DALAM kekalutan, hadir beberapa bisikan yang menerpa, agak mendayu, agak keras.
"Aku dengar ada kes dekat hutan tadi,"
"Itulah, aku pun baru tahu ni,"
"Kau rasa budak tu selamat ke?"
"Dalam oi gaung tu. Ajaib sangat kalau dia survive,"
'Papppp!!'
Tepukan itu mematikan perbualan mereka.
"Ah sorry, ada nyamuk," Erisa mengesat tangannya di seluar.
"Uh, budak tu pelik kan," Seorang gadis berbisik kepada kawannya namun butir bicaranya masih boleh didengari oleh Erisa.
Dengan lagak biasa Erisa tidak menghiraukan perbualan mereka malahan dia masih runsing akan kejadian yang menimpa Rania.
Alisa bangkit dari sofa dan berjalan kehulu-hilir di hadapan kembarnya. Jari-jemarinya yang runcing lincah bergerak-gerak di sisinya. Fikirannya buntu. Baru sebentar tadi dia disuruh bertenang oleh Sir Remy. Namun dia dipanggil semula untuk berkumpul di ruang utama bersama dengan ahli-ahli yang lain.
Sir Remy dan segelintir pasukannya sedang membincangkan sesuatu di dalam pejabat. Alisa memerhati sekeliling. Wajah-wajah yang tidak dikenali berkeliaran di serata pelusuk ruang utama itu. Topik yang dibicarakan oleh mereka juga turut berasaskan kejadian yang menimpa Rania.
Daniel dan Zain juga masih belum pulang dari kawasan hutan itu.
"Please, save her," Alisa menggumam sendirian sambil menggigit jarinya.
"Hey, it's okay sayang.." Shah di sebelahnya juga turut mengusap-usap bahu gadis itu untuk menenangkannya.
Bunyi tombol pintu dipulas memberi impak kepada mata-mata manusia di ruangan itu. Sepantas kilat mereka semua menumpukan perhatian ke arah pintu tersebut.
Daniel merupakan orang pertama yang melangkah masuk ke ruang utama. Sewaktu Zain memasuki ruangan itu, masing-masing menanti kemunculan Rania namun pintu itu ditutup rapat olehnya.
Keluhan yang lemah dapat didengari dari mulut Alisa. Laju sahaja wajahnya ditarik ke dada bidang Shah. Perlahan-lahan esakan mula didengari di ruangan itu. Shah mengusap lembut rambut gadis itu dan melontarkan kata-kata manis yang dapat meredakan kesedihan Alisa.
"Drama murahan," Erisa memutarkan matanya. Terus dipalingkan wajah menghadap lantai yang seakan-akan menarik minatnya untuk merenung kepingan-kepingan mozek itu.
'Hari-hari cuci lantai ke, berkilat betul,' Bisik hatinya.
"Perhatian ya semua," Suara Sir Remy menyapa di ruangan tersebut. Daniel turut setia berdiri di sisi lelaki itu.
"Ada suatu insiden yang terjadi petang tadi, seperti yang kalian tahulah ya. Jadi, saya mohon maaf atas kesilapan yang dilakukan. Saya harap kejadian ini tidak berlaku lagi lah. Semoga rohnya bersemadi dengan aman," Sir Remy tersenyum hiba sewaktu membicarakan kata-katanya.
"Kalau tiada apa-apa lagi, kamu semua boleh bersurai,"
•••
YOU ARE READING
Lari
Horror✅ Best Achievement [#2 In Horror] [#1 In Zombi] ✅ Novaestar Best Horror Winner 2017 Sebuah kisah mengenai peperangan zombi yang diselitkan dengan kisah cinta yang tragis dan gampang. A/N : Author dia dah lupa macam mana nak sambung cerita. Tolong d...