Bab 12

2.3K 242 88
                                    

SEDANG Rania menuruni tangga, dia terlihat akan beberapa orang sedang berkumpul di tingkat dua. Masing-masing leka dengan perbualan sehingga tidak sedar akan kewujudan orang asing di situ.

"Hai!" Jerit Alisa dari belakang sekaligus membuatkan Rania tersentak. Mereka yang mendengar jeritan Alisa berhenti berbual dan memberi tumpuan kepada tiga orang gadis asing yang berdiri di tangga.

"Hai, new kid ey?" Salah seorang dari mereka berkata.

Alisa mengangguk dan menapak ke arah kumpulan itu, meninggalkan Rania yang termangu sendirian di tangga.

"Um hai, i'm Alisa yang tu Rania. Oh and—" Alisa menarik tangan Erisa yang menghampirinya "—This is my twin, Erisa,"

Alisa menghulurkan tangan untuk bersalam. Huluran itu disambut mesra oleh mereka semua. Erisa hanya mengangguk dan tangannya dimasukkan ke poket seluar.

"Nama I Celine,"

"Hai, saya Melissa, panggil Mel,"

"Hana,"

"Hey, just call me Amir,"

"Saya Raihan.."

Mereka mengenalkan diri masing-masing. Alisa menggamit Rania yang masih berdiri kaku. Rania berjalan menunduk ke arah mereka. Dia bersalaman dengan kumpulan itu dengan mesra.

Raihan yang leka merenung Alisa tidak sedar akan Erisa yang turut memerhatinya dengan aneh.

"Umm, so kau orang berkumpul ni ada apa-apa ke?" Tanya Alisa.

"Eh tak, kita orang biasa rehat dekat sini," Ujar Amir.

"Nak join sekali ke?" Sambung Hana.

"You guys tak kisah ke?" Tanya Rania.

"Of course lah tak," Melissa ketawa kecil.

"Eh you semua borak dulu lah ya, I sama Hana kena tolong umi. See you later guys," Celine dan Hana melambai mereka dan segera menuruni tangga.

Raihan dan Amir beransur ke meja snooker dan mengabaikan perbualan gadis-gadis itu.

"Mel, boleh tanya tak?" Melissa mengangguk ke arah Erisa.

"Bilik siapa dekat atas eh?"

"Bilik Sir dengan Umi and bilik orang kanan dia," Melissa berbisik ke arah mereka.

"Orang kanan?" Tanya Alisa.

"Yup, orang kuat Sir Remy. Biasalah, dapat layanan special. Bilik pun mestilah special kan,"

"Siapa?" Tanya Erisa sekali lagi.

"Emm you all tak kenal lagi kut,"

Mereka mengangguk. Perbualan mereka terhenti apabila seorang lelaki memasuki ruang tamu itu.

"Budak baru tu kan? Sir minta jumpa di pejabat, sekarang,"

Alisa dan Erisa mengerutkan dahi mereka. Tampak jelas wajah terkejut mereka kerana tiba-tiba sahaja mereka dipanggil. Namun mengingatkan bahawa Sir Remy bukanlah seorang yang tegas jadi mereka mengikuti arahan itu dengan tenang.

LariWhere stories live. Discover now