SuJu Dağılıyor Mu?

973 80 48
                                    

Bunları söyleyeceğim için üzgünüm; ortada dolaşan bir dedikodu var ki o da Super Junior'ın üç yıl boyunca cb yapmayacağı. Aslında bu kesin olan kısmı. 2018'e kadar hiçbir yayına çıkmayacak ve kendi tabirleriyle dinlenecekler. Onları göremeyeceğiz. 2018'de de Kyuhyun askere gideceğini açıkladı. Grubun kontratı 2017'e bitiyor. Eğer yenilerlerse devam ederler ancak SM'in SuJu'yu gözden çıkardığı Korelilerin dilinde. On yılın özeti olan bu albüme sadece bir hafta promosyon verilmesi ELF olmayan insanları bile deli etti. Bir haftada tüm ödülleri almamız mümkün değil. Kaldı ki Müslüman fanlar o bir haftanın üç günü bayramda olacak. Endonezya'lı ve İran'lı fanların SuJu için çok çalıştığını hepimiz biliyoruz değil mi? Özellikle Endonezya bu konuda Korelilerle yarışır. Her neyse... SuJu'nun hiçbir şey yapmadan duracağı o üç yıl boyunca bir daha toparlanıp eski gücünü toplayamayacağına dair oldukça güçlü varsayımlar var. İnanmak istemiyorum ama uyduruk gibi durmadığı da bariz. Üyelerden açıklama gelmedikçe inanmayacağım desem de toz pempe bir insan da değilim. Arkadaşlarım bilir... Hatta Koreliler bir şeyden bahsediyorlar. O da şu: Super Junior 2014 yılında üç yıllığına uzattığı kontratları hakkında "Bir şey değiştirmeyecek olmasına rağmen hayranlarımız için imzaladık." demesi. Onlar Kore'de ve Kore magazin programlarına böyle ayaküstü bir röportaj vermiş olabilirler. Yani benim burdan anladığım şey şu: Bir şey değişmeyecekse demek ki kontratı öylesine yenilediler. Zaten farkındaysanız Leeteuk askerden döndüğünden beri SuJu şirketten promosyon alamıyor. Koreliler de bu konuda en acınası durumda olan grubu Super Junior olarak gösterdiler. O zaman Leeteuk döndüğünde grubun ömrü zaten bitmişti de makineye bağlı mı yaşıyordu? Sırf iki yıldır lideri ve grubu bekleyen hayranlara acıdıkları için mi geri dönüş yaptılar? Bana kalırsa yeni SM ceosu kendi SM'ini kuruyor. Önce Exo, sonra Red Velvet ve ağustosta da şu adını bilmediğim rookies bünyesinden bir grup... Geriye bakalım. Lee Soo Man'ın bizzat yetiştirdiği gruplardan hangisi tam destek alıp istediği gibi promosyon yapabiliyor? Sadece SNSD. Nedeni ise şu: SNSD popülaritesinde gram eksilme olmayan tek grup. Onun dışında DB5K, SuJu ve Bigbang arasında sürekli gel git yaşayan bir halk var önümüzde. SHINee konusunda da şirketin kafası karışık bence. Ne çok ne az promosyon yapıyor. F(x)? Bence artık grup grupluktan çıktı. Gördüğünüz gibi SM artık Soo Man'ın değil. Bir arkadaşım da bu konuyu konuşurken "Bence Sungmin'in evlenmesine bu yüzden göz yumdular." dedi. Neden mantıklı geliyor bu bilmiyorum ve cidden acı çekiyorum; ama bu konuda da şöyle düşündüm: SuJu zaten son geri dönüşünü yapacağı için Sungmin'in onları yıllarca kötü etkilemesi sorun olmayacaktı. Zaten Koreliler "Artık yaşlandılar." dese de biri sevgili yapınca hemen laf ediyorlar. Bunun yanında SuJu Koreliler tarafından destek görmüyor. Müzikleri Funky olduğu için bir önyargı ile karşı karşıyalar. Hande Yener'i, Tarkan'ı dinlemeyiz ya biz; onun gibi bir şey. Üstelik Sungmin evlendikten sonra birçok ELF fandomdan ayrıldı. Bunun yanında yaş ortalaması otuz olan SuJu yerine yeni çıkan popüler grupların fanı olmayı yeğleyenlerin sayısı da yadsınamaz. Üç yıllık ara sonunda birçok kişinin Exo-L'lere katılması gibi ağustosta çıkacak grubun fandomuna katılmasının nesi tuhaf? Yoksa okyanusun suları mı çekiliyor? Korkuyorum. International fanlar birden çok grubun fanı olmayı kolayca beceriyorlar. Ya K-fanlar? Sizin fanlığınız en fazla albüm almaktan ibaretken Koreliler Super Show'larda hayranları organize ediyor. Siz sanıyor musunuz ki SS4(?)'teki okyanus dalgasını hayranlar tesadüfen yaptı. Hayır! Adamlar bunun gibi bir sürü şey için hazırlanıp konserlere katılıyor. Fan klüplerin liderleri oluyor. Para toplayıp hediyeler alıyorlar. Ne bileyim; posterler alıp pankart açmanın da rast gele olduğunu sanıyoruz ama öyle değil. İş böyle olunca Koreli ELF aynı anda hem genç gruplarıyla hem de SuJu'yla ilgilenemiyor ve pek azı bizim ahjussileri tercih ediyor. Üzgünüm ama Korede ELF'e ergen muamelesi yapılıyor. Bunları bunca zaman içimde tuttum. Bilmeme rağmen SuJu'ya olan sevgim azalmadı çünkü biz her şeye rağmen asil bir fandomuz. Fanlık edebini biliriz. Üzgünüm. Çok üzgünüm. Umarım her şeye rağmen SuJu'yu 2018'den sonra "우리는 슈퍼주니-어!" diye bağırırken görebiliriz. Bunlar uydurmasyon şeyler değil. Üyeler de artık aktif olmayacağız demese bile yine de ihtimal var. Kaldı ki Kyu SS6 Encore sırasında "Bunun son Super Show olduğunu düşünüyordum." tarzı bir şeyler dedi. Sadece bu sözden bir şey çıkmasa da parçaları birleştirince insan tedirgin oluyor. Diğer parça Heechul'un böyle anormal derecede ağlaması. Ayrıca Ryeowook'un anlatımına göre dinlenme odasında da Heechul başta olmak üzere herkes ağlamaya devam etti. Anormal. Heechul da dahil diğerlerinin bu derece duygulanması... Arka tarafta da hüznün devam etmesi... Fark ettiyseniz Siwon'un ablasının Heechul ile olan selfiesinde Heechul'un gözleri ağlamaktan kızarmış. Cidden bu çocuğu bu kadar kederlendiren sadece on yılı devirmeleri mi? Bilemiyorum.

Belki bana katılmazsınız bu konuda ama bir kısım ELF böyle düşünüyor. Benim söylediklerimle telaşlanmanıza gerek yok. Gidip kendiniz de bu konuyu bireysel olarak araştırabilirsiniz. Şimdi asıl söylemek istediğim şey şu: SuJu'nun aktifliği tehlikeye girerse kitabı yazmayacağım. Sonunda ne diyeceğim sonuçta değil mi? SaeJin on yıl sonra kontratların bittiğine dair imzalar atılırken ağlayarak Kyuhyun'un kollarına bıraktı kendini??? Sanmıyorum. Şimdilik on birinci bölümü bekleyin~

Haciman/Yine de her şeye rağmen:

Urinın Super Juni-Oeyo!

Urinın ELPI!

《Umarım yazmayı unuttuğum şeyler olmamıştır.》

¤ @ranafbi @KyuNur @donghaelfish ağlama fırendlerim. ¤

Ben Kralların Menajeriyim (B.K.M.)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin