Obr: TONDA
Tonda byl hodný chlapec, kterého měl každý rád. Ať se jednalo o souseda, kterému měl nasekat dřevo, až po kamaráda, který měl domácí úkol z matematiky, Tonda vždycky pomohl. Vždycky tu byl pro ostatní. Ale nejvíce tu byl pro sovou rodinu.
Tonda měl původně velkou rodinu, přestože nejbližší si byl se svou sestřičkou Nelou. Ta byla jen o tři roky mladší, než on, takže jí bylo dvanáct let, když Tondovi bylo patnáct. Právě Nela byla jeho první sourozenec, a moc dobře si pamatoval ten den, kdy ji poprvé, jako malý uviděl. Už tehdy přísahal, že ji bude vždy milovat a chránit.
Tonda měl ale i další sourozence, a to konkrétně tři bratry, trojčata, Jaroslava, Kaie a Tadeáše. Také milující rodiče. Jak snadné bylo o vše přijít.... V zemi už dávno řádil gang, který vykrádal domácnosti a zabíjel civilní obyvatelstvo, a svým jeden otrávil kde koho jen tak pro zábavu. Tito otrávení ztratili příčetnost, a než stihli zemřít, vzali s sebou na onen svět, koho jen potkali.
Tondova rodina byla chudá, a tak, když šel jednou prodávat šaty, které ušila jeho matka a sestra Nela...nestihl se včas vrátit, a hodný muž, kamarád jeho otce, ho u sebe ubytoval přes noc, což si Tonda náležitě užil, protože nafasoval tašku různých pamlsků. Jenže, když se na dalšího dne vracel...čekala ho doma katastrofa. Jeho tři mladší sourozenci byli zabiti Raubíři, zatímco oba jeho rodiče a mladší sestra byli krutě poraněni. Už nevnímali, vypadali jako mrtví, ale Tonda nahmatal slabý tep.
Tonda se zoufale snažil zachránit své rodiče, ale rodiče, ač byli ranění a nakaženi jedem, zdálo se, to nakonec přežijí. Ale Nela potřebovala pomoct. Jed jí způsobil těžkou nesnášenlivost určitých potravin a světla... A protože byla v podstatě jediná, kdo Tondovy zbyl, chtěl jí pomoci, ale na léčbu nebyly peníze...
A tak se vydal za někým, kdo má doma telefon, aby zavolal pomoc. Jenže nejbližší sousedi nebyli doma, tak běžel dál. Nesl svou sestru v náruči podzimní krajinou, zatímco kolem nich padalo podzimní listí...
,, Neli, dostanu tě k doktorovi, slibuju!" Přísahal. Ale během cesty upadl. Nela se váhavě zvedla ze země. Zornice měla ještě celé rozšířené z otravy, a duhovky růžvé. Pak vykřikla. Vypadalo to, že se ho strašně lekla.
,, Neli, to je v pohodě! Dostanu tě k lékaři...můžeš jít?" Nela se váhavě zvedla. Ale pak upadla. Následně se zakousla do nohy svého bratra.
,, Co to vyvádíš? Neli, jsi oblbnutá, to bude dobrý, dostanu tě k lékaři..." Konečně ji ze sebe sundal. Jeho sestře šla od pusy pěna. ,, Neli...ne, prosím, ne!" Upadla. Upadla, a Tonda se ji zoufale snažil zachytit. Když v tom mezi ně někdo skočil rychlostí blesku.
Odrazil Nelu, až se skutálela kousek bokem.
,, Co to děláte, vy pošuku?! Moje sestra je otrávená, potřebuje pomoc!" Řval Tonda na mladého muže s tmavými vlasy.
,, Je napadena. Napadli ji tím jedem. Není jí pomoci. Stejně zemře."
,, Jistě, že je! Bude v pořádku, jen musí dostat protijed!"
,, Žádný protijed neexistuje! Bude lepší, když ji milostivě utratím!"
,, To vám nedovolím!" Vyhrkl Tonda. Vrhl se na muže, ale ten ho obratem zpacifikoval a shodil na zem. V tu chvíli Nela skočila po útočníkovi. Nic mu neudělala, ale silou nemyslitelnou pro dvanáctiletou dívku ho povalila na zem. Následně si stoupla před Tondu, přestože už vyčerpáním upadala.
Něco zakvičela, jakoby se pokoušela říct, ať je nechá na pokoji, jen už neměla dost sil...
,, D....sstt...!" Zašeptala, padla a objala Tondova kolena. Muž se napřímil.
ČTEŠ
Hyper Toxic Odboj
ActionTondovi bylo teprve patnáct, když přišel o své tři bratry, a jeho rodiče podlehli útoku Rabiátů. Zůstala mu jen sestra, která potřebuje pomoct...A tak se rozhodne sám stát členem odboje bojujícím proti oněm Rabiátům, vrahům a travičům. Na své cestě...