Een nieuwe school.

4 0 0
                                    

Het is maandag, dus terug naar school. Ik ga dus met Lucas (nieuwe broer) naar school. Op school aangekomen direct komen mijn vriendinnen naar me toe gelopen en vragen wat er aan de hand is. Dus ik vertel wat er gebeurd is. In de klas moet ik nu naast Lucas zitten. En iedereen kijkt een hele tijd naar mij. Een beetje raar dus. De juf gaat het straks dus aan de klas vertellen. Dus een beetje een oei momentje.
Het is middag. Lucas zijn vrienden hebben super veel vragen. Mijn vrienden zijn alles aan het verwerken, dus ik zit even alleen. De bel gaat!!! De juf vertelt alles aan de klas. En iedereen is geschokt. Na dat de juf het heeft verteld aan de klas hebben we wiskunde. De les ging goed maar niet iedereen is klaar en vraagt hulp aan mij. Maar dat mag ik niet geven. Ik zou het wel graag doen maar het mag niet van "mijn ouders". 's Avonds zeggen "onze ouders" dat ze morgen een verassing hebben dus ik ga slapen.
We staan op en doen alles wat iedereen doet 's ochtends. "Mama en papa" gaan vertellen wat de verrassing is. We veranderen van school!!!! Dan kunnen er binnenkort vrienden komen die net zoals ons zijn zeggen ze. Maar ja dit is mijn leven nu en het gaat nog heel hard veranderen. Maar ik kan niet kiezen!!!
Ik ben veranderd van school. De laatste dag op school was heel anders dan we hadden gehoopt. Iedereen was verdrietig en boos dat we weggingen. Maar wij konden dat niet kiezen. Vandaag is het mijn eerste dag op de prinsen en prinsessen school. We moeten daar uniform dragen en de lessen zijn ook vele anders dan op de Jarenboom (vorige school). Op de Jarenboom zaten we met 200 leerlingen, nu met 52 maar. Er zijn 4 klassen. De hoogbegaafde prinsessen klas (hier zit ik), De hoogbegaafde prinsen klas, De prinsen klas (hier zit Lucas) en De prinsessen klas.
Op de jarenboom zat ik met 24 leerlingen in de klas. Nu met 13. De lessen zijn helemaal anders alleen de basisvakken zijn hetzelfde de rest is allemaal anders. De nieuwe vakken zijn Creatief, Dansles, Kleding, en nog zowat stomme vakken. Er zijn ook nog een paar fijne vakken en dat zijn De avonturen vakken en De dieren vakken zijn nog wel leuk.
Verder over mijn klas. Ik zit bij de slimme prinsessen. Maar iedereen in mijn klas heeft adellijkbloed en ik niet. (Even voor de duidelijkheid de jongens en de meisjes zitten apart). Ik moet dus Lucas nog altijd helpen. Lucas heeft al veel vrienden en ik nog geen 1. De tijd op de Jarenboom vond ik leuker. Lucas precies niet. Hier hebben we ook elke dag een dagelijks rapport. Ook al vind ik niet alle vakken fijn ik behaal nog altijd goede punten. Mijn punten waren vandaag. Op alles heb ik een 9, buiten bij mode daar een 7 en bij Wiskunde, avontuur en de dieren vakken had ik een 10. Lucas zijn dagelijks rapport was voor alles een 6 buiten bij Wiskunde, avontuur en de dierenvakken had hij een 3. 's Avonds vroegen onze ouders hoe onze dag was. Lucas zei dat het echt super was en vroeg waarom hij er niet eerder had mogen zitten. Daarop antwoorden ze dat ze eerst een dochter wilde hebben. Dus nu hebben ze een dochter mij dus.

Het verhaal Van een gewoon meisje.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu