HSP 4

10 2 0
                                    

Umar yang baru sahaja selesai membuang hajat terus keluar dari bilik air masjid itu. Umar terus ke kereta hondanya yang berwarna hitam itu. Dia ingin pulang ke rumah untuk mandi dan bersiap sebelum  pergi mengajar di  SK BANDAR TUN RAZAK . Beginilah rutin harian Umar Aathif, jikalau ada panggilan untuk berceramah dia akan pergi asalkan bukan pada waktu mengajar. Petang , dia akan bekerja sebagai seorang guru di sekolah rendah.

Sedang Umar memandu kereta, seorang wanita yang termenung berjalan di hadapan keretanya. Umar menekan hon sekuat hatinya dan menekan pedal brek dengan pantas agar wanita itu tidak dilanggar. Kang klau jadi apa ii satu hal pulak nak bawa wanita ni pergi hospital.

"Cik , cik xapa apa? Cik, lain kali tgk kiri kanan ye. .sy hampir nak langgar cik td" kata Umar . Sebenarnya sebelum Umar keluar dari kereta , dia sudah naik angin dah pun. Yelah, dia xsalah kot ..dia elok je bawa kereta wanita di hadapannya ini yang tak pandang kiri kanan sebelum melintas jalan, menonong je jalan mcm tu tapi selepas dia keluar dari kereta dan melihat wanita itu dia seperti pernah lihat wajah wanita itu dan melihat keadaan wanita itu menjadikan api kemarahan nya reda sedikit.

Wanita itu mengatakan dia tidak apa ii tetapi ketika ingin berjalan tiba ii wanita itu memegang perutnya. "Cik, cik ok? Nak sy hanta ke klinik?" Tanya Umar.

Namun wanita itu  menggelengkan kepalanya dan bergegas pergi dari situ. Umat yang melihat kepergian wanita itu hanya mampu memandang wanita itu. Yelah perempuan kot.. klau nanti dia claim ckp dia kene langgar dgn Umar ..tuduh Umar ckp dia sakit sbb langgar mampus.

Umar pun terus  masuk ke dalam keretanya dan balik ke rumah untuk bersiap-siap ke sekolah.

                                    ~hsp~

Darina yang dalam kebingungan dan kesedihan itu berjalan seperti orang yang tiada arah tuju. Dia tak tahu apa perasaannya kini. Kata-kata hinaan dan ugutan dari bossnya itu berlegar-legar di mindanya. Dulu, jikalau dia ada masalah dia pasti akan minum arak sehingga mabuk tapi mimpi ngerinya itu membuatkan dia takut ingin memegang arak. Pegang arak pun dh takut apatah lagi minum.

Darina ingin menangis tapi tidak mampu, kepalanya terasa berat dan kusut sekali kerana teringat akan segala perbuatan dosa yang dia buat selama ini tambahan pula dengan hinaan dari bossnya itu menjadikan dia merasa jijik dengan dirinya sendiri.

Darina terus berjalan tanpa arah tujuan nya hingga lah dia tidak sedar yang kini dia sedang melintas jalan tanpa melihat kiri dan kanan.

Pinnnn!!!!
Pin!!!!
Pinnnnnnnnn!!!

Darina hampir dilanggar oleh kereta tersebut. Lelaki tersebut keluar dari keretanya dan menuju kearah Darina dan bertanya akan keadaannya.

Darina yang baru tersedar dari lamunannya terus memandang lelaki itu. "Asal familiar sangat muka lelaki ni." Kata Darina dalam hati.

"Sy ok , maaf sbb sy termenung td"

" Cik,lain kali pandang kiri kanan ye  sebelum melintas"

"Baik ii maaf sekali lagi" Darina menunduk kepalanya sedikit tanda meminta maaf. Ketika ingin pergi dari situ Darina terasa bahagian pelvis nya terasa sakit . Dia memgang perut nya itu.  Lelaki itu menawarkan diri untuk menghantar Darina ke klinik namun Datina hanya menggelengkan kepala.

Darina bergegas pergi mencari motosikalnya itu dalam keadaan sakit di pelvis. Jauh sangat dia berkhayal sampai dah berjalan jauh dari tempat letak motosikal. Setibanya di tempat dia meletakkan motosikalnya itu ,dia terus menunggang motosikalnya itu dan mengendahkan rasa sakit di perutnya.

Sampai sahaja dia di rumah, Darina meamnggil Umminya. "Ummi, tlg Ummi sakit Ummi." Puan Siti Fatimah yang baru sahaj menunaikan solat zuhur terkejut mendengar jeritan dari anaknya diluar. Dia pun bergegas ke luar rumah dan melihat anak nya sedang memegang perutnya itu.

HIJRAH SEORANG PENDOSA | OGWhere stories live. Discover now