula, diedarkan, atau disiarkan dalam sebarang bentuk tanpa kebenaran terlebih dahulu daripada penulis. Dilarang keras jangan meniru hasil karya ini jika tidak mahu direjam bertubi-tubi.

N O T A

Draf pertama dihasilkan pada tahun 2015. Oleh kerana beberapa kesilapan, cerita ini telah diubah suai dan dihentikan untuk seketika. Apa-apa perubahan dalam nama watak-watak dan jalan cerita tidak akan memberi kesan terhadap cerita asal. Sebarang kesulitan harap boleh difahami.

Terima kasih.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Sebagaimana kau menapak, sebegitu juga mereka mengejar. Sesaat kau bernafas, sejuta koloni makhluk itu mencari. Mampukah engkau melaluinya? Lari atau sembunyi?

Sepasang kembar yang berasal dari keluarga bangsawan, tidak sedar akan kemusnahan yang bakal menghancuri kehidupan mereka.

Keseronokan hiburan remaja ini diakhiri dengan bencana apabila satu wabak mula menular di serata negara. Kerajaan Malaysia telah mengarahkan para saintis mengunjungi setiap kawasan untuk menjalankan kajian terhadap penduduk. Tanpa sedar, usaha mereka gagal apabila wabak itu dijangkiti oleh seorang pakar dalam hal virus tersebut.

Berbekalkan kekuatan yang masih bersisa, mereka melarikan diri dari pusat kuarantin dan dijumpai oleh satu pasukan asing. Hadir pula beberapa insan baru yang menambahkan konflik jiwa yang sedia ada.

Dapatkah mereka berjuang mengalahkan wabak ini sehingga nafas yang terakhir ?

•••

[ W A R N I N G ]

Cerita ini mengandungi

• Unsur keganasan
• Perkara yang meloyakan
• Elemen sensual / gore 16+

" Anda telah diberi amaran "

──────── ──────

Mula : 01/08/15
Tamat : bertahun tak siap anat

LariWhere stories live. Discover now