Hoofdstuk 26

317 16 2
                                    

Laatste hoofdstukje 😭
Weeks are flying by...

Jules keek nog een laatste keer in de spiegel en streek de onnodige plooien uit haar jurkje. Het was ook één van de weinige keren dat ze haar voeten in hakken hulde. Ze mocht ze dan wel niet vaak dragen, toch wist ze zichzelf iedere keer weer overeind te houden. Anders had ze ze nooit aangetrokken.
Haar zwarte haar hing gewoon los over haar schouders heen. Weliswaar lichtjes krullend zoals het altijd was. Ze had niet de behoefte om er iets speciaals mee te doen omdat ze het na een tijdje toch weer los zou maken. En daarbij voelde ze zich zo goed, dus daar ging ze helemaal niets aan veranderen. Harry zou het zo vast ook wel goed vinden.
'Jules, Harry is er!' Ze herkende direct haar moeders stem toen die via de trap zich een weg naar boven baande. Harry had erop gestaan haar te komen afhalen omdat hij het absoluut niet wou hebben dat ze alleen over straat zou wandelen in de avond. Sinds het hele gebeuren met Zayn was hij extra voorzichtig. Dat gold ook voor Jules. Hij wou namelijk niet dat haar iets zou overkomen.
Op een voorzichtige manier daalde Jules de trap af eenmaal ze haar kamer had verlaten. Haar hakken lieten een klein, tikkend geluidje achter. Een opgeluchte zucht ontsnapte uit haar mond toen ze zonder kleerscheuren het gelijksvloer had weten te bereiken. Het zou nog wat zijn als ze gevallen zou zijn.
Een brede glimlach vormde zich op Harry's lippen toen hij het meisje in zijn vizier kreeg. Ze zag er op z'n zachtst uitgedrukt gewoonweg prachtig uit. Het zou nog moeilijk gaan worden om zijn ogen van haar af te houden. Gelukkig zouden ze gewoon naar zijn appartement gaan waar er dus geen vreemde mensen waren die het zouden kunnen opmerken. Vanavond zou ze alleen van hem zijn.

'You look absolutely gorgeous,' mompelde hij zachtjes tegen haar terwijl hij zijn armen losjes om haar middel heen sloeg. Voor een kort moment drukte hij zijn lippen op die van haar. Haar niet eens de kans gevend om een antwoord te formuleren.
'Bedankt. Jij ziet er ook goed uit,' antwoordde Jules met een glimlach eenmaal ze hun lippen weer van elkaar hadden gehaald. Het was niet zo dat hij er overdreven netjes uitzag, maar hij had duidelijk merkbaar zijn best gedaan om er toch iets of wat fatsoenlijk uit te zien. Niet dat hij dat anders niet was, maar dit was gewoon een speciale gelegenheid.
'Zullen we?' stelde Harry na een tijdje voor. Hij kreeg een knik als antwoord van zijn vriendin. Ze wandelde naar de kapstok om daar haar jas te nemen en die vervolgens ook aan te doen. Na nog even gedag te hebben gezegd tegen haar ouders liep ze samen met Harry de voordeur uit. Zijn hand rustte lichtjes op haar onderrug.
'Heeft mijn moeder nog iets gezegd toen je binnen kwam?' Jules wist namelijk dat haar moeder soms nogal eens een uitgesproken mening kon hebben. Vaak was het dan ook moeilijk om haar helemaal te ontcijferen.
'Nee, hoezo?' wou Harry op zijn beurt. Was er dan iets wat ze gezegd zou moeten hebben? Dat had ze dan in ieder geval helemaal niet gedaan. En misschien was dat ook maar beter zo als het toch alleen maar negatieve dingen inhield.
'Ik denk dat ze je mag,' antwoordde Jules daarna glimlachend. Als ze hem niet had gemogen zou ze hem dat al lang hadden laten verstaan.
'Dat is een hele opluchting!' bracht Harry lachend uit.

Zijn lange vingers gleden langzaam door haar krullend, zwart haar heen. Op de grond naast de zetel stond een paar hakken schoenen vergezeld door een paar schoenen van de jongen. Geen van hen beide zei iets. Het enige wat ze deden was genieten van elkaars aanwezigheid, beseffend dat het weken geleden misschien wel helemaal anders had kunnen aflopen. Eén van hen had dood kunnen zijn zonder de hulp van de ander.
'Ik ben je heel wat verschuldigd, weet je dat?' vroeg Harry na een tijdje aan het meisje. Hij zou haar met geen mogelijkheid ooit voldoende kunnen bedanken. Wel zou hij haar heel zijn leven dankbaar zijn, en dat kon nog een hele tijd duren.
'Hoezo?' Jules kwam een stukje overeind in de zetel en wierp hem een vragende blik toe. Ze vond het niet meer dan normaal dat ze hem had geholpen. Ze was er zeker van dat hij net hetzelfde in haar plaats gedaan zou hebben.
'Dankzij jou leef ik nu nog,' verduidelijkte Harry voor haar. Ze had maar een paar minuten later binnen moeten komen en dan zou het misschien al te laat geweest zijn. Dan zou zijn leven dit keer echt beëindigd zijn. Er zou geen tweede kans zijn geweest waardoor hij als een ander wezen verder kon leven op aarde.
'Zie het maar als een bedankje voor dat je me hebt laten leven,' zei Jules glimlachend. Ze ging terug gewoon zitten en nestelde zich tegen de jongen aan die bij haar in de zetel zat. Zijn lichaamswarmte zorgde ervoor dat zij het ook lekker warm kreeg.
Een klein zuchtje ontsnapte uit Harry's mond terwijl hij zijn armen stevig om haar middel heen sloeg. Hij besefte nu nogmaals hoeveel hij eigenlijk wel niet van haar hield. Waarschijnlijk meer dan dat echt gezond voor hem was. Zij was dan ook het enige wat hem nog in dit appartement hield.

Hoe was het eigenlijk mogelijk dat hij voor haar gevallen was? Misschien was het wel de manier waarop ze hem de eerste nacht had afgewezen om daarna toch in zijn valstrik te trappen. Hij moest toegeven dat ze niet zijn gemakkelijkste slachtoffer ooit was geweest. Ze liet zich niet zo gemakkelijk doen.
Ze was waarschijnlijk ook het eerste en enige meisje dat zonder aarzelen tegen hem in durfde te gaan. Hoe ze standvastig had geweigerd hem toe te laten in haar leven. En dan ook nog de manier waarop ze het klaar had gespeeld tranen over zijn wangen te laten stromen.
Toch bleek uiteindelijk dat ze al die tijd, diep vanbinnen, niets liever wilde dan zijn liefde. Zelfs toen ze voor een tweede keer uitvond wat hij eigenlijk echt was. Ze was niet angstig achteruit gedeinsd voor hem zoals vele anderen dat wel deden. Het leek haar niet te deren of hij nu bloed of een stuk brood als voedsel at.
Hij zou Jules altijd verkiezen boven enig vampiermeisje dat toevallig langs kwam wandelen. Meestal waren ze gemeen en waren ze niet in staat om echt iets om iemand te geven. Zelfs niet binnen hun eigen soort. Hij had het al vaak genoeg zien gebeuren.
Zo was Jules niet. Eenmaal je haar echt kende was ze een lief, zachtaardig meisje. Je kon lachen met de droge opmerkingen die ze maakte en haar aanrakingen waren liefdevol. Ze zaten niet alleen maar vol met lust.
Hij wist dat het op sommige momenten moeilijk zou gaan worden en dat er nog veel gevaren zouden kunnen opduiken. Er waren ongetwijfeld personen die het op haar zouden gaan munten zodat ze hem uiteindelijk zouden kunnen raken. Maar hij zou haar beschermen en daarvoor was hij bereid om zijn leven op te geven.
Omdat hij van haar hield. Onvoorwaardelijk.

Bloody Taste ll H.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu