"So, you satisfied with the show?" tanya Adelia. Dia berada di belakang seseorang yang sedang ralit melihat Zafril di sebalik menara jam. Wajahnya tersenyum melihat Zafril."I can't deny that he is very similar to me."
"Indeed, since he is your brother, Ace." Zarif melirik ke arah Adelia yang turut merenung ke arah adiknya. Dia mendekati gadis itu dan memeluknya erat.
"Ferra...." Adelia merenung ke arah mata hazel milik Zarif.
"Thank you."
"Hm... jadi bila kau nak jumpa adik kau?"
"Aku tak pasti. Mungkin tak selamanya? Aku kan dah 'arwah'."
Ya, Muhammad Zarif Hadi tak pernah mati. Ada orang lain yang menggantikan tempatnya ketika kejadian tersebut berlaku. Sayang sekali, semuanya berlaku dengan pantas dan dia gagal menyelamatkan pelajar tersebut. Adelia, satu-satunya orang yang mengetahui dia masih lagi hidup.
Semuanya telah dirancang terlebih dahulu. Dia ada 'kerja' lain yang perlu diuruskan, jadi Adelia merupakan orang yang membantunya menyembunyikan diri selama ini. Dia hanya memerhatikan tindak-tanduk adik lelakinya, memberikan sedikit petunjuk dan akhirnya 'kematiannya' dapat dibela.
"Kau masih lagi nak teruskan kerja lagi satu tu?"
"Why you ask me the questions that you already know the answer?" Adelia menjulingkan matanya. Susahlah cakap dengan mamat ni! Dia ingin berlalu pergi namun Zarif menarik gadis itu ke dakapannya semula.
"I'm sorry. Aku ada banyak perkara lagi yang belum diselesaikan. Kalau aku dah selesai, aku akan kembali semula." katanya sambil merenung ke wajah Adelia. Gadis itu hanya menganggukkan kepala.
"You should be more careful after this. Kita tak tahu kalau tiba-tiba polis dapat jejak kau. Aku hanya boleh bantu kau sampai sini sahaja."
"Aku tahu, Ferra." Dia hanya menggunakan nama Ace untuk urusan kerja lagi satu. Kerja yang selama ini dibuat dalam diam bukan kerja biasa. Rahsia yang disimpan rapi tanpa pengetahuan sesiapa pun. Matanya kembali memandang Zafril yang sedang bergelak ketawa dengan Ken.
"Lambat laun, kau akan jumpa aku semula."
YOU ARE READING
HIDDEN CARD 1 : THE UNTOLD TRUTH [COMPLETE]
Mystery / ThrillerHIDDEN 1 SERIES: HIDDEN CARD: THE UNTOLD TRUTH "The truth that never been told...." Gaviel High-school Sekolah yang cukup terkenal dengan reputasinya dan anak-anak yang dihantar belajar di sini bukan calang-calang orang. Sama ada pintar atau kaya,i...