"Kaderde ne yazdıysa, hayat perdesinde o oynar. Ne bir suflör, ne de bir doğaçlama var."
Balım,
Adını babası vermişti, babası Mehmet Bey′in bu ismi vermesindeki pişmanlık ise, Balım'ın orta okul çağlarındaki ergen arkadaşlarının 'm' harfini bastırmasıyla başlamıştı. Adını çok sevsede sıkça problemler yaşıyordu. Evlilik çağında sayıldığını yenicek kabul etmiş hayran kaldığı patronu, diğer kızlar tarafından çalkalanıp da ayran olmadan kapmak istiyordu.
Epigrafya Şirketleri'nde çalışıyordu. Arkeologların getirdiği tarihi kitabeleri, anıtları inceliyordu. Aynı zamanda mesleği gereği filoloji bilimi ile uğraşıyordu. Yakışıklı, çekici ve zeki patronundan istemsizce hoşlanıyordu... Hayata başka birinin penceresinden bakınca kafası bulanana kadar.
'Polyanna şu günleri görse, ahir zamanda yaşasa hala mı gülerdi?' diyerek başlayan yakınmalara tepki olarak doğmuştu. Çünkü kendisi Polyanna'nın en muhtemel torunuydu. İyilik meleğine merhaba diyelim.
Kays,
Adı aşkından çöllere düşmüş Mecnun'un gerçek adından gelmiştir. Oysa ki o Mecnun'un aksine kendi tabiri ile böyle boş işlere kafa yormaz. Evlilik çağındaki kadınların gözü onda olsada, o genel olarak insanlara vakit harcamaz , direk o ortamdan topuklarını kıçına vura vura uzaklaşırdı.
Bir süre carpe diem yaşayıp parası bitince uzmanı olduğu filoloji bilmi dahilinde çalışmak istedi. Epigrafya Şirketleri'nin patronu böyle bir dehayı kaçırmadan hatrı sayılı bir teklif ile tarihi yazıt çevirmeni olarak çalıştırmaya başladı.
Öyle ketum bir insandır ki "Ölüm sırası bile olsa önce ben!" der. Bencil, her zaman düzelttiği gibi hodbin* olduğunu dakikasında belli ederdi. Birde açtığı her dertten kolayca paçayı sıyırırdı. Fakat başına öyle bir dert aldıki, sıyrılan paçaları tutuştu.
∞ Bu kitap basit bir aşk hikâyesi değildir. Bu kitap beklenmeyen gelişmeler ve sonlarla doludur. ∞
*Hodbin: Farsça kökenli, bencil, egoist anlamına dayanan eski bir kelime.'Kays bunu daha çok sever. Daha şaşalıdır. 'Havalı' demek yerine 'Cool' un tercih edilmesi gibi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hodbin Derler (TAMAMLANDI)
Humor"Hayat bitmeden gülmek lazım, hodbin." Yataktan kalktığını hissettim. "Dikkat et. Gülme limitini dolduruyorsun ve bunları acı çekerek ödeyeceksin." "Uyumak enerjimizi doldurduğu gibi limitlerimizi boşaltıyordur belki. Uyu ve gör." Karşımdaki koltuğa...